Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Hij prijkt in het groot op de affiche van de Condrozrally 2019. Organisator Motor Club de Huy heeft inderdaad zijn ŠKODA FABIA R5 uitgekozen om alle communicatie te illustreren. “Ik moet toegeven dat me dat wel iets doet”, glimlacht Sébastien Bedoret. “Ik heb al zoveel rally-affiches met prestigieuze rijders gezien dat ik nooit heb gedacht in aanmerking te kunnen komen voor de affiche van een mythische wedstrijd als de Condroz. Dat doet echt plezier!” De jongeman van 24 pauzeert even, en vult dan met een brede glimlach aan: “Maar ik wil jullie wel vertellen dat ik nog blijer zou zijn indien ik zondagavond op de belangrijkste foto zal staan, die van de winnaar!”

Vooraleer aan zich helemaal aan de finale van het Belgische rallykampioenschap te wijden heeft Sébastien nog tijd om te grappen. “De doelen die in het begin van het seizoen door ŠKODA België en Freddy Loix werden gesteld zijn al bereikt”, stelt hij ontspannen. “Samen met Thomas zijn we zes keer op zeven op het podium gefinisht, streden we regelmatig om de overwinning, komen we nog steeds in aanmerking voor de titel en hebben we in de Omloop van Vlaanderen een eerste nationale rally gewonnen. We trekken zonder druk richting Condroz, behalve dan die verbonden aan de wil om het seizoen in schoonheid te eindigen. Telkens we dit jaar aan de finish stonden eindigden we bij de eerste drie, dat zouden we ook hier graag bewerkstelligen. Hoewel dit een schitterend startveld is, met een tiental favorieten, zou ik willen stellen dat we voor een podiumplaats gaan. Minstens een podiumplaats! Want ik hoop ook om de zege te kunnen strijden.” ......

In de Condroz Rally, de klassieker die de finale vormt van het Belgian Rally Championship, begint Vincent Verschueren aan een nieuw hoofdstuk in zijn rallycarrière. Samen met zijn vaste navigator Stéphane Prévot komt Vincent Verschueren aan de start met een Volkswagen Polo GTI R5. Het wordt een eerste kennismaking met het nieuwe wapen van Volkswagen met het oog op de toekomst.

"Laat me duidelijk zijn," opent Vincent Verschueren het verhaal van deze transfer. "Ik ben altijd heel tevreden geweest over de Skoda Fabia R5, die me in 2017 de titel heeft opgeleverd. Maar, het was tijd voor een frisse wind, een nieuwe uitdaging. Voor volgend seizoen heeft Godrive een nieuwe Volkswagen Polo GTI R5 besteld. Tijdens een gesprek met de verschillende betrokken partijen, deden de Belgian VW Club en THX Racing ons een interessant voorstel om in de Condroz Rally al te rijden met de VW Polo GTI R5. Iedereen, Gaby Goudezeune en mijn sponsors, was enthousiast. Vandaar deze beslissing. Ik kijk trouwens ook uit naar de samenwerking met THX Racing, het team van de familie Jupsin, die ik al jaren ken, van toen ik nog in het motorracen actief was."

De Condroz Rally wordt in de eerste plaats een test met het oog op volgend seizoen. "We zullen onze nieuwe VW Polo GTI R5 pas in februari 2020 geleverd krijgen. Veel tijd zullen we niet hebben om de auto te leren kennen voor de start van het seizoen in Haspengouw. Ook voor onze mecaniciens zal het een nieuwe uitdaging zijn. Zij kunnen dit weekend samen met de mecaniciens van THX Racing de VW ontdekken. Ze kijken er ook naar uit, want Godrive heeft een speciale band met het merk Volkswagen. Alles is immers begonnen met de Volkswagen Polo Super 2000 die door Hans ontwikkeld werd. Die band met VW blijft," vertelt Vincent, die met de Condroz Rally niet de makkelijkste wedstrijd heeft uitgekozen om een nieuwe wagen te ontdekken. .....

