Na de 4 edities van 2015, 2016, 2017 en 2018 zijn we al toe aan de 5de Memorial en kunnen wij met trots aankondigen dat we op zaterdag 31 augustus 2019 opnieuw de voormalige “Rally van Looi” ( 1977 – 1995 ) in de schijnwerpers zetten in Tessenderlo.
In de zomer van 2015 was het precies 20 jaar geleden dat in Tessenderlo en omstreken de laatste ( 19de ) editie heeft plaatsgevonden van de toenmalige "Internationale Rally van Looi", in 1976 ontstaan als "Nacht Van Looi" vanuit het Jeugdhuis Tessloo. Dit groeide uit tot een organisatie met een befaamde jaarlijkse wedstrijd die nationale en internationale bekendheid verwierf, tot er halverwege de jaren '90 abrupt een einde aan kwam...
Toch is de sfeer en de uitstraling van die jaarlijkse weekenden in de regio en ook in de Belgische autosportwereld nog lang niet vergeten. Jaren later zijn de voormalige organisatoren terug met elkaar in contact gekomen en gesteund door een nieuwe ploeg groeide het idee om terug jaarlijks “iets” te organiseren. Zo ontstond er in 2015 een nieuw bestuur en een nieuwe vzw. ......

Republiek San Marino. Iets meer dan twee en een halve maand om opgewonden te wachten voordat de 2019-editie van Rallylegend van start gaat in de gastvrije en logistiek ideale setting van de Republiek San Marino, de Rally Republiek, het evenement dat van 10 tot 13 oktober plaatsvindt.
 
Rallylegend is een wereldwijd erkend merk geworden, het evenement trekt kampioenen, teams, prachtige voertuigen, journalisten en de media aan, evenals een gepassioneerd publiek dat elk jaar vanuit elke hoek van de wereld reist. En dit is omdat de show die zich in de oudste Republiek van de wereld zal afspelen gewoon niet te missen is. Alleen hier komen de rally's van verleden en heden samen en mengen zich over vier zeer intense dagen die samen een unieke en onherhaalbare rallyviering vormen.
De eerste act in Rallylegend 2019 is het openen van inzendingen op woensdag 24 juli en het sluiten op zaterdag 14 september.
 
VEEL MANIEREN OM ER EEN GROTE EDITIE VAN TE MAKEN
De show die Rallylegend elk jaar toeschouwers aanbiedt, presenteert nieuwe en originele initiatieven, die flankeren en integreren met wat centraal staat in het evenement, de rally zelf.
Een van de nieuwe functies dit jaar is Rallylegend Heritage, een exclusieve wedstrijd gereserveerd voor originele voertuigen gebouwd vóór 1982 en behorend tot groepen 1, 2, 3, 4 en B, en compleet met vintage kleurstelling en documentatie die de geschiedenis van het voertuig bevestigen. Dertig voertuigen zullen deelnemen, waaronder een aantal rallyauto's van grote sportwaarde, nog nooit eerder gezien in Italië en San Marino. Ze zullen concurreren op een kortere afstand, en met zeven speciale etappes voor een totaal van 40 km op een totale 125 km. Een atypische regelmatigheidswedstrijd op gesloten wegen en met gemiddelde snelheden van meer dan 50 km / u over speciale etappesecties. De Rallylegend Heritage-voertuigen zullen de eerste zijn die de baan oprijden, vóór de Legend Stars-voertuigen. .....

Wie dacht dat na de Renties Ypres Rally en de Peking-Paris ‘Ypres stop’ Club SuperStage vzw mocht gaan uitrusten, heeft het fout. Naast de AAROVA short rally van Oudenaarde vervoegt ook dit jaar de Ypres Historic Regularity opnieuw de najaarskalender. En hoewel de eerste editie zich meteen ontpopte als dé Belgische regularity-afspraak willen de organisatoren op 29-30 november & 1 december 2019 nog beter doen!

“Ook op vlak van inschrijvingen loopt het, zowel qua kwaliteit als kwantiteit, als een trein. Qua aantal deelnemers evenaren we nu reeds -met nog ruim 4 maanden voor het evenement- het aantal van vorig jaar. Daarenboven wakkert de buitenlandse interesse fel aan met 1 buitenlandse equipe per 7 deelnemers!”, blikt Norbert Dumoulin, wedstrijdleider, popelend vooruit. Haast & spoed zijn dus op hun plaats om de resterende 25 startplaatsen in te nemen. Inschrijven kan nog tot 1 augustus aan verlaagd tarief. Na 1 augustus blijft inschrijven mogelijk… voor zover er nog resterende plaatsen zijn!

