Op zaterdag 19 oktober ging de 2 de hoppeland rally van start . Voor ons begon het allemaal niet zo goed , bij het verlaten van het wagenpark wilde de escort niet starten . Zo moesten we onze mooie startplaats met nr 3 afstaan en starten op nr 11 . Een heleboel tijd verloren maar niet getreurd we kwamen voor het spektakel , klassement was ondergeschikt .
Na een beetje aanpassen verliep alles vlot en konden we de toerschouwers verwennen met dwarse passages . Halfweg de wedstrijd begon het te regenen en werd het spekglad met talrijke sortie’s tot gevolg maar niks ergs .
Op dat moment begaf de koppeling terug van de escort die nog maar pas vernieuwd was . Jammer want we amuseerden ons en konden dit keer rijden zonder de stress, want tijden interesseerden ons niet .
Alvast bedankt aan Jochen voor de goede samenwerking dit jaar , misschien kunnen we volgend jaar terug enkele wedstrijden samen rijden . Nu op naar de Condroz die voor ons wel belangrijk is ifv het Belgisch kampioenschap .
Jochen :Al een tijdje geleden werd afgesproken samen met Patrick dat we dit jaar nog de Hoppeland Rally zouden rijden in de Ford Escort MK II. Patrick werd vorig jaar 3e en daarmee kregen we dan ook startnummer 3 toegewezen.
Tijdens de verkenningen werd duidelijk dat het een snel en zeer tof parcours was. Misschien waren de kp’s meer geschikt voor de Porsche, maar er werd geopteerd om met de Escort het publiek te vermaken. Patrick wou immers geen risico nemen door met de Porsche te starten in functie van de Condroz.
Zaterdagmorgen werden we opgeschrikt toen de wagen niet wilde starten in het wagenpark. Het bleek een defecte bougiekabel te zijn. Met de nodige hulp van Servicteam Vermeulen konden we vertrekken naar de eerste kp, na een lange verbinding.
De eerste kp werd rustig afgewerkt en het was terug wennen aan de Escort voor Patrick. Toen we aan de stop kwamen bleek dat we dezelfde tijd geklokt hadden als Cailliau (Audi), dus waren we tevreden. De 2e ronde werd dan ook aangevat en er werd een tandje hoger geschakeld, maar het spektakel bleef prioritair. Ondertussen gingen de hemelsluizen open wat resulteerde in vette wegen. Alles verliep vlekkeloos tot we plots op de 4e kp zonder koppeling vielen.
We haspelden nog de kp af tot aan de finish, maar met nog een lange verbinding en een kp van een 12tal km te gaan, werd geopteerd de handdoek te gooien.
Graag wil ik nogmaals Patrick bedanken voor de mooie kans die hij me dit jaar gegeven heeft om een paar BK manches af te werken in de Porsche en de Hoppeland met de Escort. Serviceteam Vermeulen verdient zeker ook een pluim voor al het vlekkeloze werk dat men geleverd heeft. Bedankt ook aan de supporters die alle verplaatsingen maakten om MAS-Racing te komen aanmoedigen.
Zelf hoop ik van harte dat Patrick de titel kan behalen in de Condroz Rally. Geen gemakkelijke opdracht maar met veel steun en opgekomen supporters moet dit zeker lukken. Wees er dus zeker bij in de Condroz rally om MAS-Racing naar de titel te helpen!”