In de vijfde wedstrijd van het Historic Belgian Rally Championship, verreden in het kader van de Sezoensrally, werd de logica gerespecteerd. Met zijn vierwielaangedreven Ford Sierra Cosworth maakte Dirk Deveux zijn favorietenrol waar, hoe hard Guino Kenis ook trapte in zijn BMW M3. 

Even leek het nog spannend te worden, toen de Ford-rijder lek reed, maar Guino Kenis kon de kloof nooit dichten. "Er was die lekke band en de temperatuur van de motor liep ook redelijk hoog op, maar voor het overige kenden we geen problemen. Ik begin de Sierra steeds beter te kennen. Het deed deugd om eens veel kilometers te kunnen maken op een droog parcours, want zowel in Spa als in de Wallonie was het overwegend nat en in Tielt reden we met een kapotte versnellingsbak," vertelde Dirk Deveux, die ook veel lof had voor Guino Kenis. De BMW-rijder strandde met zijn M3 op 47" van de winnaar. "Met onze achterwielaandrijving waren we op het onverhard kansloos tegen de Sierra," vertelde Guino. "Maar, ik hou van het rijden op onverhard. Het ging heel hard, soms misschien over de limiet, en ik kon aardig in de buurt blijven, maar meer zat er echt niet in. Deze ochtend hebben we zelfs de versnellingsbak uit voorzorg nog gewisseld na de derde proef." ......

10 punten als winnaar bij de Juniors, een zege in de klasse RC4 en alle snelste tijden in het Pirelli Junior BRC, goed voor nog eens 13 bijkomende bonuspunten. Het is duidelijk dat Grégoire Munster de sterkste was in het jongerenklassement tijdens de Sezoensrally in Bocholt.  De regerende Junior-kampioen scoorde daarmee de maximale 23 punten voor het Pirelli Junior BRC.

Voor de start leek het nog een boeiend duel te worden tussen Grégoire Munster, de vertegenwoordiger van Opel Motorsport en Opel Belgium, en Timo Van der Marel, de rijder van Opel Nederland. Maar, op de maaskiezel was de 20-jarige Munster, die dit jaar het Europees kampioenschap rijdt, telkens sneller.  "Ik denk dat we een perfecte rally hebben gereden," lachte Grégoire. "We stonden van start tot finish op de eerste plaats. Dit geeft me vertrouwen voor onze volgende wedstrijd in het Europees kampioenschap, de Liepaja Rally in Letland. Maandag stappen we op het vliegtuig voor onze volgende internationale afspraak," besloot Munster, die dit seizoen al een tiental rally's heeft gereden, wat hem natuurlijk een pak ervaring en ritme oplevert.

Ondanks een straftijd van een minuut wegens een foutje bij het inklonken, ging de tweede plaats bij de jongeren naar Gilles Pyck, die het rijden op maaskiezel ontdekte in zijn Peugeot 208 R2. "In het begin moest ik wennen aan het zwevende gevoel op de kiezel, maar het begon na enkele proeven aardig te lukken. Ik had de onboards van vorig jaar ook goed bekeken, zodat ik niet verrast was dat het parcours op sommige plaatsen in de slotronde heel erg uitgereden was. Met de tweede plaats hebben we het maximum eruit gehaald, want Grégoire Munster is een klasse apart dit seizoen," vertelde de piloot uit Poperinge. ......

Patrick Snijers en Davy Thierie hebben met hun VW Polo R5 van BMA het einde van de Sezoensrally niet gehaald. Op de 12de proef begaf de centrale aandrijfas van de VW Polo waardoor Patrick Snijers zijn wagen na een sterke wedstrijd aan de kant moest zetten. Een ontgoocheling die de Limburger positief benadert. Hij kon enkele toptijden rijden, zodat het leerproces definitief afgerond lijkt. 

