Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019: MBA aan de start met maar liefst 6 wagens.

Zaterdag en zondag wordt in Hoei en omstreken de Condroz Rally verreden, de slotwedstrijd van het Jobfixers Belgian Rally Championship. BMA is met zes wagens sterk vertegenwoordigd in Hoei. Na hun succesvol Belgisch debuut in de East Belgian Rally starten Grégoire Munster en Louis Louka ook in de Condroz Rally met de BMA-Pirelli Skoda Fabia R5. Pieter-Jan Michiel Cracco (Skoda Fabia R5) maakte de voorbije maanden heel wat progressie en wil het seizoen in schoonheid afsluiten. Nadat hij eerder dit seizoen al eens van de VW Polo R5 proefde, neemt Henri Schmelcher opnieuw plaats in de competitieve R5 van Duitse makelij waarmee ook Xavier Baugnet van start gaat. Charly Munster stapt in de Opel Adam R2. Bij de Historics is André Lausberg de BMA vertegenwoordiger met een Porsche.

Dinsdag organiseerde BMA een testsessie voor zijn klanten. “Voor ons kwam het erop aan om opnieuw wat kilometers te maken” zegt Grégoire Munster. “Met de Skoda Fabia R5 hebben we nog niet zoveel ervaring en is het belangrijk om kilometers te maken. Dat was het hoofddoel van de testsessie. De Condroz van dit jaar is er één van een ongelofelijk hoog niveau met maar liefst 32 R5's aan de start. Dat is écht gek. Behalve de titelkandidaten staan er ook snelle buitenlandse en lokale rijders aan de start. Die laatste hebben dan ook nog heel veel parcourskennis, iets wat wij niet hebben. Ons voordeel is dat wij zonder druk en verwachtingen starten. In de East Belgian Rally eindigden wij als zesde. Ik droom ervan om één plaats beter te doen en als vijfde te eindigen maar dat wordt zeer zeer moeilijk.” ......

“We hebben vandaag veel geleerd” pikt Pieter-Jan Michiel Cracco in. “Uit data-analyse bleek dat ik ten opzichte van Grégoire tijd verloor bij het remmen. Ik heb daar lessen uit getrokken en die weten om te zetten naar de praktijk waarna er beterschap te merken was. Het zijn van die kleine dingen die me in staat stellen om veel progressie te maken. In de Condroz heb ik, net zoals dat in de East Belgian Rally het geval was, niet al te veel ervaring. Ook in deze wedstrijd ga ik er een proef uitkiezen waarbij ik me écht goed voel en waar ik me wil tonen. Het klinkt misschien saai maar de aanpak werkt wel. En daar is het me om te doen.” 

Als we het toch over progressie maken hebben dan kunnen we niet om Charles Munster heen. In de Omloop van Vlaanderen en de East Belgian Rally eindigde hij bij de Junioren telkens op het podium en ook in de Duitse Opel Adam Cup liet hij dit jaar sterke dingen zien. “Het voorbije weekend nam ik met de Opel Adam R2 deel aan de rally van Jalhay. Het regenweer zorgde ervoor dat dit een ideale voorbereiding op de Condroz was. De testdag op dinsdag was dan weer droog waardoor ik zowel in natte als droge omstandigheden heb kunnen kennismaken met de Opel Adam R2. Het was een goede test om de R2 te begrijpen. In vergelijking met de Cup versie is het een totaal andere wagen. Niet alleen heeft hij 50 PK’s meer, je kan ook aan de afstelling werken wat bij de Cup versie niet mocht. Dat maakt het veel interessanter en geeft meer mogelijkheden. Het zou tof zijn mochten we het seizoen kunnen afsluiten met een podium bij de Junioren.”