3 competitiedagen, 2 etappes
Het 800 km lange parcours -waarbij de deelnemers elke avond terugkeren naar het wagenpark & podium in het gezellig centrum van Ieper- wordt ook dit jaar opnieuw verdeeld over 3 wedstrijddagen & 2 etappes. De eerste etappe start op vrijdagavond 18u en eindigt pas op zaterdag… 16 uur! Een atypische timing -al wordt die etappe wel onderbroken door een korte nachtelijke pauze van een 5-tal uren waarbij de deelnemers heel even hun hotelkamer kunnen opzoeken- die de sportiviteit van het evenement benadrukt. Tijdens de derde & laatste wedstrijddag voorzien de parcoursverantwoordelijken Bjorn & Jens Vanoverschelde nog 250 kilometer, goed voor 10 regelmatigheidsproeven waarvan 1 regelmatigheidsproef (RT) van ruim 30 kilometer en een zéér hoog percentage RT versus verbinding… Een niet onbelangrijke afsluitende dag dus binnen een compact programma! .....

Niels Reynvoet en Arne Casier stonden vooraf al aangeschreven als favorieten. De hoofdreden? Omdat zij met de enige R5 van het deelnemersveld reden. De tegenstand, die zou hooguit kunnen komen van een goed draaiende Evo X of van een krachtige BMW. Maar het werd een Youngtimer die hen tot half wedstrijd zou voorgaan… Inderdaad. Paul Lietaer liet zien wat de Ford Escort Cosworth RS  in zijn mars had als de zaken goed draaien.
Een regenbuitje tijdens de eerste passage maakte het toch al glibberige asfalt van de proef in Oekene nog extra glad. Paul Lietaer, de man die elk kiezeltje en elk paaltje ten westen van de Leie persoonlijk kent, trok alle stoppen los. Dat resulteerde in een voorsprong van 11 seconden na de eerste passage op de gedoodverfde favorieten, Reynvoet en Casier in de Skoda Fabia R5. Een voorsprong die nog uitgebreid zou worden bij de tweede passage. Ondertussen ondervonden enkele kanshebbers al problemen. Peter Demeyere ontdekte dat op glad asfalt de 430 pk van de Degro Porsche GT3 meer dan een handjevol zijn om onder controle te houden en reed met ruime veiligheidsmarge. Lorenzo Bossu raakte de carterplaat van zijn Evo X kwijt. Steve Bécaert moest met zijn Evo X de Fabia R5 laten gaan maar dat deed weinig af aan zijn uiteindelijke doelstelling, plaats houden en punten verzamelen in functie van het kampioenschap.
 
Voor Paul Lietaer bleef het sprookje niet duren. De uitlaat werd nog na KP2 gerepareerd maar opnieuw zagen we geen algemene zege voor een Divisie 5 Youngtimer wagen want hij moest de Escort met kapotte remklauw aan de kant zetten tijdens de derde doortocht. De weg lag dan open voor een eerste zege van Niels Reynvoet, bijgestaan door Arne Casier op de Fabia R5. Steve Bécaert cashte zijn punten voor de Divisie 3 titelstrijd en David Campling deed wat van hem werd verwacht, de Subaru Impreza WRC S10 op het podium zetten. .....

Op 14 december is de tweede editie van de Kempenrally "new look" te gast in het gezellige grensstadje Hoogstraten. De organisatie is in handen van VZW Markland, waarin drie verenigingen de krachten bundelen: leden van de RT Titanic, de Nederlandse Stichting Autosport Zuid-West-Brabant en de Lions Club van Hoogstraten. Samen organiseren ze  een internationale regelmatigheidswedstrijd voor historische wagens die minstens 25 jaar oud zijn.

Nadat twee jaar geleden de Kempenrally opnieuw werd gelanceerd in Turnhout, verhuist de wedstrijd onder impuls van het nieuwe bestuur en met medewerking van het Stadsbestuur naar Hoogstraten. Het rallycentrum bevindt zich op de terreinen van de Coöperatieve (beter gekend als de Veiling), op een boogscheut van het stadscentrum. Zowel het servicepark, het start- en finishpodium, de VIP-ruimte bevinden zich op dit terrein. Bovendien wordt er ook een echte regelmatigheidsproef verreden op dit terrein. .....