Na vier asfaltrally’s kregen de deelnemers aan de Sezoensrally een serieuze portie maaskiezel voor de wielen geschoven. Na vier klassementsrproeven keek Patrick Snijers al tegen een achterstand van 43 seconden aan. Vanaf de vijfde proef had hij het goede ritme beet, mengde hij zich volop in de debatten en reed hij in de achtste proef de snelste tijd. Ook in de daaropvolgende proeven was Patrick goed mee. Jammer genoeg haalden ze het einde van de wedstrijd niet. “Op de twaalfde proef moest ik de wagen aan de kant zetten” zegt Patrick Snijers. “De centrale aandrijfas begaf het op drie ritten van het einde.Op dit soort parcours met enkel voorwielaandrijving rijden had geen enkele zin. Het is jammer want ik had net de handleiding hoe je een VW Polo R5 bestuurt gevonden. Mijn start deze ochtend was niet al te best en op de eerste vier proeven verloren we wat tijd. Nadien ging het beter, reden we in de achtste proef de snelste tijd en waren onze tijden zeer goed. Ik hoop dat we ons leerproces hebben afgerond, we hebben daar genoeg over gezeurd en gezaagd, en vanaf nu kunnen focussen op een goed resultaat. Mijn vader zegt dat ik dit jaar maar één rally hoef te winnen en dat is Ieper (lacht).”  ......

De 43ste editie van de Sezoensrally in Bocholt was van een bijzonder hoog niveau. De voltallige top van het Belgisch rallykampioenschap kwam aan de start van deze vijfde manche van het seizoen en de tenoren gaven elkaar geen duimbreed toe op de prachtige klassementsproeven in Noord-Limburg. Op de stroken maaskiezel werd ongelofelijk hard aangevallen. Maar, één duo was toch een fractie sterker dan de rest van het veld. Kris Princen en navigator Bram Eelbode domineerden de wedstrijd van start tot finish met hun Volkswagen Polo R5 ingezet door BMA. Meteen de derde zege van de Belgische kampioen in Bocholt en zijn derde overwinning in het Belgisch kampioenschap. 

Kris Princen reed een perfecte openingsronde en vervolgens controleerde hij zijn voorsprong, al bleef de voorsprong beperkt. Eerst werd hij opgejaagd door merkgenoot Cédric Cherain, tot de Luikenaar lek reed. Vervolgens pikte Sébastien Bedoret aan, maar ook die reed lek op dezelfde plaats in Gerdingen op de allerlaatste proef. Zo eindigde Vincent Verschueren op een erg knappe 2de plaats op amper 12" van winnaar Princen.

"Deze ochtend lag het parcours er heel verraderlijk bij, want onder de bomen lag het asfalt nog nat. Ik had gekozen voor een zachte slick en dat was de juiste keuze. Ik kon een beetje afstand nemen. In de namiddag bleef het hard gaan, maar de auto voelde perfect aan. Het nieuwe differentieel maakte de Polo R5, een gloednieuw exemplaar dat deze week geleverd werd, een stuk minder nerveus. Dit is een heel mooie zege. Mijn derde zege van het seizoen. Hopelijk krijgen we het budget nog rond om in Ieper te rijden en onze leidersplaats in het kampioenschap te verdedigen," aldus Kris Princen. ......

Met de Sezoensrally is het Belgian Jobfixers Championship halfweg. Twee van de vier gereden wedstrijden werden gewonnen door Kris Princen aan het stuur van de BMA VW Polo R5. Met Kris Princen en Patrick Snijers beschikt BMA over twee rijders die in het verleden deze wedstrijd al wisten te winnen. Kris Princen in 2014 en 2017 en Patrick Snijers in 2002 en 2009. Grégoire Munster kan bij een goed resultaat de titel bij de Junioren al ruiken. Pieter-Jan Michiel Cracco zet zijn leerproces verder aan het stuur van zijn competitieve Skoda. Charles Munster is opnieuw van de partij met zijn Opel Adam Cup versie en Henri Schmelcher komt opnieuw aan de start met een VW Polo R5.

Voor Grégoire Munster staat het kampioenschap centraal in de Sezoensrally. In de tussenstand heeft hij een voorsprong van twee straten oftewel 49 punten op eerste achtervolger Tobias Brüls. “Omdat ik moet passen voor de Ypres Rally moet ik hier wel aan het kampioenschap denken. Ik ga tactisch rijden, geen risico’s nemen en proberen het klassement bij de Junioren te winnen. Bocholt is een leuke, compacte rally met veel onverhard. Het enige nadeel is dat de wagen er niet voor afgesteld is omdat het grootste deel van de rally verhard is.”

