Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Goed nieuws van Jimmy Taveirne : de TBR Rally mag dit jaar ook 2 Nederlanders aan de start verwachten ! Piet van Hoof en Nederlands Rallykampioen Arjen de Koning komen binnen enkele weken met hun Mitsubishi Lancers rijden in Roeselare. Piet van Hoof zal bovendien ook zorgen voor de service van de Mitsubishi Lancer EVO 9 van Jimmy Taveirne tijdens het weekend van de TBR Rally.

Dit werd verwezenlijkt met de steun van Carrosserie Muylle en Jimmy’s Frietshop.

website : www.muylleautobedrijf.be

 


De organisatoren van de East Belgian Rally hebben, samen met Ford België en lokale sponsors, maanden gewerkt aan het project en het is gelukt: Thierry Neuville staat zaterdag aan de start van de 7de manche van het BFO Belgian Rally Championship.

Na vier opeenvolgende podiumplaatsen in het Wereldkampioenschap is Thierry Neuville goed op weg naar de vice-wereldtitel. De beste vertegenwoordiger van Ford in het Wereldkampioenschap wilde heel graag nog eens zijn thuisrally in Sankt-Vith rijden, wat al geleden is van 2010 Het beste bewijs van de passie van Thierry is het feit dat hij aan de start zal komen met een Fiesta R2 van Team Floral.

In 2008 debuteerde Thierry Neuville trouwens in de Ardenne Bleue in de Fiesta Trophy, na het winnen van de RACB Rally Contest, waar hij mede-finalist Matthias Boon klopte. Matthias Boon is dit weekend een van zijn concurrenten in R2, terwijl ook Pontus Tidemand, op weg naar de Junior wereldtitel, aan de start komt. Broer Yannick en vader Alain starten in een gelijkaardige Fiesta R2.

bron: http://www.bfo-brc.be

KP 2 en 10 : ENGIS

De tweede dag van de rally begint in Hermalle-sous-Huy Met de KP ENGIS.
Gedeeltelijk nieuw, met de klim richting ‘Aux Fontaines’, waarna het bergaf de haarspelden van de ‘Poudrerie’ gaat, om dan uiteindelijk te finishen na de passage voor de schitterende boerderij van ‘Halledet’.

Spektakelpunten:
- De klim naar ‘Les Fontaines’, een ware klimkoers.
- De afdaling en de haarspelden van de Poudrerie
- Het rempunt en de doortocht voor de boerderij van Halledet.

KP 3 en 11 ANTHISNES
De start wordt gegeven aan de grens van Neupré richting Petit-Berleur, Limont, Tavier en Xhos, de finish bij het binnenrijden van Ouffet. De afdaling richting Petit-Berleur maakt voor de eerste keer deel uit van deze wedstrijd en doet al heel wat stof opwaaien, wegens heel spectaculair, bochtig, schitterend dus! De doortocht door de gehuchten is fantastisch.

Spektakelpunten:
- De eerste kilometers in het bos en de doortocht van Petit-Berleur voor de RN638.
- De doortocht van Tavier.

Bron : http://www.condrozrally.be

De East Belgian Rally 2013 gaat door op 27 en 28 september . (Shakedown 26 september).

De organisatie laat ons weten dat er reeds 70 wagens zijn ingeschreven in het BFO-BRC & Yokohama BHRC kampioenschap en 40 wagens in het RACB Criterium .

Het rallycentrum bevindt zich in het cultuurcentrum "Triangel" te Sankt Vith. De ingang van het rallycentrum is zowel op vrijdag als op zaterdag gratis. Op vrijdag 27 september  gaan de verkenningen door en gebeurt de technische keuring van de wagens. Op zaterdag 28 september gaat de wedstrijd om 9.00 uur van start, de eerste wagen wordt omstreeks 22.44 uur op het podium verwacht.

De totale afstand van de kp's bedraagt 153,9km. Het wegdek bestaat uit 99% verhard en 1% goed berijdbaar onverhard. De wedstrijd maakt deel uit van het BFO Belgian Rally Championship, RACB Rally Criterium, Citroën Racing Trophy Benelux, Ford Fiesta Sport Trophy Benelux, Ford Racing Trophy 2013 - CH.

