Wim Soenens en Johan Caen, de drijvende krachten achter NCRS hebben besloten om in 2013 geen rallywagens meer te verhuren. Er zijn hiervoor verschillende redenen. De voornaamste is vooral tijdsgebrek. Sinds Johan en Wim vorig jaar gestart zijn met Qualitystocklots.com hebben ze zowat heel de wereld afgereisd opzoek naar opportuniteiten en met succes. Daarom wordt de activiteit van NCRS herleidt tot het onderhoud en service van de persoonlijke rallywagens van Wim en Cindy. Ook Philip Cracco blijft op zijn wenken bediend en Junior Cracco belooft ons een mooie rallytoekomst waar NCRS zal aan mee werken in binnen- en buitenland.

Vanaf heden zijn de Subaru S9,S10, S12 WRC en de Ford Focus WRC dus te koop ( www.ncrs.be).

De bedoeling is om in 2014 terug te keren in het BK met ons Lady’s team met een gloednieuw wapen.

Tot slot willen we al onze supporters hartelijk danken voor de jarenlange steun aan ons team alsook onze talrijke klanten, servicemannen, medewerkers en familieleden.

Geko blijft trouwe hoofdsponsor van de GEKO rally van Wervik en de GEKO Ypres rally.

Bron : www.ncrs.be

Bernd heeft eindelijk de Rallye du Condroz gewonnen. Samen met Pieter ging hij op zaterdag ijzersterk van start. Op een uiterst gladig en vettig parcours tekenden zij voor alle besttijden op de eerste wedstrijddag.

"We hadden besloten om een goed tempo te rijden op de eerste wedstrijddag", vertelt Pieter. "Maar reeds vanaf de eerste meter lag het tempo zeer hoog en was het niet eenvoudig om alle valstrikken te ontwijken. Het was echt niet gemakkelijk om de ideale coctail te vinden tussen snelheid en zekerheid."

De eerste dag werd afgesloten met een voorsprong van 58 seconden. Op zich een comfortabele voorsprong, maar toch diende er niet te kwistig mee omgesprongen te worden.

De tweede dag startte met een kleine schuiver, waardoor er enkele seconden verloren te werden. Op de tweede klassementsproef stelde Bernd echter orde op zaken en nam hij een handvol seconden terug. Op de derde begonnen er zich echter donkere wolken boven de Ford Focus WRC te plaatsen. Er waren trillingen in de wagen en deze werden iedere proef erger en erger.

"Tijdens de service na de eerste vijf proeven, zakte de moed echt in mijn schoenen", wist Bernd ons te vertellen. "Er was een probleem met de wagen en de nodige wisselstukken waren niet aanwezig, dus dienden de mensen van NCRS te improviseren. Het lukte hen echter wonderwel om de wagen weer wedstrijdklaar te maken en zo konden we toch vertrekken voor de laatste vijf proeven. We wisten echter dat we de wagen zoveel mogelijk dienden te sparen en kruisten de vingers dat de Focus stand ging houden tot op het einde."

 Tijdens de laatste lus was het dus bang afwachten of de wagen het zou houden.

"Gelukkig voor ons hield de wagen stand", vertelde Bernd opgelucht. "Ik wens de mensen van NCRS bedanken voor het goede werk dat ze geleverd hebben. Tevens wens ik Patrick proficiat met zijn tweede plaats, op geen enkel moment heeft hij het ons gemakkelijk gemaakt. Maar ik ben vooral heel blij en opgelucht dat het eindelijk gelukt is om deze mooie rally te winnen."

 

Afgelopen weekend werd de laatste manche van het BK historic gereden, de Condrozrally. Door het slechte weer was het dit keer ook een “echte” Condroz met een supervettig parcours. Volgens velen zouden we met de Porsche in het voordeel zijn dankzij het gewicht van de motor op de achteras wat meer grip geeft maar het gebrek aan gewicht op de neus zorgde natuurlijk voor veel onderstuur…

Voor Johan was dit de eerste deelname in Hoei en dus een eerste kennismaking met het typische Condroz-parcours. Vorig jaar moest er nog noodgedwongen forfait worden gegeven nadat een huurder een sortie had gedaan met de Porsche enkele weken voor de laatste BK-manche.