Pieter-Jan Michiel Cracco toonde in de Rally van Wallonië zijn kwaliteiten. Vorig jaar eindigde hij achtste in de Sezoensrally. “Mijn opdracht in de Sezoensrally is simpel: ik moet kilometers maken om de wagen nog beter te leren kennen. Ik begrijp de wagen al een beetje en moet me nog wat aanpassen maar het belangrijkste is rijden, rijden en nog eens rijden. De Sezoensrally vraagt een specifieke rijstijl. Je moet op gevoel rijden en niet teveel nadenken.” .....

Toen het nieuws enkele dagen geleden via de sociale media bekend raakte, waren hun supporters dolenthousiast: Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq zullen met hun Skoda Fabia R5 van het team SXM wel degelijk aan de start van de Sezoens Rally staan! 

“Aan het begin van het seizoen was het niet gepland dat we zouden deelnemen aan de vijfde manche van het Belgische kampioenschap, maar ik kijk er nu wel naar uit”, glimlacht de 23-jarige jongeman. “Toch koesteren we in de regio rond Bocholt geen al te grote ambities. Uiteraard willen we ons wel meten met de besten, maar ik besef ook dat de Sezoens van alle rally's op de BK-kalender de wedstrijd is die ik het minste ken. Het parcours is bovendien ook niet echt op mijn maat gesneden. Ik heb heel weinig ervaring op onverhard en iedereen weet dat deze rally bekend staat voor de proeven met maaskiezel, proeven die we bovendien met gewone asfaltbanden moeten afwerken. Bij onze eerste deelname vorig jaar konden we nog van de pech van sommige van onze tegenstanders gebruik maken om als tweede aan te tikken. Echt snel waren we echter niet... Ik weet dat we sindsdien heel wat progressie hebben geboekt, maar ik vermoed niet dat dat voldoende zal zijn om een gooi naar de zege te doen. Gezien alle tenoren van het kampioenschap opnieuw van de partij zijn, zou een vierde opeenvolgende podiumplaats in het Belgische kampioenschap al uitstekend zijn!” ......

Met de Sezoensrally staat zaterdag al de vijfde manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship op het programma. Het parcours rond het Noord-Limburgse Bocholt wordt gekenmerkt door een flink aandeel maaskiezel. Op die ondergrond wil Vincent Verschueren opnieuw een gooi doen naar een goed resultaat, maar dan moet alles kloppen. 

Omdat Stéphane Prévot een eerder engagement was aangegaan om de Rally van Antibes te rijden, zal Vincent dit weekend genavigeerd worden door Gert Broekaert in de Skoda Fabia R5 van GoDrive. Vincent hoopt in de eerste plaats een wedstrijd af te kunnen werken zonder tegenslagen. "Het zit dit jaar niet mee. In Haspengouw twee lekke banden, in Tielt zes trage leeglopers en in de Wallonie na 1 km opnieuw een lekke band. Ik heb mijn deel van de pech wel gehad. Ik hoop gewoon dat ik eens een normale wedstrijd kan afwerken, zonder incidenten," vertelt Vincent Verschueren. "Vroeger moest alles kloppen om te kunnen winnen. Maar, als je ergens tijd verloor, kon je nog terugkeren tot een podiumplaats. Zo reed ik in Spa eens een rondje teveel op de superspecial en eindigden we toch nog op de tweede plaats. Ondertussen ligt het niveau in het Belgisch kampioenschap zo hoog dat het gewoon allemaal moet kloppen om kans te maken op een podiumplaats. De top is breder geworden en de verschillen zijn erg klein.".....

Patrick Snijers en Davy Thierie nemen aanstaande zaterdag deel aan de Sezoensrally, de vijfde manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship. De Sezoensrally is altijd een beetje thuiskomen voor Patrick Snijers, die opgegroeid is op de maaskiezel in de buurt van Gerhagen, waar hij zijn car control kweekte. Op diezelfde kiezel in Bocholt kon hij in het verleden twee keer winnen. De voorbije wedstrijden stonden in het teken om zijn VW Polo R5 beter te leren kennen. In zijn thuiswedstrijd wil Snijers het ritme opdrijven. 