Deelnemerslijst BFO-BRC : http://www.tieltseautomobielclub.be/form/list.php?t=nat

Deelnemerslijst RACB Criterium :http://www.tieltseautomobielclub.be/form/list.php?t=crit

Onboardbeelden KP's East Belgian Rally :

Shakedown
KP Büllingen
KP Bütgenbach
KP Amel
KP Sankt-Vith
KP Burg-Reuland

Voor onze laatste confrontatie op eigen bodem tekenen momenteel een twintigtal wagens present. Inschrijven is nog steeds mogelijk voor 225 euro. Een licentie is verplicht en kan alsnog bekomen worden voor 60 euro per persoon (demolicentie of rallylicentie volstaan). Het aantal inschrijvingen is beperkt tot 40 auto's. De Slowly's rijden over de proeven tussen de 000 en de 00. De leden van Slowly Sideways Belgium krijgen binnenkort een inschrijvingsformulier toegestuurd, andere geïnteresseerden kunnen hun exemplaar aanvragen via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Voor meer info over deze wedstrijd en de licenties kan u eveneens bij Kirsten terecht.
De East Belgian Rally wordt verreden op zaterdag 28 september over de mooie proeven in de Oostkantons. Het parcours bestaat dit jaar uit 110 km DEMOwedstrijdkilometers verdeeld over 10 klassementsproeven. Het wegdek bestaat uit asfalt en 1% goed berijdbare gravel. De verkenningen vinden plaats op vrijdag 27 september. Het rallycentrum is opnieuw in Sankt Vith (Vennbahnstr. 2) gevestigd. Er is ook catering voorzien voor piloot en co tijdens de wedstrijd. (meer info bij Kirsten Brackx).
Update voorlopige deelnemerslijst East Belgian Rally 2013 (geen startnrs)

  • 1 Sascha Oosterlinck - Joeri Vanackere (Ford Escort MK2) (Ari Vatanen, RAC Rally 1977)
  • 2 Olivier Hermans - Marc Hermans (Trabant 601 RS) (Franz Ficker, 1000 Lakes Rally 1985)
  • 3 Henk Van der Linde - Marcel Neleman (NL) (Opel Manta 400) (Jimmy McRae, Brits Rallykampioenschap 1985)
  • 4 Frank Jorissen - Winnie Lardenjoije (Opel Ascona 400) (Herwig Nelissen, Himalayan Rally 1986)
  • 5 Jurgen De Bruyne - Gerrit De Groote (Toyota Celica TA22) (Ove Andersson, RAC Rally 1973)
  • 6 Götz Pfauder - Wea Smilde (NL) (Opel Ascona A) (Walter Röhl, EK Rally 1973)
  • 7 Patrick Verhulst - Jonas Verhulst (Triumph TR7 16v) (Tony Pond, Boucles de Spa 1977)
  • 8 Michel Smeets - Jac Waalen (NL) (Opel Ascona A Automatic) (Lillebror Nasenius, Rallye Monte Carlo 1973)
  • 9 Serge Daels - Johnny Vancayseele (Toyota Celica TA20) (Hannu Mikkola, RAC Rally 1977)
  • 10 Donald Verhaeghe - Jean-Marie Ryon (Triumph TR7 V8) (Tony Pond, 24u van Ieper 1978)
  • 11 Ton Koster - Raymond Koster (NL) (Daf 66) (Rob Slotemaker, Tulpen Rally 1974)
  • 12 Johnny Verthé - Kirsten Brackx (Ford Escort Cosworth) (Martini)
  • 13 Peter Schlömer - X (D) (Talbot Sunbeam Lotus) (Henri Toivonen, WK Rally 1981)
  • 14 Jürgen Lenarz - Nathalie Solbach-Smith (D) (Opel Kadet C Coupé) (GUEST)
  • 15 Helmut Krings - Daniel Schröder (Toyota Corolla GT AE86) (GUEST)
  • 16 Edgar Brand - Jean-Pierre Müller (Ford Escort MK2) (GUEST)
  • 17 Reiner Feltes - Roland Zinnen (Ford Escort MK2) (GUEST)
  • 18 Rainer Hilgers - Rainer Jenniges (Renault R5 GT Turbo) (GUEST)
  • 19 Sascha Hilgers - Willy Siquet (Renault R5 GT Turbo) (GUEST)
  • 20 Jean-Marie Ghesquière - Gert Aerts (Ford Escort MK2) (Gilbert Stapelaere, 24u Van Ieper 1978)
  • 21 Didier Simonis - Viviane Nix (Ford Escort MK2) (Russell Brookes, RAC Rally 1978)
  • 22 Rainer Schlich - Achim Welteke (D) (Peugeot 205 Gti Gr A) (Jean-Pierre Ballet, Rallye Monte-Carlo 1988)
  • 23 John Thomas - Guido Gronewald (D) (Audi Quattro A2) (John Bosch, Hunsrück Rally 1986)
Bron : http://www.slowly-sideways.be