Het Jobfixers Belgian Rally Championship is bijzonder populair en na elke wedstrijd valt er heel wat over te vertellen. Voldoende gespreksstof voor een gevarieerde en boeiende talkshow. Vandaar dat Chris Courteyn, de promotor van het Jobfixers Belgian Rally Championship, BRC Talk lanceert. Een talkshow over het Belgisch rallykampioenschap, telkens opgebouwd rond een bepaald thema. Vanavond wordt de eerste aflevering gelanceerd en die staat in het teken van de Renties Ypres Rally.

In de eerste aflevering blikken Kris Princen, Vincent Verschueren, Freddy Loix en Frédéric Miclotte terug op de Renties Ypres Rally. De discussie wordt gemodereerd door Stevy en Chris Courteyn. 

"Elke aflevering van BRC Talk zal ongeveer een kwartier duren en afwisselend brengen we een aflevering in het Nederlands en het Frans," vertelt Stevy Courteyn. "Tijdens de zomermaanden zullen we tweewekelijks een aflevering maken om daarna wekelijks een aflevering te lanceren. Het is ook de bedoeling om de andere categorieën van het BRC, denk maar aan het Junior BRC en het Historic BRC, meer aan bod te laten komen. We zullen heel breed gaan. Ook de organisator van de volgende manche van het Jobfixers BRC zal zijn wedstrijd kunnen voorstellen." .....

Het is stilaan een vast gegeven aan het worden dat de wedstrijd na de grote afspraak in Ieper, de TBR Rallysprint wordt in Oekene. Zondag 14 juli is Team Bassin Roeselare weer aan zet.
Wie de historiek van deze wedstrijd, ooit de TBR Rally, dan de Rallysprint van Oekene en dan terug de TBR Rallysprint, erop naleest zal merken dat doorheen de jaren de organisatie zowat alle plagen van Egypte heeft moeten doorstaan. Maar ieder jaar weer vindt de TBR organisatie, met als uithangborden Hans Degryse en Rick Klinckemaillie, de motivatie om een nieuwe wedstrijd op poten te zetten.
Op zondag 14 juli wordt de TBR Rallysprint verreden over vier passages van de 13,15 kilometer lange klassementsproef, die voor het grootste deel op grondgebied Oekene, nabij Roeselare ligt. En opgelet, want er is een maximum rijtijd van 26 minuten voor elke gechronometreerde rit! .....

Na de succesvolle 55ste editie van de Renties Ypres Rally, die afgelopen weekend meer dan 100.000 toeschouwers naar de Westhoek lokte, organiseert Club Superstage dit weekend opnieuw een internationaal evenement op de Markt in Ieper. De deelnemers aan de mythische rally "Paris to Peking 2019" arriveren zaterdagnamiddag in Ieper voor hun laatste overnachting, waarna ze zondagochtend richting finish in Parijs vertrekken.

De rally Peking-Parijs is ongetwijfeld de zwaarste en langste rally voor klassieke auto's ter wereld. Dit is nog maar de 7de editie van de wedstrijd, die in 1907 voor de eerste keer werd georganiseerd. In totaal werken de deelnemers ruim 15.000 kilometer af, dwars door China, Mongolië, Kazakhstan, Rusland richting de Franse hoofdstad. Vooral het eerste gedeelte van de rally wordt verreden op onverharde wegen en de deelnemers werken onderweg ook klassementsproeven tegen de chrono af. Om de ongelofelijke roodtrip nog heroïscher te maken, is er geen serviceteam toegelaten. De deelnemers sleutelen 's avonds zelf aan hun fantastische machines. Kortom, het zijn stuk voor stuk helden die zaterdag na 35 uitputtende dagen zullen arriveren op de Markt in Ieper. 

"Drie jaar geleden werd Club Superstage gevraagd om als gastheer de overnachting in Ieper te organiseren," vertelt Jan Huyghe, Marketing en Sales Director van Club Superstage. "Wij nemen de route vanaf Doornik naar Ieper voor onze rekening, met een onder andere een tijdscontrole bij het Tynecot oorlogskerkhof en een doortocht in het centrum van Mesen. De eerste wagens verwachten we op de Markt om 15h50. Na een gezellig diner 's avonds in Ieper, vertrekken de deelnemers zondagochtend om 8h richting Parijs, via de Kemmelberg en Dranouter." .....