De Sezoensrally is het gezellige buitenbeentje van het kampioenschap. Op het Kerkplein staat iedereen op elkaar gepropt en kuieren de fans van het ene naar het andere team. Nergens zijn de deelnemers zo bereikbaar als onder de kerktoren in Bocholt. Een groot deel van het parcours bestaat uit maaskiezel, kleine bolletjes die het de rijders bijzonder moeilijk maken. Overmoed wordt afgestraft. Ervaring is een pluspunt. ......

De Ierse rallypiloot Stephen Wright begint stilaan een trouwe klant te worden bij de Sezoensrally. Voor het vijfde jaar op rij zal hij aan de start verschijnen in Bocholt. Alhoewel het eerst niet zo gepland was, zal Limburger Eddy Smeets opnieuw de nota’s voorlezen voor de Ier. Voor Smeets wordt het de 19de deelname in zijn thuisrally.

Stephen Wright: "Ondanks het feit dat Eddy normaal gezien zijn vaste piloot Mats van den Brand ging navigeren in de BMW, had ik de Sezoensrally wel op mijn kalender gezet. We laten twee rally’s in Ierland links liggen om in Bocholt aan de start te kunnen komen. We worden er altijd zeer goed ontvangen en ik blijf het een erg leuke rally vinden, erg compact met 15 KP’s op één dag. Ook de Maaskiezel vind ik erg leuk... Die vind je natuurlijk niet in Ierland. Om goed voorbereid aan de start te komen, zullen we op vrijdagavond nog een privé-test doen. Het is meteen de gelegenheid om enkele sponsors eens een co-drive aan te bieden, een leuke extra voor zij die ons steunen in dit avontuur. De Fiesta R5 zal in configuratie 2018 zijn. Ondanks de evoluties is het ten opzichte van de Fabia en zeker de Polo een oudere R5 maar dat heeft ons in het verleden niet belet om een mooi resultaat te behalen in Bocholt...".....

Vier keer jaar op rij heeft Franky Boulat de eindzege veroverd in de RACB M-Cup. Mats van den Brand leek de titelverdediger het vuur aan de schenen te zullen leggen, maar de preparateur van M3's E30 liet zich twee keer verrassen. Zowel in Haspengouw als in Tielt ging hij over de kop. Door de schade en het gebrek aan vertrouwen, geeft van den Brand forfait voor de Sezoensrally in Bocholt. Voor eigen publiek wil Gunther Monnens wel een gooi doen naar de zege in de M-Cup. 

"Het was aanvankelijk de bedoeling om met een Skoda Fabia R5 te rijden in de Sezoensrally, maar Chris Vandamme heeft me voorgesteld om de volledige M-Cup te rijden met zijn BMW M3. Ik heb zijn wagen verder op punt gezet, onder andere door de Proflex-dempers te vervangen door dempers van Intrax, waar ik heel tevreden over ben. In Bocholt mik ik resoluut op de overwinning," lacht Gunther, die vorig jaar ook al met een achterwielaandrijver reed. "In vergelijking met de Porsche van vorig jaar, heeft een BMW wel een ander gedrag, want de motor ligt deze keer voorin. Een Porsche heeft misschien meer tractie, door het gewicht op de achterwielen. En een BMW wordt lichter en nerveuzer achteraan wanneer je fors in de remmen gaat. Maar, het is altijd plezant om hard te gaan op maaskiezel. Al wil ik graag zo snel mogelijk met onze nieuwe Porsche 991 GT3 aan de start komen, als die gehomologeerd geraakt..." .....

De voorbije seizoenen was de titelstrijd in het Belgisch kampioenschap razend spannend, maar uiteindelijk draaide het telkens uit op een tweestrijd tussen Kris Princen, dit seizoen de titelhouder, en Vincent Verschueren, de kampioen van 2017. Dit jaar is de titelstrijd nog spannender. Na vier wedstrijden, hebben al drie verschillende rijders een overwinning op zak, terwijl een aantal tenoren dit jaar ook nog op het hoogste schavotje willen staan. Denk maar aan Vincent Verschueren, maar ook aan de jongeren, zoals Sébastien Bedoret.