Zevenenveertig jaar geleden besloten enkele vrienden, allen leden van de Motor Union de Liège, in Hoei een automobielclub op te richten. De Motor Club de Huy was geboren. Na heel wat andere organisaties organiseerden de leden in 1973 de 1ste Rallye du Condroz. Veertig jaar geleden al!
In al die jaren is er heel wat gebeurd, waren er hoogtes en laagtes. Ondanks soms zware ongevallen bleven de organisatoren de weg van hun voorgangers volgen, om zo aan deze jubileumeditie te geraken. Er moest heel wat tegenstand worden overwonnen, net als nog meer financiële beslommeringen.Maar de Motor Club de Huy staat er nog altijd en ondanks sommige geruchten zijn de leden vastbesloten om dit mooie avontuur, ondertussen uitgegroeid tot deel van het patrimonium van de streek rond Hoei, verder te zetten.

Voor deze verjaardagseditie besloten de organisatoren om de inschrijvingsvoorwaarden wat aan te passen. De inschrijvingsprijs bedraagt nu 1.300,00 €.

De plaatsing van de assistentie is in dat bedrag inbegrepen en de assistentiezone van elke deelnemer zal worden uitgetekend volgens de modaliteiten en de oppervlakte die door de organisator wordt bepaald. De deelnemer moet dan ook van bij zijn inschrijving de afmetingen van zijn assistentie doorgeven (zie reglement).

Voor de veertigste verjaardag heeft de organisatie ook de indeling van de dagen wat aangepast:

  • Donderdag 31/10/13 van 09u tot 12u en van 13u tot 19u30 ; tecnische keuring aan de Garage Peugeot, Quai de Compiègne te 4500 HUY
  • Vrijdag 01/11/13 van 08u tot 12u ( test kp )
  • Vrijdag 01/11/13 om 14u30 Start van de wedstrijd Podium Grand-Place te 4500 HUY

om 15u KP1 Show te Ben-Ahin en om 16u terug aan het podium te HUY

  • Zaterdag 02/11/13 om 08u50 Start van de tweede dag, eerste wagen terug rond 20u.
  • Zondag 03/11/13 om 07u20 Start van de derde dag, eindpodium rond 16u.

De prijzen :

  • Algemene inkom: 25,00€
  • Inkom per KP: 8,00€
  • Inkom voor de Show-KP: 10,00€
  • De Test KP is gratis bij te wonen
  • Programma: 5,00€
  • VERKOOP via internet, aan de tent, aan de toegangswegen naar de KP’s.
  • Gadgets, kledij en andere merchandising zijn verkrijgbaar aan het podium
Bron : http://www.condrozrally.be

Superstage VZW, verantwoordelijk voor de organisatie van de Geko Ypres Rally, neemt dit jaar voor het eerst deel aan de Open Bedrijvendag. In de kantoren van Superstage op het bedrijvencentrum van Wevelgem, kunnen bezoekers rally-wagens van dichtbij bewonderen, alles leren over het unieke veiligheidssysteem van GeoDynamics waarmee de wagens uitgerust zijn, en uiteraard ook kennis maken met de ploeg die elk jaar instaat voor de organisatie van de grootste rally van België.

