Newest pictures

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Voorbeschouwing van de 12u van Wervik 2024.

Zaterdag 15 juni is er alweer de Rally van Wervik, of beter gezegd, de 12 Uren van Wervik. Deze organisatie van Autoclub Scuderia Vervica vzw vormt het vervolg voor het VAS regionale rallykampioenschap. Maar er is meer aan de hand, want met de iconische wedstrijd in Ieper, die steeds nader voor de deur staat, zullen diverse nationale en internationale vedetten er ook hun kunnen op het West-Vlaamse asfalt komen aanscherpen.
De Rally van Wervik wordt verreden over een lengte van 210 km en in deze wedstrijd, die de “open” status heeft, zijn 140 daarvan tegen de chrono. De wedstrijd wordt verdeeld in vier lussen van drie klassementsproeven.
De “open” status betekent dat ook rijders met nationale en internationale vergunningen kunnen deelnemen. Wie kunnen we verwachten? Wel, vooreerst is er Jos Verstappen, die met de Skoda Fabia Rally2 zijn revanche komt zoeken. Hij kan zich verwachten aan stevige tegenstand want op de inschrijvinglijst staan er maar liefst tien andere Rally2 wagens. We spreken dan over Bernd Casier, Kurt Boone, Bert Coene en Jelle Segers, allen op Ford Fiesta Rally 2. De Skoda Fabia armada telt naast Verstappen ook nog Roger Hodenius, Nederlander Richard Pex en John Wartique. ........
Resten er dan nog het vedettenduo Freddy Loix en Pieter Tsjoen, deze keer op Toyota Yaris Rally2, Emile Breittmayer (Citroën C3 Rally 2) en...uiteraard lokale held Davy Vanneste (Hyundai i20 Rally2).
Daarnaast is er voor de fans ook nog een waar Porsche GT festival met 997 GT3-machines in handen van Melissa Debackere, Tim Van Parijs, Fredericq Delplace en Tuur Vanden Abeele. Voeg daarbij nog de 991 versie van Gunther Monnens, zonder dan nog Glenn Janssens te vergeten, die een tandem vormt met Prévot.
De ware liefhebber die kan uiteraard ook het gevecht bij de Historics appreciëren. Daar zien we, hoe kan het ook anders, Paul Lietaer, die opnieuw met de Ford Escort aan de slag gaat. Hij neemt het op tegen Bert Cornelis, in de ORC nog winnaar met de Monza, maar nu voor de gelegenheid met BMW E21. En vermelden we ook Bram Fonteyne, in eigen streek altijd in goede doen met de Volvo 244.
De tradities blijven behouden en het zenuwcentrum van de wedstrijd blijft in centrum Wervik met het start- en finishpodium in de basisschool “De Graankorrel”. Men kan er terecht voor alle catering en informatie over de rally.
Editie 2023:
Vorig jaar zagen we in de Rally van Wervik een stevige zege van Niels Reynvoet en Willem Verbeke op de Citroën C3 R2. Zij gingen van bij aanvang naar de leidiing en slaagden er voor de rest van de dag in alle valstrikken te ontlopen. Dat kon niet gezegd worden van de achtervolgers en we zagen achter hen dan ook lekke banden voor Verschueren en Dolfen terwijl Vanneste na de middag gehinderd werd door de nulwagen op Geluwe. Reynvoet en Verbeke reden comfortabel naar de winst en zagen naast zich toch schoon volk op het podium met Loix en Tsjoen, tweede op Skoda Fabia R5 en de derde plaats was er voor Vanneste en D’alleine, toen met de VW Polo R2.
Tijd voor revanche dus in 2024...