Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Sezoens Rally 2016 : Franky Boulat lag aan de leiding tot technische problemen opdoken met opgave tot gevolg.

Vol enthousiasme keken we uit naar de maaskiezel van de Sezoensrally in het gezellige Bocholt.  In diverse media werden we als favouriet getipt omdat we hier traditiegetrouw toch wel sterk zijn. Zonder pech hoopten we ‘heimelijk’ om de ‘M-Cup beker van Bocholt’ mee naar huis te mogen nemen. Voor het M-Cup kampioenschap had dit meteen ook goede zaak geweest en de opportuniteit om onze leiderspositie te versterken.

De verwachtingen van favoriet konden we ook meteen invullen door sterke tijden te draaien op de proeven met veel onverhard. Zo stonden we na de eerste boucle van 5 proeven mooi aan de leiding in de M-Cup op een 12de plaats algemeen met 23 sec voorsprong op achtervolger Diels en 25 sec voorsprong op Braeckevelt. De wagen draaide als een klokje, perfecte nota’s stralende zon, veel toeschouwers, het zag er zeer goed uit … maar helaas kwam de pechduivel opdagen …

Op de eerste proef van de 2de boucle (De Hees) begon de motor ‘onfris’ te draaien op 4 of 5 cylinders in plaats van alle 6. Er moesten nog 3 proeven afgelegd worden vooraleer er service was voorzien. Ook kp 7 en 8 hebben we moeten afwerken met sputterende motor die niet meer op 6 cylinders draaide met flink wat tijdsverlies als gevolg. Toch slaagden we erin om het tijdverlies te beperken en de leidersplaats in de M-Cup nog net te behouden op de 11de plaats algemeen. Er was nog niets verloren op voorwaarde dat we het technisch probleem konden oplossen.

Tijdens de daaropvolgende service werd door het service team al het mogelijke gedaan om het probleem te localiseren en identificeren. Het lijkt een ontstekingsprobleem te zijn mogelijks veroorzaakt door storingen in de bobines. Helaas hebben we tijdens de korte servicetijd de exacte oorzaak niet tijdig kunnen vinden … Verder rijden op 4 of 5 cylinders zou ernstige motorschade veroorzaken en was geen optie. Hierdoor hebben we met pijn in het hart de handdoek moet gooien en de strijd moeten staken …

Hierop was de weg vrij voor Diels en Braeckevelt om verder te vechten voor de M-Cup overwinning. Voor het kampioenschap is dit natuurlijk een slechte zaak voor ons …  We zijn noodgedwongen om deze rally onze ‘joker’ in te zetten … maar alles blijft nog mogelijk.

Er zal niets anders opzitten voor ons dan ‘full attack’ aanvallen tijdens de laatste 3 rally’s (Omloop van Vlaanderen, East Belgian Rally en GTC Rally) meetellende voor het M-Cup kampioenschap om terug een positie vooraan in het kampioenschap terug te veroveren. Dat dit mogelijk is hebben we in het verleden nogal bewezen ….