Eenendertig wagens van de klasse R5, zes Porsche 997 GT3, drie WRC van de oude generatie, een dikke tien Ford Escort MKII... 141 geregistreerde inschrijvingen op het moment van de afsluiting van de inschrijvingen, de 46e Rally van de Condroz wordt spannend.
Al zullen de critici zeker wel de afwezigheid van een echte grote internationale ster aan de startlijn betreuren, als men de lijst van de deelnemers bekijkt kan men toch niet anders dan daar blij van worden, want er zijn toch wel een kleine tien kandidaten voor de overwinning.
 

De drie topkandidaten voor de  titel van Belgisch kampioen zijn Kris Princen, Sébastien Bedoret en Adrien Fernémont.  Maar bovenop deze drie Skoda piloten zijn er ook Ghislain de Mevius  (Skoda), Cédric Cherain (VW Polo), de jonge Franse belofte Pierre-Louis Loubet (Skoda), Vincent Verschueren (VW Polo) en Kevin Demaerschalk (Ford Fiesta II), die zeker en vast ook in aanmerking komen voor de overwinning.

En dan mag je ook niet vergeten dat er nog een pak piloten zijn die minder vaak aanwezig zijn in het kampioenschap maar altijd in topvorm zijn tijdens de Rally van de Condroz : Yves Matton (Skoda), Xavier Bouche (VW Polo), Cédric De Cecco (Skoda), Davy Vanneste (Skoda), Olivier Collard (Skoda), Guillaume de Mevius (Citroën).

Tal van regionale piloten zal ook het beste van zichzelf geven om hun "R5" zo goed mogelijk te benutten : Xavier Baugnet, Cédric Busin (Skoda), Etienne Monfort (Skoda), Emmanuel Gonay (Citroën C3), Bastien Rouard (Skoda), Harry Bouillon (Ford Fiesta), zonder de jongeren te vergeten : Grégoire Munster (Skoda), PJM Cracco (Skoda), Maxime Potty (VW Polo) en Amaury Molle. De lijst van de R5 piloten wordt vervolledigd met de Brit Neil Simpson (Skoda), die ook al in 2018 van de partij was, Henri Schmelcher (VW Polo), Jourdan Serderidis (Skoda), Serge Verstaen (Skoda), Melissa de Backere (Skoda), Niels Reynvoet (Skoda), Félicien Bastien (Skoda) en Alain Litt (Skoda). In totaal dus 32 "R5" waaronder 22 Skoda Fabia, drie VW Polo, twee Ford Fiesta, twee Citroën C3 en twee nog te bevestigen wagens voor Xavier Baugnet en Amaury Molle. .....

De Royal Automobile Club van Spa lanceert een ‘Legend Boucles Series’ en kondigt een eerste evenement aan met de ‘Legend Boucles Rallyshow & Rallycross’ op het Circuit Jules Tacheny in Mettet!

Het was de belangrijkste verrassing van de persconferentie op woensdag 23 oktober in Libramont! Buiten de grote lijnen van de editie 2020 van de Legend Boucles @ Bastogne, onthulde Pierre Delettre de start van een Legend Boucles Series! Dat betekent dat de wedstrijd, die een referentie is op het gebied van historic rally’s, vanaf nu andere wedstrijden in zijn kielzog zal meebrengen…

“Bovenal wil het idee geen waarde wegnemen van de wedstrijd in Bastogne”, verduidelijkt Pierre Delettre. “De Legend Boucles @ Bastogne blijven hoedanook onze eigen 24 Uren van Le Mans! Maar het kriebelde al enige tijd om andere, minder grote wedstrijden maar van een identieke filosofie, op poten te zetten. Dat en de wens om onze teams ook elders te laten rijden. Vandaag houden we dus de ‘Legend Boucles Series’ boven de doopvont en maken we al een eerste evenement bekend… Het doel is drie proeven op poten te zetten vanaf 2020, met inbegrip van Bastogne, en dan te groeien naar vier evenementen in 2021.

Een evenement per seizoen dus. En zij die deelnemen aan alle wedstrijden staan gegarandeerd aan de start van de volgende Legend Boucles @ Bastogne, wat er ook gebeurt…” .....