Het was een belangrijke wedstrijd voor het team… Er werd dus niks aan het toeval over gelaten… De motor en versnellingsbak kregen de afgelopen weken nog een volledige check up, de remmen werden vernieuwd en heel wat onderdelen werden preventief vervangen. Slechts 1 andere deelnemer kon onze 2e plaats algemeen in het kampioenschap en de 1e plaats in de klasse nog bedreigen maar na de 1e KP hoorden we dat hij met mechanische pech kreeg af te rekenen op de verbinding naar KP 1. Ineens viel er dus een hele last van onze schouders en waren we dus vanaf het begin van de wedstrijd al zeker van de titel in de klasse C historic en vice-kampioen in het algemeen historic klassement.

Aangezien er dus geen risico’s meer moesten genomen worden hebben we gewoon rustig onze wedstrijd gereden. Vanaf het begin was het al duidelijk dat onze banden misschien toch niet helemaal geschikt waren voor deze omstandigheden, het was een hele opdracht om de Porsche op de baan te houden. Op de proeven waar het wat droger en minder vettig was ging het uiteraard een stuk beter maar ook daar was het opletten voor valstrikken.

De Porsche heeft het voortreffelijk gedaan, net zoals tijdens de East Belgian Rally in Saint-Vith beperkte het werk in de service zich tot een volledig nazicht en het poetsen van de wagen, een plezier om op deze manier wedstrijden te rijden.

Ons nationaal seizoen zit er op met een prachtig resultaat als beloning. Uiteraard willen we de servicecrew bedanken voor het geleverde werk, maar ook onze sponsors, supporters, vrienden en familie die ons het hele seizoen gesteund hebben.

Om het rallyseizoen 2012 af te sluiten zullen we op 18 november nog deelnemen aan de Rally van Sint-Truiden.

Donderdag kort na de middag vertrokken we richting Huy om ons verder voor te bereiden op wat de moeilijkste maar ook de mooiste rally van het seizoen zou worden. Na donderdagavond de kp's die in het donker verreden zouden worden
nog een laatste keer te verkennen zouden we vrijdag rond 13 uur afzakken om tijdens de shakedown de wegen rond Huy een eerste keer met de rallywagen te verkennen. We hadden de shakedown niet verkend en dus zou de eerste ronde een kennismakingsronde zijn. Echter bij de start werd ons gezegd dat er een band aan het lossen was, toch beslisten we te starten.
omdat we toch niet vol zouden doorgaan. Na 2 km was de band helemaal plat en stopten we om te wisselen. Na opnieuw 2 km was deze ook al naar de vaantjes zodat we beslisten om 4 nieuwe banden te leggen om nog tweemaal de shakedown te verkennen. Wat we onmiddellijk wisten was dat het er vies, vuil en vettig aan toe zou gaan op zaterdag en zondag.
Op zaterdag zouden we voorzichtig starten om dan het tempo iets op te drijven om de zaterdagavond rond de 50 ste plaats af te sluiten en om dan zondag nog enkele plaatsen te winnen. Dit was de theorie dat we enkel nog in de praktijk moesten omzetten.
Na de eerste boucle van drie kp's waar alles perfect verlopen was stonden we reeds op de 60 ste plaats algemeen. De drie volgende kp's waren van een andere orde en zouden veel zwaarder moeten zijn, dit was ook het geval, op iedere kp zagen we minsten drie auto's die zich vast hadden gereden of zoals enkele toch zwaar van de baan waren gegaan. Voor ons was alles terug perfect verlopen wat het vertrouwen deed groeien. De volgende drie kp's terug aan een mooi tempo gereden en onze positie vastgehouden. De laatste drie kp's zou volledig in het donker vereden worden wat voor mij de eerste keer was. De eerste twee waren geanuleerd en dus was er maar één meer te rijden waar we een 50 ste tijd neerzetten. Zaterdagavond moe maar voldaan op een 48 ste plaats algemeen zonder het minste probleem te hebben gehad met de wagen. Zondag tijden de eerste boucle van 5 kp's was ik nog niet goed wakker en was het tempo een beetje zoek. Toch konden we nog enkele plaatsen vooruit boeken. De laatste kp's werkten we aan een strak tempo af om dan als 46 ste algemeen te finishen na een voor ons zeer geslaagde maar in uiterst moeilijke omstandigheden. Bedankt aan mijn Co Christophe Samyn voor de goeie navigatie en Philcars voor de preparatie van de wagen. Dit jaar 5 rally's gereden met 5 mooie resultaten als gevolg.