Alle tenoren van het kampioenschap staan dit weekend aan de start in het Noord-Limburgse Bocholt voor de vijfde manche van het JobFIXers Belgian Rally Championship.  Daar wacht hen een bijzondere uitdaging, want ongeveer een kwart van het parcours bestaat uit maaskiezel. De rollende keien zorgen voor een heel apart rijgevoel.  Je hebt lef nodig om het gas onderin te houden op de befaamde maaskiezel.

Kris Princen leek vorig jaar op weg naar de zege, tot een tijdstraf roet in het eten gooide. De titelhouder start ook dit jaar als favoriet, zeker met zijn VW Polo R5 van BMA. Vincent Verschueren, vorig jaar winnaar, neemt de handschoen op met de Skoda Fabia R5 van GoDrive. Dat geldt zeker ook voor Cédric Cherain, die als leider in de tussenstand van het kampioenschap naar Bocholt komt met een VW Polo R5, en Adrian Fernémont, de winnaar van de Rally van Wallonië, die vorig jaar mee streed voor de zege tot zijn Fabia R5 het mechanisch liet afweten. .....

Na de overstap van Paul Lietaer naar een modernere 4x4, is de titelstrijd in het Historic Belgian Rally Championship dit seizoen erg open. Dirk Deveux presenteerde in Spa zijn nieuw wapen, een schitterende Ford Sierra 4x4 Cosworth, waar zijn team anderhalf jaar aan gewerkt heeft. 

De Alkenaar houdt bovendien van de maaskiezel, maar het is afwachten of de Sierra Cosworth deze keer van technische problemen gespaard blijft. In Tielt brak de versnellingsbak en in Namen begaf de alternator.  Dat biedt mogelijkheden voor Guino Kenis, die destijds in de rallycross veel ervaring op heeft gedaan op onverhard. De BMW-rijder wil zijn overwinning van Haspengouw een verlengstuk geven, na zijn opgaves in Spa en Namen. Arthur Kerkhove verdedigt zijn leidersplaats in de tussenstand met zijn Escort Mk2. Hij moet uitkijken voor de snelle streekrijders Eric Louies, die ondertussen al een tijdje is uitgeweken naar West-Vlaanderen, en vooral voor Christophe De Leeuw, die met zijn Opel Ascona A het spektakel zal verzorgen op de maaskiezel. ......

Hans Weijs en Arne Bruneel hebben de 47ste Station Le Seau Monteberg Rally gewonnen. De Nederlander, twee jaar geleden ook al de snelste samen met Arne Bruneel in een Ford Fiesta R5, verscheen met een gloednieuwe VW Polo R5 aan de start en showde nog maar eens zijn talent. De VW-rijder won met 41"50 voorsprong op Sander van Hoof met een Mitsubishi Lancer EvoX. 

"We hadden voor de start amper 3 km met de auto gereden, dus deze ochtend ben ik redelijk voorzichtig gestart toen het parcours er nog nat bij lag. Maar, in de loop van de dag heeft de Polo R5 zijn potentieel getoond. Het is een fantastische wagen, met veel koppel. We hebben vandaag goed gewerkt om de afstellingen verder te verbeteren en naar mijn hand te zetten. Dit geeft zin in meer, maar voorlopig heb ik nog geen plannen. Als ik het budget had om Ieper te rijden, dan zou ik niet twijfelen," lachte Hans Weijs Jr, die de droom van Arne Bruneel waar maakte. "Met een nieuwe Polo R5 mijn thuisrally winnen, daar ben ik heel blij mee. Vooraf leek het een droom, maar toen de Polo R5 in Loker arriveerde, wist ik dat het waarheid was," genoot de navigator.

Even leek Paul Lietaer voor een verrassing te zorgen. De snor had de motor van zijn Ford Escort Cosworth opnieuw laten prepareren en dat was duidelijk te zien: "Ik was in Tielt niet tevreden over de tijden die we reden. Nu was de motor veel bruter. Met twee snelste tijden naderde ik tot op 5" van Weijs in Busseboom, waar ik blijkbaar op een iets drogere baan kon rijden. Jammer genoeg brak daarna het wiel rechts vooraan af."