In de 55ste Renties Ypres Rally was Pieter-Jan Michiel Cracco met zijn Skoda Fabia R5 in de kleuren van Jobfixers op weg naar een prima plaats in de Top 10. Helaas ging hij zaterdagmiddag van de baan. Philip Cracco stuurde zijn Ford Fiesta R5 naar de 25ste plaats.

Na zijn sterk optreden in de Sezoensrally, bevestigde Pieter-Jan Michiel Cracco zijn progressie tijdens de openingsavond van de Renties Ypres Rally.  "We reden een 9de tijd op de Qualifying Stage in Nieuwkerke en vandaag ging het ook uitstekend. De proeven in Ieper zijn erg snel, maar dat ligt me wel. Het verschil was minder dan een halve seconde per kilometer ten opzichte van Kris Princen, toch een referentie bij de Skoda-rijders. Ik denk niet dat ik ooit harder heb gereden," lachte Pieter-Jan Michiel.

Zaterdag was de hitte loodzwaar. Helaas werd Pieter-Jan Michiel verrast door een lekke band in Langemark. "We stonden lek en daardoor was ik even niet voldoende geconcentreerd. Ik reageerde niet goed bij het tegensturen en daardoor schoven we in een gracht. Heel jammer, want ik moest gewoon de wagen aan de finish brengen om onze doelstelling, een top 10, waar te maken...," besloot Pieter-Jan Michiel.

Philip Cracco stuurde zijn Ford Fiesta R5 ondanks de hitte wel naar de finish. "Het was fysiek een zware wedstrijd," vertelt de Jobfixers-patron. "De proeven lagen er bovendien ontzettend verraderlijk bij. Door de doortocht van de eerste wagens en zeker in de tweede ronde, lag er veel grind op de baan. Het was voortdurend opletten, want de proeven in Ieper zijn ook erg snel. Ik heb me geamuseerd," lacht Philip Cracco. .....

Wegens verplichtingen voor Opel Motorsport in het Europees rallykampioenschap, kwam de leider in het Pirelli Junior BRC, Grégoire Munster, niet aan de start in Ieper. Maar, aan sterke referenties geen gebrek voor de Belgische jongeren in deze 55ste editie van de Renties Ypres Rally. 

Het leek een open en spannende strijd te worden tussen streekrijder Gilles Pyck, Amaury Molle en Achiel Boxoen, die na 9 maanden afwezigheid zijn comeback maakte met de nieuwe Ford Fiesta R2T, met steun van Team Floral en M-Sport. Op de tweede proef vrijdagavond was de strijd echter al beslist. Gilles Pyck ging van de baan met zijn Peugeot 208 R2 en dat had ook zware gevolgen voor Achiel Boxoen...

"In de remzone voelde ik plots dat er iets mis ging en een fractie van een seconde later braken de bouten van het rechter voorwiel. De wagen was onbestuurbaar en we schoven van de baan. Een ander wiel monteren was geen optie, want de bouten waren afgebroken," vertelde Gilles, die zaterdag opnieuw startte, maar door de strafminuten in SuperRally niet verder kwam dan de vijfde plaats. "Het was moeilijk om me terug op te laden, want we hadden gehoopt hier heel wat punten te scoren. We zijn toch opnieuw gestart voor de ervaring en onze sponsors." .....

Craig Breen (VW Polo R5) heeft de rally van Ieper gewonnen. De Ier kwam vrijdag in de vooravond aan de leiding, bouwde stapsgewijs een voorsprong uit en kon vanaf zaterdagnamiddag de wedstrijd beginnen controleren. Kris Princen (VW Polo R5) eindigde als derde en zorgde zo voor een dubbel BMA podium. De Limburger komt na zes wedstrijden “alleen aan de leiding van het Jobfixers BRC. Pieter-Jan Michiel Cracco (Skoda Fabia R5) leek goed op weg om zijn ambitie om in de top 10 te eindigen waar te maken tot hij in de 13e klassementsrit lek reed en vervolgens van de baan ging. Ieper is en blijft onverbiddelijk. Kurt Dujardyn parkeerde zijn BMA Skoda Fabia R5 als 34e in het gesloten wagenpark. Vincent Prégardien eindigde als 55e.