Hans Depla: "Deze editie van de TBR rally kunnen we helaas niet van start gaan met de maxi motor als krachtbron op de Clio R3. In de East Belguim rally is de motor stuk gegaan...en tuner B. Blaise liet ons weten dat deze nog niet volledig hersteld is, enkele cruciale onderdelen zijn nog in bestelling,en het is niet zeker dat deze geleverd worden voor zaterdag. Daarom hebben we geen risico genomen en kiezen we voor de iets minder krachtige motor van de klantenversie..zeg maar de “acces versie”. Deze motor levert toch zo’n 30 pk minder dan de maxi. Of dit een groot nadeel is op de gladde & vettige wegen van TBR parkoers weten we nog niet,maar met de lange rechte stukken vanop kp Rumbeke en op de proef van de zoning zijn we zeker niet in het voordeel tegenover de andere deelnemers in onze klasse. We hebben in ieder geval onze ambitie wat moeten bijschaven. Toch hopen we er een mooie spannende strijd van te maken." Het weer zal alvast meevallen...dus allen op post, we zijn te volgen met het NR 16.

Komend weekend neemt het duo Taveirne Jimmy - Caytan Steven (startnummer 10) met de hulp van "CARROSSERIE MUYLLE" de start van de laatste westvlaamse proef voor dit jaar . De titel in DIV 3 is helaas zo goed als onmogelijk door de tegenslagen van het voorbije seizoen . Er is wel nog een kleine waterkans indien de concurrentie met pech af te rekenen krijgt . Het duo wenst zich naar gewoonte te meten met de andere Evo's in de TBR Rally . Indien gewenst kunt u het team bezoeken op de stand van PHILCARS naast de stand van CARROSSERIE MUYLLE . Leuke rally toegewenst en hou het veilig !

Enkele weken geleden kondigde Peugeot België-Luxemburg al aan dat de nagelnieuwe Peugeot 208 R2 de klassementsproeven in de Condroz Rally 2012 opent als nulwagen.
Vandaag weten we ook wie de auto zal besturen tijdens het eerste weekend van november: dat wordt jong talent Matthias Boon, met Diederik Pattyn als copiloot.

Met een nulwagen aan de start van de Condroz staan, is nieuw voor hem. “Maar dit is dan ook niet eender welke nulwagen”, vertelt Matthias meteen. “Iedereen die rally nog maar een beetje volgt, kijkt reikhalzend uit naar de nieuwe rallywapens van Peugeot Sport op basis van de 208. Ik had de 208 R2 al kunnen ervaren tijdens een korte test, en vond het toen meteen een geweldige auto voor jonge piloten. De zin om hem verder te leren kennen op echte KP’s was er meteen. Toen het aanbod kwam om dat te doen in één van de meest uitdagende rally’s van ons land, ben ik daar met heel veel plezier op ingegaan.”

Natuurlijk ligt er geen druk op de schouders van het team in een nulwagen. Of toch? Adelheid Terryn, Directrice Communicatie van Peugeot België-Luxemburg, geeft uitleg: “We gaan deze keer duidelijk niet naar Hoei om te strijden voor een overwinning. Maar de 208 R2 is wel een cruciale schakel in de verdere uitbouw van onze sportprogramma’s, én hij rijdt hier in het kader van zijn finale ontwikkeling. Er hangt dus wel degelijk één en ander aan vast voor Peugeot, en we zijn zelf ook heel benieuwd naar de prestaties van Matthias in de moeilijke omstandigheden van de Condroz.”

Over de keuze voor Matthias Boon geeft Adelheid Terryn verder nog aan: “We zochten, heel eenvoudig, naar een piloot die bij de auto past. Een jong talent dus, maar met toch aardig wat ervaring. En met het Team Peugeot België-Luxemburg hebben we al geweldige ervaringen met piloten van eigen bodem. Matthias past helemaal in dat profiel, en toen we over de Condroz zijn beginnen praten, klikte het meteen.” En met een brede glimlach besluit ze nog: “En Matthias mag dan wel jong zijn, dat een oude rot in het vak als Freddy Loix vertrouwt op zijn ervaring, kan zeker geen slecht teken zijn…”

Bron : http://nl.peugeot.be

Op de prachtige proeven in de omgeving van de Luxemburgse gemeente Préizerdaul, verzorgden de deelnemers aan de Ford Fiesta SportTrophy opnieuw de show. Door het slechte weer lagen de wegen er bijzonder verraderlijk bij, waardoor heel wat smaakmakers van de promotieformule van Ford een foutje niet konden vermijden. Xavier Baugnet bleef wel foutloos en behaalde zijn derde opeenvolgende overwinning.

