Newest pictures

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TAC Rally 2024: Niels Reynvoet neemt de leiding in het Kroon-Oil BRC na winst in Tielt.

Niels Reynvoet en Kris D'Alleine hebben met een overwinning in de TAC Rally de leiding overgenomen in het Kroon-Oil Belgian Rally Championship. Met hun Citroën C3 Rally2 reden ze van start tot finish aan de leiding in hun thuisrally. Na de opgave van Cédric Cherain, die van de baan schoof in de openingsronde, ging de tweede plaats naar Vincent Verschueren, ook met een Citroën C3 Rally2. John Wartique pakte, na een schuiver van Bjorn Syx, de derde podiumplaats in zijn VW Polo GTI. 

Niels Reynvoet opende de wedstrijd met een kanontijd in Schuiferskapelle, mede dankzij een keuze voor de zachte compound van de Michelin-banden. Daarna hield hij gelijke tred met Cédric Cherain, tot de Hyundai-rijder op de vierde proef in een scherpe linkse aan trage snelheid van de baan schoof. Cherain, die pas na 10 minuten en met hulp van de toeschouwers verder kon, gaf even later op. Vanaf dat moment controleerde Niels Reynvoet de wedstrijd. Met 33" begon hij aan de laatste ronde, waarin de motor nog even sputterde. Uiteindelijk zou hij zijn tweede BK-overwinning pakken met 22"8 voorsprong op Vincent Verschueren. 
"Ik wist deze namiddag dat ik moest blijven aanvallen om mijn voorsprong groot genoeg te houden, want een foutje of een lekke band is snel gebeurd. Toen de motor op drie cilinders draaide, werd het nog even spannend, maar ik kon de rust bewaren omdat mijn marge groot genoeg was. Deze zege doet deugd. Ik trek als leider in het Kroon-Oil BRC naar de Rally van Wallonië. Mooi toch!".......

Vincent Verschueren was tevreden met zijn tweede plaats. "Weet je, ik had twee doelstellingen dit weekend. Een betere afstelling vinden voor de Citroën en enkele toptijden rijden. De progressie die we hier gemaakt hebben is voor mij belangrijker dan het pure resultaat. Met vier snelste tijden hebben we ons zeker getoond, al bewijst de openingsronde dat er nog marge tot verbetering is," vertelde Vincent Verschueren. 

Bjorn Syx leek lang op weg naar de derde plaats, ook al met een Citroën, maar hij liet zich even verrassen in een gladde remzone. "Onze wagen hing met één wiel los van de grond en daardoor duurde het 10 minuten voor we verder konden. Heel jammer, want we draaiden op dat moment goed mee. Heel jammer," aldus Syx. John Wartique nam het geschenk met beide handen aan. De VW-piloot eindigde knap op het podium. "Een paar snelste tijden en vooral een veel beter resultaat dan vorig jaar, toen ik me hier verloren voelde bij mijn kennismaking met de West-Vlaamse baantjes. Ik vertrek hier zeker met een goed gevoel," lachte John Wartique. Fred Miclotte stuurde de Skoda Fabia RS naar een vierde plaats op 1'48", voor Nicola Stampaert, die opnieuw in de slotronde sterke tijden reed.

Ondanks een lekke band op de allerlaatste proef, waar hij nog een minuut verloor, won Gunther Monnens met overwicht de strijd bij de GT's. Monnens verzorgde het spektakel met zijn Porsche 991 GT3. Patrick Snijers, tweede met een Porsche 997 GT3, verloor eveneens veel tijd door een lekke band. Snijers werd 7de algemeen, voor Paul Lietaer, die weer een fenomenale demonstratie van zijn stuurmanskunst gaf met de Historic Opel Ascona 400. In zijn 35ste TAC Rally stond er weer geen maat op Lietaer.

De top 10 werd verder vervolledigd door Richard Pex en Pieter-Jan Michiel Cracco.

De TAC Rally was de tweede manche van het D2-kampioenschap. De zege in D2 ging naar thuisrijder Kurt Braeckevelt met zijn snelle BMW M3 E36. Braeckevelt was bovendien ook de winnaar in de MATS Performance M-Cup, voor die andere streekrijder Thierry Cokelaere. Mats Van Den Brand zelf ging in de tweede ronde van de baan. 

De snelste Junior was Dré De Rycke, die zijn BRC-debuut maakte in een Clio Rally5, en Faustin Lahy won de strijd in de 2WD Trophy met 3" voorsprong op kampioen Christiaan Spelmans.