Veel ogen waren voor de wedstrijd gericht op Craig Breen. Hij was één van de favorieten op eindwinst en heeft die favorietenrol volledig waargemaakt. “Ik ben heel tevreden dat ik een wedstrijd met zo’n rijke geschiedenis heb kunnen winnen. Voor mij persoonlijk is dit een heel belangrijke zege. De VW Polo is een heel sterke wagen. Wanneer ik wou aanvallen kon ik dat ook. Ik kan terugblikken op een perfect weekend. Zowel met de wagen, met BMA als met Paul mijn corijder. Ik had het mij niet beter kunnen voorstellen.”

Dankzij de steun van de Belgian VW Club kon Kris Princen de rally van Ieper rijden. “Ik ben hen daar zeer dankbaar voor” zegt Kris Princen. “Craig Breen was het ganse weekend outstanding. Kevin Abbring konden we mogelijk wel aan. Ik heb hem vandaag lang onder druk proberen te zetten maar ik kon hem niet in de fout dwingen en dus verdient hij die tweede plaats. Ik ben zeer tevreden met onze derde plaats. Met het oog op het kampioenschap hebben we hier een uitstekende zaak gedaan want geen enkele van onze rechtstreekse tegenstrevers heeft hier punten gescoord. Daarom ook dat ik niet echt wou aandringen en risico’s wou nemen om Kevin te gaan halen. In de optiek van het kampioenschap zou dat niet slim geweest zijn.” .....

De 55ste editie van de Renties Ypres Rally werd verreden in een verzengende hitte, maar toch waren de rallyfans weer massaal op post om de meest internationale wedstrijd van het Belgische rallyseizoen. Craig Breen, vooraf getipt als favoriet, bekroonde zijn eerste kennismaking met de Volkswagen Polo R5 met een klinkende zege, voor zijn vroegere teamgenoot Kevin Abbring en regerend Belgisch kampioen Kris Princen. Drie VW's op het podium, met Freddy Loix op de vierde plaats als eerste niet-VW-rijder in de Skoda Fabia R5 van zijn copiloot Pieter Tsjoen.

Na een snelle opening door Kevin Abbring, die drie proeven aan de leiding stond met de nieuwe VW Polo GTI R5, nam Craig Breen de leiding over op de vierde klassementsproef vrijdagavond. De Ier vond snel zijn draai in de VW Polo R5 van BMA en hij nam steeds meer afstand van de concurrentie, mede dankzij een klein foutje van Abbring, zijn vroegere teamgenoot bij Peugeot in het ERC. Zaterdag trotseerde Craig Breen de hitte om de Renties Ypres Rally voor de eerste keer op zijn naam te schrijven, nadat hij in 2015 als leider moest opgeven.

"Ik hou van het parcours in Ieper en het is een internationaal befaamde wedstrijd die ik heel graag op mijn naam wilde schrijven," vertelde de Ier die drie jaar de kleuren van Citroën verdedigde in het Wereldkampioenschap. "De VW Polo R5 is ongetwijfeld de beste auto die ik ooit heb bestuurd. De wagen gaf me meteen veel vertrouwen en hij stuurt heel precies in. Vorig weekend verloor ik met Manus Kelly een goede vriend in Donegal en het was een emotioneel weekend. We zijn in gedachten zeker bij zijn familie," aldus een geëmotioneerde winnaar, die voor de vierde keer aan de start stond in Ieper. .....

Naast de 55ste editie van de Renties Ypres Rally, wordt volgend weekend ook de eerste Ypres Rally Masters verreden. Dit is een nieuwe nevenwedstrijd in het leven geroepen door Superstage om Youngtimers die nog niet terecht kunnen in Historic, zoals de imposante Ford Escort Cosworth van Paul Lietaer, een kans te geven zich in de kijker te rijden. Speciaal voor de duizenden rallyfans nodigde Superstage ook onze nationale trots uit. Thierry Neuville en Nicolas Gilsoul, viervoudig vice-Wereldkampioenen Rally en de winnaars van de vorige editie van de Renties Ypres Rally, zullen voor de eerste keer op Belgische bodem rijden met hun officiële Hyundai i20 Coupé WRC. Ze werken de 12 klassementsproeven elk één keer af, 5 proeven vrijdagavond en 7 zaterdag.

Want, wie de Ypres Rally Masters aan het werk wil zien, moet gewoon een twintigtal minuten eerder naar de klassementsproeven vertrekken. De Masters rijden enkel de tweede ronde en daarin starten ze op 11 van de 12 proeven vlak voor de toppers van de Renties Ypres Rally. In de Masters wordt trouwens in omgekeerde volgorde gestart, zodat Thierry Neuville kort voor de "0"-wagen zal passeren met zijn Hyundai i20 Coupé WRC. 