De eerste etappe van de Rally van Luxemburg, bestaande uit vier proeven op vrijdagavond, bracht twee favorieten meteen in de problemen. Hugo Arellano zag zijn voorsprong van vijf seconden veranderen in een achterstand van bijna drie minuten op de tweede passage op de proef van Nagem-Hostert: "Een koord die in principe geen probleem mocht opleveren... Ik begreep meteen dat we lek stonden. Xavier Baugnet voelde op dezelfde plaats ook een kleine schok, maar hij reed niet lek. Gewoon pech. Dat is rally... Ik ga aanvallen om terug te komen."

Cédric De Cecco werd ook het slachtoffer van de eerste proeven. Hij moest te vroeg opgeven: "Ik ging een fractie te laat in de remmen. We gleden van de baan en onder de bomen kwamen we vast te zitten in een heel modderige berm. We konden niet verder, want er was geen enkele toeschouwer te zien op die plaats. Jammer, want ik keek uit naar mijn terugkeer in de Fiesta R2."

Bij het begin van de tweede dag zaterdagochtend, stonden drie piloten binnen de vijftien seconden. Xavier Baugnet werd op de hielen gezeten door Stephan Hermann, die zijn debuut maakte met de Fiesta, en Thibault Radoux. Helaas voor de spanning, kenden de twee achtervolgers hun deel van de pech. De eerste die de handdoek in de ring moest werpen was de piloot uit Nidrum: "De motor ging stuk, wat blijkbaar uitzonderlijk is voor een Fiesta. Maar, wat een plezier, rijden met deze Fiesta R2! Het is een echte koersauto met een goede sequentiële bak, krachtige remmen en een subliem chassis. Met gelijke wapens strijden tegen andere piloten, dat bevalt me wel."

De wedstrijd van Thibault Radoux eindigde op de showproef van Redange: "Na een eerste voorzichtige passage op de jump, dacht ik dat het sneller kon zonder risico. We landden helaas op de neus in de modder. De radiator overleefde het niet. Dit is natuurlijk een slechte zaak voor het kampioenschap..."

De Ford Fiesta R2 van Thibault Radoux was niet de enige wagen die de sporen droeg van een harde landing na die fameuze jump of van een ander uitstapje in het decor. Jordan Scaillet haalde wel de finish, maar ook zijn wagen kwam niet ongeschonden uit de strijd: "Op de showproef was de voorruit aangeslagen. Ik keek vaak in mijn spiegels, omdat Hugo Arellano in mijn spoor zat. Ik remde iets te laat, waardoor we van de baan gingen. Dat hoort bij het leerproces..."

Jourdan Serderidis maakte heel wat progressie in vergelijking met zijn eerste optreden in de Trophy, maar ook hij liet zich verrassen: "Een T na een blinde top. Ik remde te laat, waardoor we op een talud vlogen en de radiator beschadigden. Jammer, want ik merkte duidelijk beterschap in vergelijking met Roeselare. De tips van Frederic Miclotte waren bijzonder leerrijk om snel progressie te maken. Ik zet mijn leerproces verder in de Condroz."

Arnaud Dedouaire zat van bij de start in het juiste groepje. Hij slaagde erin om de oprukkende Hugo Arellano af te houden. Na zijn podiumplaats van vorig jaar, deed "Doudou", zoals zijn vrienden hem noemen, deze keer nog beter. Daarmee maakt Arnaud een mooie sprong in het klassement: "De tweede plaats is een mooie beloning voor onze inspanningen. Met ons beperkt budget is het nooit evident. Zeker niet wanneer de wegen zo glad zijn als dit weekend. In de regen op de laatste proef, heb geen risico's meer genomen."