Nog een jaartje te gaan voordat de Hemicuda Rally aan een feesteditie toe is. Voor seizoen 2019 zijn we aanbeland bij de 19de editie van deze populaire rally in Koekelare.
 
Andy Lefevere is de recordhouder. Hij won de Hemicuda al zes keer en op divers materiaal. Van Mitsubishi Lancer Evo en diverse BMW’s (herinner u de “blauwe” raket) tot zijn Evo X, de “rode” raket… Hij zou daar maar al te graag een vervolg aan breien, deze keer met zijn Porsche 997 GT3. Maar... er zijn meerdere kapers op de kust. Steve Bécaert bijvoorbeeld, die deze keer een Ford Fiesta R5 Mk2 meebrengt. Hij zal vooral moeten kijken naar John Reddington, de snelle Engelsman die eveneens aantreedt met een Ford Fiesta R5.
 
En dan zijn er de weersomstandigheden. Het zit erin dat het een natte zondag zal worden en dan kunnen de kansen nog wel keren voor sommigen. Hou dus vooral ook Philip Barbier in het oog met zijn Evo X en onderschat de Porsche’s van Patrick Snijers en Fredericq Delplace niet, ook al zou het gaan regenen. Last but not least is er Paul Lietaer, met de Ford Escort Cosworth en “de Polle” heeft al bewezen dat hij kan meespelen aan de kop van de wedstrijd.
 
Bij de Historics zijn er buiten Lietaer ook nog Stefaan Prinzie, die deze keer aan de slag gaat met een “Van den Brand” BMW M3 E30 met Thijs Ozeel aan zijn zijde. Veel ogen zullen er ook gericht zijn op Bjorn Syx, winnaar met de BMW M3 in Ieper en de Omloop. Deze mensen zijn de gedoodverfde favorieten maar we vergeten dan natuurlijk alle regionale rijders, die voor het VAS klassement en de punten in de diverse kampioenschappen gaan. .....

Het was een memorabele editie van Rallylegend. Dat is het bijvoeglijk naamwoord dat elk jaar wordt geassocieerd met de viering van de rally in de Republiek San Marino. Dit jaar had de aanwezigheid van Thierry Neuville en het Hyundai Motorsport-team, met de leiding van Andrea Adamo die de reeks geplande tests bijwoonde, en van Andreas Mikkelsen en Craig Breen, ook van WRC, al veel belangstelling.
 
Samen met de Amerikaanse "koorddanser" Ken Block, die met Gigi Galli, de laatste "officiële" Italiaanse coureur in de World Rally, en Mattias Ekstrom, rallycross wereldkampioen in 2016 en tweemaal op het circuit in de DTM, een trio maakte dat heeft het publiek ontstoken: veel meer dan de bijna zeventigduizend fans in 2018. Miki Biasion, dan de tweemaal wereldkampioensrally, onmisbare coureur bij Rallylegend, met de laatste 'kers' van Andrea Dovizioso, die zondag zijn hand wilde proberen aan het stuur. Het resultaat was wederom vier intense dagen van grote passie en een viering van de rally's van gisteren en vandaag. Als de vele aanwezige jonge mensen de gastvrijheid en de speciale podia om de helden van vandaag te vieren hebben verdrongen, heeft Rallylegend Heritage voor fans met grijs haar een duik in een glorieus verleden gecreëerd, gematerialiseerd in ongeveer twintig 'vierwielige wonderen', dat zoveel ogen stralen met emoties.
 
Ook "The Legend Show", de andere nieuwigheid van deze editie, een uitdaging in paren, zonder tijdsdetectie maar slechts rond twee rotondes te laten zien, zal waarschijnlijk een andere "must" van de volgende Rallylegend worden. "Veel mensen zelfs op donderdagavond - verklaar tevreden Vito Piarulli en Paolo Valli, vanaf de commandobrug van het evenement - voor een nieuw ding dat we hebben uitgevonden. Dus Rallylegend strekt zich uit, om veel toeschouwers te bieden, afkomstig uit heel Europa en daarbuiten , een unieke en onnavolgbare show ". .....