Thema van de Open Bedrijvendag is dit jaar het ‘nieuw industrieel ondernemen’, een thema dat het economisch beleid van de Vlaamse overheid ondersteunt. Bedoeling is om onze economie innovatiever, ondernemender en sociaal sterker te maken. En al lijkt de match tussen rally en Open Bedrijvendag op het eerste gezicht niet zo voor de hand liggend, toch zijn het net die waarden van het nieuwe industrieel ondernemen die Superstage hoog in het vaandel draagt.

Zo was Superstage één van de eerste organisatoren om in te stappen in het IRC en het nieuwe ERC, gepromoot door Eurosport. De sociale dimensie werd in de voorbije editie van de Geko Ypres Rally onderlijnd door de samenwerking met beschutte werkplaats Aarova uit Oudenaarde, wiens medewerkers hielpen bij opbouw en afbakening van de proeven. En ook innovatie is essentieel voor Superstage. Zo was de Geko Ypres Rally de eerste in het Europese Kampioenschap om een in-car warning system te verplichten, waarbij piloten automatisch verwittigd worden wanneer een voorligger een probleem heeft. Dit systeem, ontwikkeld door het Ieperse bedrijf GeoDynamics, is ondertussen algemeen verspreid in de rally.

Samen met andere bedrijven gehuisvest in het Wevelgemse bedrijvencentrum, neemt Superstage deel aan de Open Bedrijvendag. In het bedrijvencentrum zullen jong en oud twee rallywagens van de jongste generatie en twee Historics van nabij kunnen bekijken. Verder krijgen bezoekers uitleg over het Safety Tracking System van GeoDynamics, en is er ook een tentoonstelling om de vijftigste editie van de Geko Ypres Rally te vieren.

Afspraak zondag 6 oktober vanaf 10u ‘s morgens in het bedrijvencentrum, Vlamingstraat 4 te Wevelgem.

Afgelopen weekend vond in en rond Koekelare de Hemicuda Rally plaats. Tijdens de verkenningen was al snel duidelijk dat het parkoer er glad bij zou liggen maar een beetje glijden schrikt ons niet af waardoor we vol vertrouwen aan de start kwamen. Voor de gelegenheid nam Marc Karnier plaats in de co-seat, meteen ook zijn debuut in de rallysport. De eerste ronde werd toch met een kleine marge afgewerkt en afgesloten op de 2de plaats in div. 1-2. Voor het ingaan van de tweede ronde werd besloten een aanval in te zetten op de 1ste plaats. Wellicht waren we iets te gretig en na enkele foutjes werd de aansluiting met de leider verloren. Meer dan onze tweede plaats verdedigen en vooral het spektakel verzorgen zat er vanaf dan niet meer in. Uiteindelijk konden we met opgegeven hoofd over het eindpodium rijden en nagenieten van een probleemloze wedstrijd!

Voor de gelegenheid bleef de gekende blauwe kadett op stal, en gingen we start met de Alltec-Seys Kadett H001. De motor had nog geen enkele wedstrijdkilometer gereden, dus waren we zeer benieuwd naar de prestaties.
Op de eerste proef werd duidelijk dat de afstelling nog iets verfijnd kon worden, en dat niet het juiste type versnellingsbak gekozen werd.
Ook werd snel duidelijk dat we 3 snelle piloten met snelle wagens niet konden volgen.
Gezien het eerste optreden van deze wagen waren we anderzijds wel aangenaam verrast over de betrouwbaarheid. Gedurende de volledige rally heeft de wagen geen krimp gegeven, en beperkte de servicetijd zich voornamelijk tot het controleren en verder afstellen.
Uiteindelijk finishten we net naast het podium. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat deze wagen kan presteren eens die volledig op punt staat.
Er is ook een 2de kadett in opmaak bij Alltec en zaakvoerder Nicolas garandeerde me dat die nog sneller zou zijn.
Wie weet staan beiden ooit samen op het podium....