Jamie Brown eindigde op de vijfde plaats na een eerder onopvallende wedstrijd. Maar, de jonge Brit behoudt wel uitzicht op de titel, want hij staat op de tweede plaats in de tussenstand van de FFST. Loretto De Cecco sloot zijn allereerste rally af op de vijfde plaats. Daarmee had hij meer geluk dan zijn zoon Cédric, want Loretto stuurde de Ford Fiesta R1 van TeamFloral probleemloos naar de finish, als winnaar in zijn categorie.

De overwinning en winst in categorie R2 ging deze keer naar Xavier Baugnet. Zijn overwinning in de Trophy ging gepaard met een schitterende vijfde plaats in het algemeen klassement: "Op dit natuurlijke parcours en in delicate weersomstandigheden, voelde ik me opperbest. Mijn moeizaam seizoensbegin is ondertussen vergeten. Misschien hebben die tegenslagen in Namen en Bocholt me wel goed gedaan, want daarna kwam ik aan de start om te winnen, zonder teveel na te denken. Enkel de zege telde. Dat heeft me nu drie overwinningen op rij opgeleverd. Natuurlijk wil ik graag op dit elan verder doen, voor eigen publiek, in de Condroz. We kunnen in Hoei de titel veroveren, net als in 2008!"

De Rally van Sint-Truiden sluit op zaterdag 17 en zondag 18 november het VAS-rallyseizoen af.

Het wedstrijdcentrum is, zoals de voorgaande jaren, gevestigd in het PC Sint-Martinus in Velm.

"De Rally van Sint-Truiden is een Open wedstrijd dus deelnemen met een RACB of buitenlandse vergunning is mogelijk zonder administratieve of bijkomende kosten.

In tegenstelling tot de voorgaande jaren bestaat de wedstrijd dit jaar uit 3 KP's die elk 4 maal verreden zullen worden.

De proef heeft een totale lengte van 187 km waarvan er 100 km KP (1% onverhard) is en 87 km verbinding.

Voor verdere vragen of inlichtingen/inschrijving mag men altijd contact opnemen met Buekers Sandra (mede organisator) 0497/21.15.17

De Cecco en Hermann mengen zich in de spannende titelstrijd .

Het prachtige en natuurlijke parcours van de Rally van Luxemburg wordt unaniem gewaardeerd door zowel de fans als de piloten. Volgend weekend zullen de deelnemers aan de Ford Fiesta SportTrophy zich op de mooie proeven kunnen uitleven. Twee piloten komen voor de gelegenheid de gelederen versterken. Cédric De Cecco, Kampioen van de Trophy in 2010, maakt zijn wederoptreden met een Fiesta R2, terwijl Stephan Hermann, een van de referenties van de Oostkantons, het voor de eerste keer zal opnemen tegen de andere Fiesta R2-piloten...

De Ford Fiesta SportTrophy 2012 is vanaf het begin van het seizoen bijzonder spannend. De ontknoping nadert. De vijfde van de zes manches wordt dit weekend verreden op Luxemburgs grondgebied. In de buurt van Préizerdaul, enkele kilometers van de Luxemburgs-Belgische grens en Martelange, wachten enkele bijzonder mooie klassementsproeven. Een goed resultaat op een parcours waar het talent van de piloot altijd tot uiting komt, is voor de titelkandidaten essentieel om met een goede uitgangspositie af te reizen naar de grote finale begin november in de Condroz.

In 2011 was Hugo Arellano voor eigen publiek de snelste tot hij het slachtoffer werd van een lekke band. De jonge Luxemburger wil dit jaar natuurlijk revanche nemen, zeker omdat een overwinning hem een ideale uitgangspositie zou opleveren in de titelstrijd. Xavier Baugnet, winnaar in Ieper en Roeselare, wil het spreekwoord "Geen twee zonder drie" in de praktijk brengen! Maar, de kampioen van 2008 die dit jaar terugkeerde naar zijn eerste liefde, beseft dat andere piloten zeker een woordje mee kunnen praten.

Dat geldt natuurlijk voor Thibault Radoux, die ondanks zijn gebrek aan ervaring in nationale wedstrijden heel sterk presteert. Zijn tweede plaats in de tussenstand is geen toeval. Ook de vierde plaats van Adrian Fernémont niet. Deze twee jongeren hebben hun aanpassingsvermogen al bewezen. Zij zouden wel eens voor de verrassing kunnen zorgen met minimaal een podiumplaats, of zelfs meer.