De motoren van Rallylegend 2019 gaan aan na het grote succes en de onvergetelijke show van "The Legend Show" op donderdagavond. Opnieuw vierde een grote menigte de shakedown, de eerste kans om de hele, prachtige vloot van het San Marino-evenement in actie te zien. Gisteravond, vrijdag 12 oktober, om 19.00 uur begon dus het langverwachte moment, met de start van de eerste dag van de rally, met de suggestieve nachtetappe.

De herhaling van de etappes "Le Tane" en "San Marino" nam een ​​pauze met de scenografische hergroepering in het historische centrum van San Marino.

Ter afsluiting van de eerste dag onder de 'nieuwe inzending' Heritage, de prachtige originele auto's in vintage kleurstelling met enkele 'vintage' kampioenen aan het stuur - alleen voor de burgerlijke stand - is de Trentino-coureur Sandro Giacomelli, met Orian op de aantekeningen, aan boord van een Fiat 131 Abarth uit 1977, die Stefano Avandero voorafging, met Salin, op een prachtige Lancia Stratos uit 1975 ex Darniche en het koppel Battiato-Battiato, op de Lancia Fulvia Hf uit 1972, terug op het podium zoals in het verleden met Amilcare Ballestrieri.

In de categorie Historisch scheiden slechts acht tienden van een seconde de voorlopige leider Marco Superti, met Brunetti (Porsche Carrera RS 1972) van de andere Porsche 911 SC uit 1978 van San Marino-coureur Giuliano Calzolari, grotendeels terug naar races na het ongeluk van vorig jaar in Finland. , hier met Ercolani bij de noten, terwijl hij het podium sloot was er de andere snelle lokale coureur Stefano Rosati, met Toccaceli, op Talbot Lotus.

Het is even gemakkelijk te voorspellen dat Thierry Neuville, met Gilsoul, het WRC bestuurt met de Huyndai i20 Coupe WRC, voor zijn teamgenoot Andreas Mikkelsen, met Jaeger, aan het stuur van een i20 Coupè van het 2016 HMI-team. Derde in het klassement maar de eerste van de "menselijke coureurs" in de categorie, "Il Valli", met Cirillo, die een trio van Koreaanse WRC op het podium completeert.

Onder de "Mythe" leiden Simone Romagna, met Addondi, en de Lancia Delta 16 V in Martini Racing-kleuren, de categorie, voor de Subaru Impreza 555 van Boroli-Vercelli en de Ford Escort Cosworth van de Amerikaanse kampioen Ken Block, met Gelsomino bij notities. .....

Dag twee van Rallylegend 2019 bevestigde het leiderschap van dag 1 onder de Heritage-, Myth- en WRC-auto's en een nieuwe leider onder Historic. Dit, in een notendop, is de competitieve uitdrukking van een dag, beleefd in een werkelijk buitengewone openbare knuffel, langs de zes geplande klassementsproeven.

Sandro Giacomelli, met Orian, aan boord van de Fiat 131 Abarth bevestigt zijn positie onder de Heritage, waar de Trentino-coureur zijn leiderschap consolideert voor de tweede Stefano Avandero, met Salin, op een Lancia Stratos ex Darniche uit 1975, die achter de leider overwint, het Battiato-Battiato-duet, op de Lancia Fulvia Hf ex-Ballestrieri uit 1972.

De San Marino-coureur Giuliano Calzolari, die na meer dan een jaar weer aan het racen is, leidt de Historic, met Ercolani bij aantekeningen over de Porsche 911 SC uit 1978, waarmee hij aantoont dat hij al het juiste tempo had gevonden, voor Marco Superti, met Brunetti en de Porsche Carrera RS 1972, aan de leiding aan het einde van dag 1, en de andere lokale snelle coureur Stefano Rosati, met Toccaceli, op Talbot Lotus, derde op het podium.

Een andere verwachte bevestiging is die van Thierry Neuville, met Gilsoul, leider van het WRC op de Huyndai i20 Coupe WRC, nog steeds voor zijn teamgenoot Andreas Mikkelsen, met Jaeger, aan het stuur van een i20 Coupè van het 2016 HMI-team. De Deen Brian Madsen voltooit met Torstein een "internationaal" podium aan boord van een Peugeot 206 WRC uit 1999.