"Het was mijn eerste rally dit seizoen, dus ik ben wel tevreden met de tweede plaats. Het was een mooi gevecht met Steve Becaert," verklaarde Sander van Hoof, die deze ochtend even rechtdoor ging, nadat hij de snelste was op de openingsproef. Steve Becaert, deze keer eens niet tweede, genoot met volle teugen van zijn derde plaats: "Ik had twee doelstellingen: de top 5 en als eerste Belg finishen. Dat is allebei gelukt. Ik was zelf verbaasd over onze snelle tijden, want we reden constant in de top 3. Toen het droger werd, wist ik dat ik Sander Van Hoof niet zou kunnen volgen," verklaarde Becaert, die mogelijk toch het VAS-kampioenschap verder zal afwerken. .......

De 47ste editie van de Station Le Seau Monteberg Rally wordt een topper, niet alleen omdat de wedstrijd dit jaar voor de eerste keer uitgroeit naar een volwaardige rally met 3 verschillende klassementsproeven, maar vooral omdat de affiche bijzonder sterk is, met zes R5's, drie Porsches en vooral een reeks snelle Nederlanders. Hans Weijs is de attractie en de topfavoriet met zijn fonkelnieuwe Volkswagen Polo R5.  

Wat het parcours betreft, heeft Superstage dit jaar gekozen voor Loker als rallycentrum van de 47ste Station Le Seau Monteberg Rally. De wedstrijd start om 8h10 en rond 17h is de winnaar gekend. Daartussen werken de deelnemers 80 km tegen de klok af, verdeeld over drie lussen van drie proeven: Monteberg, een proef in lijn van 7,35 km, Busseboom (6,30 km) en de nieuwe proef in Dikkebus, de langste van de wedstrijd met 7,53 km. Zoals het hoort, volgt als finale nog een vierde doortocht op de Monteberg. 

Sportief ligt het niveau erg hoog, met een sterke Nederlandse armada aan de start. Hans Weijs is, samen met navigator Arne Bruneel, de topfavoriet met zijn nieuwe VW Polo R5. Twee jaar geleden bewees Hans Weijs al dat hij de Monteberg kan winnen. Hij heeft zelf voor concurrentie gezorgd, want zijn makker, voormalig Nederlands kampioen Jeroen Swaanen, zal zijn comeback maken met een Skoda Fabia R5. Benieuwd of Swaanen het stof van zijn spieren kan rijden.

Kevin Van Deijne start met een gelijkaardige Skoda Fabia R5, net als de Duitser Heinz-Walter Schewe, zoals gewoonlijk genavigeerd door Frank Blondeel. Filip Pyck, in 2016 de snelste op de Monteberg, wil ook eens proeven van een R5. Hij kiest voor een  Ford Fiesta R5, de wagen die vorig jaar won, net als het jonge Nederlandse talent Jim Van den Heuvel. Erik Moree blijft dit jaar trouw aan zijn Citroën DS3 R5. 

De grootste concurrentie voor de R5's zal niet van de Subaru Impreza WRC S6 van Jeoffrey Lerminez komen, maar wel van de supersnelle Mitsubishi's "made by Van Hoof", ingezet door Piet van Hoof en zijn neefje Sander, vorig jaar nipt geklopt door Davy Vanneste.  Nog snel Mitsubishi-geweld wordt ingezet door Steve Becaert, Bert Coene, Philip Barbier en Hein Jonkers, stuk voor stuk ervaren kleppers die een gooi doen naar een dichte ereplaats. ......

De “Monteberg”. De wedstrijd heeft een lange traditie, was jarenlang nog de enige overblijvende nationale rallysprint en ambieerde vele jaren om te groeien. Met de 47ste editie is het dan eindelijk zover: de ‘Monteberg” wordt een volwaardige rally!
 
De wedstrijd wordt verreden op zondag 5 mei. Naast de Monteberg is er de bijgekomen proef van Busseboom en om er een rally van te maken komt er dit jaar de klassementsproef in Dikkebus bij. Een naam die vele adepten van de Rally van Ieper bekend in de oren zal klinken, al laat de organisatie weten dat de proef van de Monteberg er anders zal uitzien dan de bekende Ieperse passage.
 