Cédric De Cecco, die de promotieformule van Ford in 2010 won, keert met plezier terug naar de Fiesta R2. Hij wil zich natuurlijk mengen in de strijd voor de overwinning. Die ambitie heeft ook Stephan Hermann, die recent na de East Belgian Rally beloond werd met de BFO Award voor zijn tiende plaats. Hermann zal wel eerst moeten wennen aan de Ford Fiesta R2.

Jordan Scaillet stond voor de Rally van Ieper aan de leiding in de Trophy, maar na zijn opgave in Roeselare is hij gezakt in het klassement. De piloot uit Durnal, bezig aan zijn eerste seizoen op dit niveau, maakt echter nog kans op de titel. Dat geldt ook voor de jonge Brit Jamie Brown, die ervaring komt opdoen in België en die voorlopig op de derde plaats staat. Arnaud Dedouaire, die iets verder in het klassement staat, wil zijn podiumplaats van vorig jaar in Luxemburg bevestigen.

In deze voorlaatste manche van het seizoen, verwelkomt de Ford Fiesta SportTrophy met plezier de terugkeer van Harry Bouillon, die vorig jaar de debatten animeerde. Na een eerste ervaring in de Trophy, die meteen een podiumplaats opleverde, waagt Jourdan Serderidis zich aan het moeilijke parcours van de Rally van Luxemburg. Daarvoor kan hij wel rekenen op de hulp van zijn ervaren copiloot, niemand minder dan Frederic Miclotte. De twaalfde Ford Fiesta aan de start is een R1-versie, bestuurd door Loretto De Cecco, niemand minder dan de papa van Cédric... Hij maakt zijn debuut in de populairste en best betaalbare promotieformule van ons land. Alea jacta est!

Vorige week zondag werd de Hemicuda rally te koekelare verreden. Na enkele dagen van regen kan je het al verwachten, het was een modderige boel s morgens.
Tijdens de eerste kp hadden we onmiddellijk het ritme te pakken en we draaiden op de eerste kp een 2e tijd na Lefevere, enkele seconden voor de WRC van Cornelis, die een valse start had genomen. Deze plaats kunnen we onmogelijk behouden, en na 3 kp's staan we op de 3e plaats na de "blauwe raket" en de WRC van Cornelis.
Met constant 3e tijden stelden we onze 3e plaats zeker, in de voorlaatste kp verloren we nog eens 30 seconden met een lekke band, maar niemand kon ons nog van de 3e plaats algemeen verdringen.
In "groep N" eindigden we eerste met als eerste achtervolger Pyck op 1min 34 met de evo 9.
Volgende afspraak is TBR Rally op 21 oktober. Naar verluit hebben we al concurrentie van Pyck, Rigole (met een nieuw gebouwde evo x na de crash in Ieper ) en Barbier.
We zitten goed in het ritme en gaan de laatste wedstrijd van het Pak kampioenschap nog alles geven terug Pak kampioen te worden.
“Hans Depla”: Ook dit jaar zijn we weer van de partij op de TBR rally.
Deze rally was niet gepland op onze kalender..maar mede door een trouwe sponsor kunnen we toch aan de start verschijnen. Voor de gelegenheid staat de auto volledig in de kleuren van “GROOVY” Popcocorn Music .
We gaan van start met de Clio R 3 Maxi vanuit het atelier van Bruno Blaise. We hopen op een mooi startnr. en wat droog weer.
Gemotiveerd zijn we zeker. Na het wat tegenvallende resultaat in de OVV zijn we gebrand op een knappe uitslag.
Nog even vermelden dat na de rally een afterparty in onze “ Groovy” tent wordt gehouden. Allen welkom..kaartjes alleen in voorverkoop !
De hemicuda is traditiegetrouw een rally met diepe coupures,en tijdens de natte verkenningen bleek dit al snel voor enkele gladde bochten te zorgen.
Op zondagmorgen werd strijdlustig gestart, voor het eerst dit seizoen op racerubber. Voor het kampioenschap was dit immers een zeer belangrijke wedstrijd.
Na afloop van de eerste proef bleek dat we een 4de tijd draaiden, en bleek tevens dat team G&P zich jammergenoeg genoodzaakt zag op te geven met een technisch probleem.
Tijdens de vele services was de opdracht voor KBRacing dan ook zeer simpel : ervoor zorgen dat de wagen perfect bleek draaien want we moesten de eindmeet halen.