Onder de "Mythen" leidt Simone Romagna, met Addondi, aan boord van de Lancia Delta 16 V in Martini Racing-kleuren, de categorie, maar is heel dicht bij de Ford Escort Cosworth van de Amerikaan Ken Block, met Gelsomino op de noten, in een comeback. Evenzo is Carlo Boroli, met Vercelli, dicht op de derde plaats, met de Subaru Impreza 555. Onder de belangrijke terugtrekkingen die van de Uruguayaan Gustavo Trelles, met Del Buono, die vrijdagavond al op straat struikelde, en van de Siciliaanse Totò Riolo, met Floris, op Ford Sierra Cosworth. ......

Het was een debuut met vuurwerk. En niet alleen virtueel, want er werd een vuurwerkshow gevierd, samen met een overweldigend en enthousiast publiek, dat vele uren voor de start op de baan was gepositioneerd - Ken Block, de eerste winnaar van "The Legend Show", een echte uitdaging voorbehouden aan twintig coureurs en elite auto's - deelnemen aan de rally - een festival van "cirkels" rond twee rotondes, de nieuwe "uitvinding" van Rallylegend. Een jury van experts verkozen tot de beste om het centrum van de rotondes te "strelen" van de Amerikaanse acrobatische coureur, beroemd over de hele wereld om zijn stunts, die op Rallylegend exposeerde aan het stuur van zijn "gevitamineerde" Ford Escort Cosworth met de trouwe Alex Gelsomino aan zijn zijde.

In de close challenge, met tegengestelde starts en dus twee auto's tegelijk in de race, won hij op Mattias Ekstrom, met Jonas Andersson, op de Audi Quattro S1 RX en op Gigi Galli, met Alberto Genovesi, waarmee hij het podium sloot met de Kia Rio Rx. .

"Het was een fantastische en boeiende show - aan het eind zei de winnaar Ken Block, een echte specialist in dit soort tentoonstellingen, - en we hadden een goede tijd, heel veel plezier. Maar bovenal denk ik dat het de zee van amuseerde. mensen die deze interessante nieuwigheid van "The Legend Show" kwamen bijwonen ... "

Ook alle andere 'topcoureurs' maakten de toeschouwers in vuur en vlam, te beginnen bij de historische auto's, in een crescendo van prestaties die leidden tot de Hyundai i20 Coupè van Therry Neuville, die hard werkten om de nieuwigheid onvergetelijk te maken, waardoor deze rallylegendag weer een spectaculaire dag werd. dag. .....

De adrenaline stroomt al op donderdag 10 oktober tijdens Rallylegend 2019 met een van de belangrijkste nieuwe evenementen van de editie, "The Legend Show", een echte uitdaging voor elite-coureurs en voertuigen, die dan zullen deelnemen aan de rally.

Een sensationele lijst van sterren die op donderdag 10 oktober vanaf 20.30 uur zullen glijden en draaien terwijl ze het tegen elkaar opnemen. Ken Block, Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen, Mattias Ekstroem, Gigi Galli, Craig Breen, Piero Longhi, Paolo Diana, Frank Kelly, Simone Brusori, Christof Klausner, Philippe Olczyk, Kristian Poulsen, Donat Fabian, Gabor Hodosi, Balasz Toth, Peter Bihari , en Tamas Karsai zijn de prachtige achttien die dit nieuwe en opwindende evenement tot leven zullen brengen op Rallylegend 2019.

De baan omvat twee rotondes, gelegen op slechts een paar meter van Rallylegend Village en verbonden door een rechte lijn van 350 meter. Tegengestelde starts betekenen dat er twee auto's tegelijk aan de start komen. Twee toegewijde jury's, één per rotonde, zullen de prestaties beoordelen. Het knock-out format zal leiden tot een grote finale met twee “360 °” kampioenen, die elkaar meer dan zes ronden rond elke rotonde in elke richting zullen rijden.

Dit wordt gevolgd door de laatste prijsuitreiking en muziek in Rallylegend Village, voor een onvergetelijke Legend Night! ......

