Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Sezoens Rally 2016 : Dirk Deveux wint bij de historics en verstevigt zijn leidersplaats.

In de Historic-manche van de Sezoensrally kwamen twee specialisten van de maaskiezel aan de start, beiden met een Ford Escort Mk2. Alle ogen waren gericht op Gunther Monnens, de winnaar in Historic in 2009 en vooral een rasechte Bocholtenaar die leerde sturen op gravel, maar Dirk Deveux had het voordeel van het competitieritme en de iets krachtigere motor. Helaas kwam het duel er nooit helemaal uit, want nog voor het einde van de eerste halve lus stond Monnens aan de kant met een kapotte motor.

Toch werd het geen one-man-show van Dirk Deveux, want de Alkenaar werd flink opgejaagd door Robin Maes en Stefaan Prinzie. Op de allerlaatste proef ging het zelfs nog bijna fout, toen Deveux zich liet verrassen in een remzone op onverhard, maar uiteindelijk hield de leider in het kampioenschap toch nog 20" over om zijn eerste overwinning van het jaar te pakken.

"Vorig jaar glipte de zege door mijn vingers op de laatste proef en nu ging het ook nog bijna mis. Ik remde de motor dood en kreeg hem niet meteen weer aan de praat. Maar, gelukkig had ik net voldoende voorsprong op Robin Maes. Voor het kampioenschap doen we een goede zaak met het oog op de grote afspraak in Ieper," genoot Dirk Deveux van zijn zege.

Robin Maes was met zijn bloedmooie Camel BMW M3 tevreden met de tweede stek: "Ik heb twee lussen nodig gehad om te wennen aan het gevoel van de maaskiezel. De auto zweeft en danst op de kiezels en de snelheid ligt erg hoog tussen de bomen. Het duurde even voor ik het vertrouwen had om aan te vallen. Maar, het is wel bijzonder plezant om zo te spelen met de BMW M3. Ik ben blij met de tweede plaats. Petje af voor Dirk, die erg hard ging," vertelde Robin Maes.

Voor Stefaan Prinzie was de derde plaats, na een spannend duel met Robin Maes, even mooi als een zege. "We hebben met onze Ascona vandaag dingen gedaan die in feite niet mogelijk zijn. We zaten op, maar meestal ook over de limiet! Ik hou van dit parcours," lachte Stefaan enthousiast.

Patrick Mylleville was lang in strijd met Jens Maes, maar die brak de aandrijfas van zijn Ascona. De Porsche-piloot behaalde een mooie vierde plaats na een regelmatige wedstrijd. "Een mooi resultaat na een prachtig dagje rally," lachte Patrick, die ruim voor de moderne 996 GT3 van Robbie Moers eindigde. "Ik heb mijn eigen tempo gereden, want ik laat me niet meer opjagen om met de koplopers mee te gaan. Op de kiezel is onze Porsche niet makkelijk te temmen, want als je te vroeg op het gas gaat, dan duwt hij je over de neus rechtdoor. Ik denk dat we op onze plaats staan."

Tom Nemegheer wipte op de allerlaatste proef nog over Nick Hoens naar de vijfde plaats. De volgende afspraak voor het Historic BRC is de Ypres Rally.