De “Monteberg” is nu een volwaardige rally, dat is leuk, maar dat betekent ook dat het ritme zal omhoog gaan en de uitdaging voor de deelnemende teams hoger zal liggen.
De deelnemers wachten 10 klassementsproeven met drie lussen van 3 klassementsproeven en een finale doortocht op de Monteberg.
 
De wedstrijd gaat van start op de gekende proef van de Monteberg, goed voor 7,35 km, deze keer in lijn zonder rondkoers. Daarna volgt Busseboom, goed voor 6,30 km en de lus wordt afgesloten met een nieuwe klassementsproef in Dikkebus, met 7,53 km meteen de langste van de wedstrijd. In totaal telt de wedstrijd een kleine 80 km tegen de chrono.
 
De lijst, die telt ondertussen al het maximaal aantal inschrijvingen van 150 wagens! Er is dus ondertussen een wachtlijst in voege. Een vol huis noemt men dat…
 
De regionale rijders zullen moeten uitkijken voor een Nederlandse armada op volle oorlogssterkte. Jeroen Swaanen is terug van weggeweest en dient zich aan met een Skoda Fabia R5. Meteen een ernstige zegekandidaat. Daarnaast zijn er Piet en neefje Sander Van Hoof, beiden op Mitsubishi Lancer Evo, respectievelijk op de Evo X R4 en de Evo IV in groep A configuratie. Die kennen het klappen van de zweep in de VAS competitie. Dan zijn er nog Erik Moree met de Citroën DS3 R5 en stuurkunstenaar Hans Weijs, met Arne Bruneel op de VW Polo.
 
Bij de Vlamingen kijken we dan vooral naar Claudie Tanghe op de Porsche 997 GT3 en naar Paul Lietaer, met zijn nieuwe Ford Escort Cosworth RS. Die laatste is misschien niet opgewassen tegen het moderne geweld maar blijft in handen van “The Best of the West” op eigen terrein een te duchten wapen. .....

  1. BRC / Rally de Wallonie 2019: Sébastien Bedoret pakt in extremis nog 3de plaats na de loterij bij bandenkeuzes.
  2. BRC / Rally de Wallonie 2019: Patrick Snijers moet tevreden zijn met een 8ste plaats.
  3. BRC / Rally de Wallonie 2019: PJM Cracco vind de Skoda nog beter dan verwacht!
  4. BRC / Rally de Wallonie 2019: Arthur Kerkhove foutloos naar de overwinning bij de Historics.
  5. BRC / Rally de Wallonie 2019: BMA tankt vertrouwen voor de rest van het seizoen. Gregoire Munster reed een efficiente wedstrijd.
  6. BRC / Rally de Wallonie 2019: Vincent Verschueren pas 7de op meer dan 2 minuten van de winnaar.
  7. BRC / Rally de Wallonie 2019: Adrian Fernémont wint in zijn thuis-rally met slechts 3 seconden verschil.
  8. BRC / Rally de Wallonie 2019: Grégoire Munster pakt 16 bonuspunten en heeft nu 49 punten meer dan 2de Bruls.
  9. BRC / Rally de Wallonie 2019: Vincent Verschueren zal proberen om net zoals vorig jaar de overwinning binnen te halen.
  10. BRC / Rally de Wallonie 2019: BMA verwelkomt nieuwkomer Pieter-Jan Cracco.
  11. BRC / Rally de Wallonie 2019: Bij de Historics krijgen we een open strijd tussen een viertal kanshebbers voor de overwinning.
  12. 60ste ConXioN Omloop van Vlaanderen zal dit jaar meetellen voor de Tour European Rally (TER).
  13. Ypres Rally Masters 2019: Thierry Neuville met de Hyundai i20 Coupé WRC aan de start om de fans te verwennen met spektakel.
  14. BRC / Rally de Wallonie 2019: Kan Sébastien Bedoret de lijn doortrekken na de overwinning in Salamander?
  15. BRC / Rally de Wallonie 2019: Snijers beseft dat er flink zal moeten getrapt worden.

Page 2 of 114