Nog minder dan twee maanden en dan vindt de 27ste editie van de 6 uren van Kortrijk plaats, de 7de editie in de 2.0 versie. Autostal Groeninghe houdt vast aan de succesformule van de voorbije jaren. Hartje Kortrijk blijft het epicentrum van deze afsluiter van de Vlaamse rallykalender. Maar er staan ook enkele belangrijke vernieuwingen op het programma, niet enkel op, maar ook naast het parcours.

Het parcours

Autostal Groeninghe staat voor de grootste vernieuwing in jaren als het op het parcours aankomt. Zowel KP Bellegem als KP Moeskroen ondergaan enkele veranderingen, en daarnaast komt er een gloednieuwe, onuitgegeven klassementsproef bij: KP Marke. De korte KP ’t Hoge verdwijnt.

Zaterdag start de rally op de showproef van KP Moeskroen/Lavano/MAN West-Vlaanderen. Die blijft onveranderd. Het is de enige proef op zaterdag. Zondag volgen dan nog dertien proeven. Er moeten drie lussen in sneltempo worden afgewerkt, te beginnen in Aalbeke, gevolgd door Marke, Bellegem en Zwevegem. KP Bellegem wordt ongetwijfeld de scherprechter met zijn 15 kilometer. Tussenin komt KP Moeskroen nog één keertje terug, met een vernieuwde finish die veel herinneringen zal oproepen aan onze eerste editie.

De 7de editie van de 6 uren is meteen ook de langste. Niet minder dan 113 kilometer tegen de klok staan op het programma. Nog nieuw is dat de deelnemers dit jaar naar het centrum van Moeskroen trekken voor een regroup in de schaduw van het oude stadhuis. ......

Editie nummer 17, gepland van 10 tot 13 oktober, heeft opnieuw een volledige line-up, met 150 geselecteerde piloten uit 24 landen, grote menigten die hotels bezetten in de Republiek San Marino en langs de hele Adriatische Rivièra, maar vooral een rijk plateau van kampioenen en grote namen. Meer dan ooit in feite, voor een evenement dat de historische rally als zijn kernactiviteit blijft promoten, maar dat ook uniek en origineel is geworden met het allerbeste van de rallysport, zowel in het verleden als in het heden.
 
Organisatie : Elk jaar vraag ik mezelf of we in staat zullen zijn om te overtreffen wat we de vorige keer hebben gedaan, dan bekijk ik de inschrijvingen en zeg ik meteen tegen mezelf ja… ". Er is overduidelijk trots en voldoening te zien op het gezicht van Vito Piarulli, de 'uitvinder', samen met Paolo Valli, van Rallylegend, het meest verwachte rallyevenement van het seizoen, een evenement dat elk jaar kan verbazen wat betreft zijn inzendingen en inhoud, die kampioenen, teams en bezoekers van over de hele wereld aantrekt.
 
VEEL BELANGRIJKE WERELDKAMPIOENEN EN MEER ...
 
Dit jaar komt belangrijke erkenning uit verschillende bronnen, te beginnen met Hyundai Motorsport, het team dat momenteel het Wereldkampioenschap Rally Constructor leidt. Teamdirecteur Andrea Adamo selecteert Rallylegend - waar hij aanwezig zal zijn - Thierry Neuville en de Hyundai i20 Coupè WRC waarmee de Belgische piloot momenteel vecht voor de titel. Een beslissing waarbij Neuville, die al 'dynamisch' aanwezig was op het San Marino-evenement, een enthousiaste ambassadeur is geworden, waar hij ook tests kan uitvoeren voor het WRC. Een andere vroege inzending is Andreas Mikkelsen, op aanbeveling van Luis Moya, een goede vriend van Rallylegend, tijdens de rally in Turkije, met de Zweedse coureur die het stuur van de Hyundai i20 WRC van HMI gaat overnemen en "gekleed" in de kleuren van 958 Santero, een dynamische partner met een geweldige aanwezigheid in de rallywereld en een voorstander van Rallylegend 2019. Craig Breen heeft ook zijn uiterste best gedaan om tijd te maken voor Rallylegend in zijn drukke agenda, rijdend met een Subaru Impreza 555 Group A, in dezelfde categorie als zijn vader Raymond, die een prachtige groep B MG Metro 6R4 zal besturen.
 