En, Thierry Neuville, die deze week genoot van enkele dagen vakantie en die ondertussen ook zijn LifeLive Cross Car voorstelde aan de pers, kijkt uit naar de Renties Ypres Rally.  
"De Renties Ypres Rally zal een uitdaging worden. We gaan voor de eerste keer op snelheid met onze WRC over de smalle baantjes scheuren. Ik wil onze Belgische fans een mooie demonstratie geven. Het is altijd gezellig met al die fans op de Markt in Ieper," vertelde Thierry, die natuurlijk vooral uitkijkt naar de komst van zijn eerste kindje. .....

De 55ste editie van de Renties Ypres Rally kan uitpakken met een droomaffiche. De Belgische en Britse rallytop staat aan de start en om hen het leven moeilijk te maken, nemen drie rasechte "Ieper" specialisten de handschoen op, net als een internationaal rallytalent met een veelbelovende toekomst voor  zich.

De recordhouder van het aantal overwinningen in Ieper, elfvoudig winnaar Freddy Loix, de snelste man van de voorbije jaren en de winnaar van 2017, Kevin Abbring, en de morele winnaar van de editie 2015 en tevens een crack op asfalt, Craig Breen. Wie een shortlist zou moeten maken van specialisten die in Ieper wat extra kunnen brengen, die zou deze drie kleppers zeker op zijn lijstje zetten, samen met Bryan Bouffier en Thierry Neuville. Die laatste twee zijn ook van de partij, maar met een WRC in de Rally Masters.

Freddy Loix zegt zelf niet te gaan voor winst met de Skoda van Pieter Tsjoen Racing. Dat kan niet gezegd worden van Craig Breen. De Ier, die dit weekend nog actief is in het Iers kampioenschap met een Ford Fiesta RS WRC, mikt voluit op de zege in Ieper: "De vorige keer, ondertussen 4 jaar geleden, was ik ook sneller dan Freddy Loix, maar toen kenden we pech. Ik kom naar Ieper om me in de kijker te rijden, om ritme op te doen, maar vooral om... te winnen!" Daarvoor kan hij rekenen op een topwagen, een VW Polo R5 uit de ateliers van BMA.

Ook Kevin Abbring, die voor de gelegenheid genavigeerd wordt door Veronique Hostens, de vroegere copiloten van Vincent Verschueren, zal een Volkswagen Polo R5 besturen. De VW zal vertrouwd aanvoelen, want de jonge Nederlander verdedigde jarenlang de kleuren van Volkswagen in het WRC. Abbring wil met een goed resultaat nieuwe kansen op internationaal rallyniveau afdwingen. .....

Al jaren aan een stuk hebben de Belgen de heerschappij in zowel de Las Vegas Ypres Historic Rally, meetellend voor het Europees kampioenschap, als de Sas Pils Classics Ypresrally.

Het feit dat Paul Lietaer dit jaar met de Ford Escort Cosworth opteert voor de Masters, legt een nog zwaardere druk op de schouders van de overige landgenoten, zoals Stefaan Stouf en Didier Vanwijnsberghe. Beide rijders trekken de hen toebedeelde favorietenrol in twijfel. Stouf blijft kampen met een nukkige Ford Sierra Cosworth, terwijl Vanwijnsberghe afgelopen weekend pas in de VAS-rally van Wervik zijn eerste meters van het seizoen reed met de Toyota Celica. Didier won weliswaar het Historic-gedeelte, maar gaf eerlijk toe dat hij in droge weersomstandigheden flink wat weerwerk zal krijgen. 

Nu de volledige top uit het Europees kampioenschap eind juni aan de start komt in Ieper, zullen onze landgenoten zich van hun sterkste kant moeten tonen. Naast vaste klanten zoals Danny Kerckhof en Christophe Merlevede, kan ook die andere BMW M3-rijder Bjorn Syx wel eens voor de verrassing zorgen. Zowel in de Rally van de Monteberg als de ORC-rally werkte hij zich op tot revelatie. Het valt natuurlijk af te wachten hoe de Ieperse garagist zijn internationaal debuut zal ervaren. Guino Kenis, in laatste instantie ook van de partij, wil ook een gooi doen naar eremetaal met zijn M3 E30. Wim Soenens zal in zijn M3 eerder voor het spektakel kiezen. .....

Page 5 of 120