Rond de middag kwam de zon tevoorschijn en die zorgde voor een minder gladde weg. Geleidelijk kwam ook het vertrouwen in het racerubber en zo slaagden we erin telkemale enkele secondjes terug te nemen op Frank Baert met de Boothuis-Manta.
Een titel vieren met een extra podium zou immer wat meer sfeer brengen. Jammergenoeg moest Baert de strijd staken met een gebroken steekas, waardoor de 3de plaats ons cadeau gedaan werd.

Lievens en Lietaer bijhalen was niet meer haalbaar, daar deze s'morgens blijkbaar iets vlotter doorheen de glibberige stroken gleden.
Doorheen de droge namiddag zijn we wel blijven aanvallen om het racerubber te testen.
Geregeld werden dan ook tijden opgetekend die in de buurt of zelfs gelijk waren met Paul Lietaer.

Groot was de vreugde s'avonds toen we over het podium reden.
3de in het dagklassement, met de PAK & VAS titel op zak!

Dank aan de copiloten die me dit jaar naar de titel loodsten : Bert Feys, Thijs Byseyne, Marvin Pieters & Frederik Verdiere.
Ook een grote dank aan de KBRacing crew die ervoor gezorgd heeft dat de wagen telkemale de finish gehaald heeft.

Dit seizoen zijn Vandenberghe & Feys alvast nog te zien in de TBR rally.

Foto's - Pictures ONLINE : REPORTAGE HEMICUDA RALLY 2012 !

De 12de editie van de Hemicuda Rally aanstaande zondag zal in en rond Koekelare zeker voor het nodige spektakel zorgen . Jammer dat er slechts 2 proeven zijn dit jaar maar zeker geen reden om thuis te blijven voor deze mooie rally .

Kandidaat voor de overwinning is zeker en vast Bert Cornelis die revanche wil nemen na de problemen van de Omloop Van Vlaanderen . Bert die de Subaru WRC S5 stilaan goed onder de knie begint te krijgen zal zeker niets aan het toeval overlaten . Opgepast , want er staan enkele piloten klaar in de rij om de strijd aan te gaan voor de overwinning . Bert zal waarschijnlijk vooral tegenstand krijgen van Andy Lefevere en Kurt Braeckevelt .

Vervolgens zien we nog de Sierra van Dirk Vermeirsch en de mitsu's van Bert Coene, Filip Pyck , Vincent Vermeeren , Jimmy Taveirne en de sub van Claude De Bal .

Bij de voortrekkers zien we 2 absolute kleppers , nl Steven Dolfen met de clio van Alltec en thuisrijder Lauwaert met de clio R3 .

Bij de historics krijgen we polle aan de start met een BMW E21 ( wagen van Wim Dereu ) . Er zal ongetwijfeld uitgekeken worden naar zijn tijden tov oa Lievens (Manta) , Glorieux (BMW ) , Tytgat (Ascona) , Vandenberghe (Kadett) , Baert (Manta) , Depuydt (Escort) en thuisrijder Declerck Ronny ( Ascona) .

Het is onmogelijk om te voorspellen in het FIRC kampioenschap wie de nieuwe kampioen wordt in 2012 . Andrew Thomson lijkt de beste papieren in handen te hebben met enkel Allan Smith in dezelfde klasse. Andrew Dawe heeft eindelijk de langverwachte Sunny GTI ter beschikking, en kan zo Eep Borgers bekampen, ook al in dezelfde klasse. Hoe dan ook, het verschil aan de meet zal uiterst minimaal zijn. Ere wie ere toekomt! Bij de Historics lijkt de strijd gestreden, als Les Allfrey niets overkomt wordt hij kampioen, maar in rally weet je nooit.

Hemicuda Rally wordt dit jaar verreden over een grondig gewijzigd parcours, dit kan natuurlijk ook voor één of andere verrassing zorgen. Er zijn dit jaar slechts twee proeven ten gevolge van wegenwerken in de regio. Een link naar de onboard beelden van de proeven vindt u op hemicuda.be, het weer belooft redelijk droog te worden na de regen van de laatste dagen.

De proeven werden wat aangepast waarbij KP Kortemark een groot deel in omgekeerde richting word verreden . In totaal rijden ze net geen 100 km tegen de klok .