Een van de grote namen op deze Rallylegend-editie is Gigi Galli, de laatste Italiaanse World Rally-fabrieksrijder, die voor het eerst de rallycross van zijn GGRX-team Kia Rio RX in een speciale fase zal plaatsen. Ken Block draagt ​​ook bij aan wat gegarandeerd een spectaculaire show zal zijn, de opwindende Amerikaanse coureur die enthousiast is om zijn Ford Escort Cosworth naar Rallylegend te brengen. ......

Met al meer dan 90 inschrijvingen stevent de Ypres Historic Regularity af op een fantastische tweede editie. Die krijgt alvast een bijzonder internationaal karakter, want 1 op de 5 teams komt uit het buitenland. Zij zullen een uitdagend parcours van 800 km voorgeschoteld krijgen, verdeeld over 3 wedstrijddagen en 2 etappes. 

Het internationale karakter van de wedstrijd wordt nog versterkt door de lancering van de Historic Regularity Challenge, een samenwerking tussen de organisator van de Ypres Historic Regularity en de Rally Catalunya Historic - Rally de Les Caves, verreden op 28 en 29 februari met start- en finish in Barcelona. 
 

De twee hoog aangeschreven Europese regelmatigheidswedstrijden slaan de handen in elkaar voor de lancering van de Historic Regularity Challenge. De winnaar van de Ypres Historic Regularity (29-30 nov.-1 dec.) 2019 mag gratis deelnemen aan de Rally Catalunya Historic 2020 (28-29 februari). .....

Met een schitterende derde tijd op de allerlaatste proef nam Pieter-Jan Michiel Cracco afscheid van deze East Belgian Rally 2019. Even later zette hij zijn Skoda Fabia R5 Evo aan de kant na een erg leerrijke wedstrijd op een uiterst snel en moeilijk parcours.

Na zijn mooie podiumplaats in de Omloop van Vlaanderen, waren de verwachtingen bij de volgers toegenomen. De piloot van het Jobfixers Rally Team, zoals steeds genavigeerd door Jasper Vermeulen, temperde de verwachtingen.  "Voor de eerste keer in mijn leven heb ik gereageerd op een bericht dat geplaatst werd op de sociale media. Ik mik immers niet op een podium in deze wedstrijd, want ik besef dat dit een heel snel en moeilijk parcours is. Ik ben realistisch. Mijn voorbereiding was verre van ideaal, want ik kwam vrijdagnamiddag pas terug van vakantie. Mijn verkenningen waren uiterst beperkt," vertelde Pieter-Jan Michiel. .....

Wat hem door pech drie weken geleden ontnomen werd in de Omloop van Vlaanderen, is Adrian Fernémont deze keer wel gelukt in de East Belgian Rally. De Skoda-rijder uit Namen domineerde de wedstrijd in de Oostkantons van start tot finish. Fernémont onderstreept daarmee zijn titelambities, want hij nadert tot op 8 punten van Kris Princen, de titelverdediger. 

Adrian Fernémont begon verschroeiend aan deze East Belgian Rally met een kanontijd in de regen op de openingsproef in Bullingen. De kloof die hij daar sloeg, 7" op Ghislain de Mevius en 12" op Kris Princen en 19" op Sébastien Bedoret, kregen zijn rivalen niet meer dicht.  "Deze overwinning doet enorm veel deugd na de ontgoocheling van enkele weken geleden in Roeselare," vertelde Fernémont, die met 15"5 voorsprong won op de Mevius. "Het was een perfecte wedstrijd. Ik weet nu wat me te doen staat in de Condroz: winnen!"

Ghislain de Mevius was erg blij met zijn tweede plaats. "We hebben bijna de ganse dag gelijke tred gehouden met Adrian, die momenteel erg sterk is. Deze tweede plaats, op een erg mooi en snel, maar ook moeilijk parcours, is een opsteker, want er is erg hard gereden." ......