Afgelopen weekend zorgde team BMA van Bernard Munster voor een première in de Omloop van Vlaanderen, de zesde manche van het Belgisch rallykampioenschap. De lang verwachte nieuwe Porsche 997 GT3 van Patrick Snijers en Johan Gitsels kwam aan de start van de West-Vlaamse klassieker... na een indrukwekkende rush! « Ik heb al vaker stressvolle momenten beleefd in mijn carrière, maar dit was toch een heel intens moment van stress, » lacht Snijers. « BMA moest lang wachten op de laatste onderdelen, waardoor de auto pas vrijdagnamiddag in Roeselare arriveerde. Gelukkig kon de wagen nog technisch gekeurd worden en konden we de Porsche ontdekken tijdens de wedstrijd... »
Gelet op die omstandigheden mogen we stellen dat de eerste meters van de BMA Porsche overtuigend waren... « Toen ik Patrick met een brede smile terug zag keren van de eerste proef, was ik opgelucht, » vertelt Bernard Munster. « Wanneer je dag en nacht gewerkt hebt om de auto klaar te krijgen, dan doet het deugd om te zien dat hij meteen competitief is. Ik denk dat we met Reiger, de schokdemperspecialist, goed gewerkt hebben. Want, laten we niet vergeten dat deze Porsche 997 Cup een wagen is die ontwikkeld werd voor circuit. De ophanging en de veerweg moesten dus aangepast worden. Het vermogen was er al, maar die pk's moet je ook aan de grond krijgen. Naarmate de wedstrijd vorderde, hebben we het gedrag van de wagen nog verbeterd. Patrick kon 2de en 3de tijden klokken. Op de Zoning strandde hij trouwens op amper 5 tienden van een seconde van de snelste tijd van Freddy Loix met zijn WRC. En dat terwijl de wagen nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling staat. Dat is veelbelovend...»
Patrick Snijers bevestigt dat hij heel tevreden is over het door BMA geleverde werk... « Vrijdag hebben we getracht om de set-up aan te passen. Zaterdagochtend was het al veel beter en halfweg de wedstrijd begonnen de tijden te komen. Dat is hoopgevend voor de toekomst. Dergelijke toptijden rijden zonder enige voorbereiding of test is uitstekend. BMA heeft prachtig werk geleverd. Zoveel is duidelijk...»
De uitsluiting van het team Snijers-Gitsels wegens extra-sportieve redenen overschaduwde een beetje deze première, maar het publiek heeft tijdens de Omloop van Vlaanderen alvast genoten van het spektakel en de fenomenale sound van de Porsche. « Dit is duidelijk de goede formule en het blijft veel goedkoper dan een WRC,» besluit Bernard Munster. Het begin van een mooi avontuur...

Slechts 1 week na de OVV krijgen we opnieuw een rally op het programma , namelijk de Hemicuda Rally in Koekelare . Op zondag 14 september krijgen de deelnemers aan deze vaste waarde in het VAS kampioenschap 2 KP's voorgeschoteld , gespreid over 9 klassementsproeven.
KP Kortemark en Kp Koekelare zijn de echter de enige 2 snelheidsproeven die worden verreden . KP Kortemark 4 keer en KP Koekelare maar liefst 5 keer . Er is wel een wijziging te noteren , Kp Kortemark werd gewijzigd tov de vorige editie want er zit nu een lus in verwerkt waar je de piloten 2 keer aan het werk kan zien . Op zaterdag 14 september vangt de wedstrijd aan met de Administratieve Controle, in Café Monroe in het centrum van Koekelare. De klassementsproeven kunnen verkend worden tussen 13:30 en 20:00 uur. Op zondag 15 september start de wedstrijd op het podium om 08:08 uur, het rallycentrum en de service- en regroupzone blijven traditioneel gegroepeerd op het terrein van Bouwmaterialen Willaert aan de Oostmeetstraat in Koekelare. Om 17.37 uur is de winnaar van de 13e Hemicuda Rally bekend. De kp's staan onboard op de website van de organisatie : http://www.hemicuda.be
De genummerde deelnemerslijst staat ondertussen online en is definitief met 83 wagens aan de start waarvan 11 buitenlandse teams .

Soms moet je het geluk een beetje helpen. En dat is precies wat we als Imex Racing gaan doen op weg naar hun laatste wedstrijd van het seizoen. Vooraf aan de Rally van Hellendoorn werken ze een uitgebreid testprogramma af.
“Ondanks de vroege exit tijdens de GTC Rally beseften we als team en onze trouwe sponsors Axians ICT, Capi Europe, Van Vliet Transport en Imex al heel snel: opgeven is geen optie! Dus zijn we van de partij in Hellendoorn met een kakelverse Citroen C4 WRC, die opnieuw wordt gerund door Hans Weijs Motorsport.” De notes zullen worden voorgelezen door Bjorn Degandt. De Belg is de vaste navigator van Hans Weijs en heeft ervaring van Finland tot Zuid-Afrika.
Hemicuda Rally:
De Overijsselse rallyklassieker belooft weer een fantastisch spektakel te worden met onder meer 10 (!) WRC’s aan de start. Uiteraard wil Imex Racing meeblazen om de podiumplaatsen, dus hebben we de voorbereiding dit keer anders aangepakt. De aftrap vormt een test met de Citroën DS3 R3 van Hans Weijs Motorsport om weer eens een lekker potje te sturen.
“Met deze Franse skelter starten we dit weekeinde in de Hemicuda Rally rondom Koekelare (België). Een rallyrijder is immers op z’n best als de chronometer meeloopt. Het resultaat is van ondergeschikt belang; wedstrijdritme opdoen en de samenwerking met Bjorn fijnslijpen, daar draait het om.”
Big smile & topvorm
“Daags voor het rallyfeest in Hellendoorn gaan we ook nog testen met de Citroën C4 WRC om vertrouwen te tanken en de laatste finesses te vinden in de afstelling van onze World Rally Car. Al met al een prima voorbereiding om met een big smile én in topvorm naar Hellendoorn af te reizen. De concurrentie is heftig, maar we gaan onze huid duur verkopen in Twente!” besluit Jeroen Swaanen.

Tobi Vandenberghe rijdt het komend weekend met de oranje Alltec Seys Kadett C in de Hemicuda rally. Dezelfde auto zal vanaf eind oktober te zien zijn op tv één, in de 6-delige serie “ eigen kweek” .
Tobi zal de Kadett H001 testen en afstellen voor deze te huur aangeboden wordt. We zijn nog de laatste hand aan het leggen aan de tweede Alltec Kadett C , H002 .
Deze auto zal nog een stuk sneller zijn ... Beide auto’s worden te huur aangeboden naast de Renault Clio’s en Peugeot bij Alltec Seys Autosportcenter . WWW.ALLTEC-SEYS.BE
Productiehuis Eyeworks heeft voor Alltec Seys gekozen als één van de wagenleverancier voor een gloednieuwe Eén-reeks " EIGEN KWEEK" , die ten vroegste in het najaar te zien zal zijn op TV één !

De serie vertelt het verhaal van een familie aardappeltelers uit het West-Vlaamse Wijtschate. Hoofdrollen zijn voor Dirk Van Dijck, Sien Eggers, Wim Willaert, Sebastien Dewaele en Rhoda Mae Montemayor;
Na een financiële tegenslag besluit een familie aardappelboeren wiet te gaan kweken om het hoofd boven water te houden. Ook Maaike Cafmeyer, Rudi Delhem, Stefaan Degand en Liesa Naert werken mee.

Eén van de hoofdpersonages ( Wim Willaert ) zal met de Alltec Seys – historic rallywagen Opel Kadett C 2.4 rijden. Hiermee zal hij tijdens de 6-delige reeks gezien worden als zijn vast voertuig .

De twee Kadetts worden te huur aangeboden ! Wie met een snelle 2.4 wil rijden kan ons vrijblijvend contacteren.

Autosportshop Alltec Seys: 057/36.30.31

e-mail : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , website : www.alltec-seys.be

Eind november, begin december zijn de meeste beslissingen gevallen. Tijd voor conclusies en prijsuitreikingen. Alhoewel… Een laatste wedstrijd, enkel en alleen voor het pure plezier, staat er nog geprogrammeerd, op zaterdag 30 november en zondag 1 december.

De naam alleen al – Francorchamps Rally Show – geeft de filosofie van het evenement van DG Sport helemaal weer. Om zoveel mogelijk troeven achter de hand te houden wist het team van Christian Jupsin zich te verzekeren van de diensten van enkele specialisten. Bij hen Robert Vandevorst, die zich om het puur sportieve bekommert, en Marc Duez, wiens ontelbare contacten en relaties – zeker bij de constructeurs – voor aangename verrassingen kunnen zorgen. Laat ons dat allemaal van wat dichterbij bekijken.

Francorchamps: het hele evenement wordt op het terrein van de beroemde omloop afgewerkt. Het circuit is trouwens partner van het evenement. Na in de loop van het seizoen de meest prestigieuze wedstrijden te hebben zien passeren, van de Formule 1 over de Blancpain Endurance Series en de World Series tot het wereldkampioenschap endurance (WEC), zal de Ardense omloop in 2013 voor een onuitgegeven rally-slotakkoord zorgen. In tegenstelling tot wat men zou kunnen vermoeden worden voor het parcours niet de servicewegen gebruikt, want de drie chronoritten worden op de piste en de – ruime – uitloopstroken uitgetekend. Daardoor is de zichtbaarheid voor de toeschouwers en de veiligheid van de deelnemers maximaal. De drie klassementsproeven zijn gebaseerd rond Eau Rouge (5,90 km.), in de zone Combes-Bruxelles (7,18 km.) en van het uitkomen van de dubbele linkse tot aan de finishstreep (8,40 km.). Met een afwisseling van snelle stroken en meer technische gedeeltes en een waaier aan heel verschillende uitdagingen bieden de chronoritten de toeschouwers heel wat mogelijkheden om het parcours van op verschillende plaatsen te bekijken. De deelnemers zullen zich helemaal kunnen laten gaan, zonder zich zorgen te moeten maken over het beschadigen van hun wagen. Op het programma staan vier lussen, met een start om 8u30. Dat geeft de rallyliefhebbers ruim de tijd om op verschillende punten langs het parcours het spektakel te bewonderen. De Master Finale is voorbehouden voor de deelnemers die om 16 uur de top-10 vormen, en wordt net voor de Super Finale gehouden, die dan weer wordt afgewerkt door de vijf besten. In de paddock zijn er niet alleen heel wat animaties voorzien, het publiek kan er zich ook helemaal onderdompelen in de rallysfeer, door de assistenties van dichtbij gade te slaan en een praatje te maken met de deelnemers.

Rally: voor één keer zijn het rallywagens die het in Francorchamps tegen elkaar opnemen. DG Sport beperkt het deelnemersveld tot 60 wagens: veertig moderne wagens worden verdeeld in klasse 1 (R2, R3, GT en Groep M) en klasse 2 (R5, RRC, S2000 en WRC) en twintig historics (gebouwd tussen 1973 en 1987, waaronder dus de oude Groep B’s) vormen klasse 3. De selectie gebeurt op basis van een uitnodiging, waarbij DG Sport de kwaliteit van het materiaal als doorslaggevende factor zal hanteren.

Show: het sleutelwoord van het evenement, ook volgens Christian Jupsin: “We willen een vernieuwend spektakel organiseren, dat tegelijk verbluffend, leuk en absoluut veilig is, en dat aanbieden tegen een redelijke prijs: 15 euro, gratis voor de dames en kinderen onder de 12 jaar. Robert Vandevorst heeft het parcours zo uitgetekend dat de rijders hun enthousiasme de vrije loop kunnen laten en het publiek maximaal kunnen entertainen. We houden er ook aan om schitterende auto’s te laten rijden, in handen van toprijders. Die naar Francorchamps brengen is de opdracht van Marc Duez, die zich 110 procent voor de zaak  inzet. De contacten die hij al wist te leggen zijn veelbelovend… maar we willen het vel van de beer niet te vroeg verkopen en nu al uitzonderlijke wagens of uiterst getalenteerde rijders aankondigen. Alles op zijn tijd! Nu zijn we al simpelweg blij en trots te kunnen aankondigen dat de eerste Francorchamps Rally Show zal doorgaan op 30 november en 1 december en dat alles er nu al zeer goed uitziet. We zullen snel heel wat meer informatie kunnen verstrekken…”

De conclusie is dan ook eenvoudig: dit is een weekend dat alle autosportliefhebbers nu al in hun agenda mogen aankruisen! Voor meer informatie : www.rallyshow.eu