Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ook het VAS Rally kampioenschap nadert stilaan zijn seizoenseinde en met de Rally van Zuid-Limburg moest de situatie in het kampioenschap stilaan duidelijk worden. De dagzege, die was in alle geval voor een niet-Vasser want Peter Bijveld was een maatje te sterk. Lange tijd stagneerde de inschrijvingslijst van de Rally van Zuid-Limburg, maar uiteindelijk trok een grote delegatie Nederlanders nog over de grens. Hans Weijs Jr., Peter Bijvelds en … Gunther Monnens waren belangrijke last-minute inschrijvingen.

Aan de start stonden op zondag 74 deelnemers. Het nummer 1 werd vrijgehouden voor Steve Matterne en Rik Vanlessen, die op deze zondag zouden deelgenomen hebben. Tussen de Historic en de moderne deelnemers kregen we zo een minuut “stilte”. Alle deelnemers reden met een herdenkingssticker van Rik Vanlessen op de wagen.

Het had op zaterdag nog goed geregend en ook op zondag viel er af en toe nog wat nattigheid. Dat betekent dat de wegen in Haspengouw er dan vettig en modderig bij liggen. Mathias Boon moest nog voor de start op de openingsproef de Subaru aan de kant zetten met een kapotte aandrijfas. Even frustrerend was het voor Gunther Monnens die met de Evo X meedraaide in de subtop maar uiteindelijk in de laatste proef de wagen moest stoppen met rokende motor. Het was verrassend Hans Weijs die na de eerste lus aan de leiding ging, op een nat en vettig parcours dat helemaal niet paste bij de BMW! Indrukwekkend, maar Weijs koos daarna de verkeerde banden, werd ingelopen en raakte op de sukkel toen ook nog de gaskabel brak. Peter Bijvelds stuurde de Ford Fiesta R5 naar de leiding en stond die daarna niet meer af. Bijvelds maakte in Kasterlee zijn comeback en behaalt nu al zijn eerste zege na een afwezigheid van negen jaar! .....

De 45ste editie van de Condroz Rally, de slotwedstrijd van het Jobfixers Belgian Rally Championship, werd gewonnen door Stéphane Lefebvre. De 26-jarige Fransman bekroonde een sterke wedstrijd waarin hij voortdurend onder druk gezet werd door een armada Skoda-rijders, aangevoerd door Adrian Fernémont, Cédric Cherain en Vincent Verschueren. Maar, deze editie zal een wedstrijd met een gitzwarte rand blijven, want copiloot Rik Vanlessen, een 52-jarige Limburgse zakenman die pas vorig jaar de rallysport ontdekte, kwam tragisch om het leven toen de Skoda Fabia nr. 7 zaterdagmiddag in Ben-Ahin van de baan ging en aan hoge snelheid tegen een elektriciteitspaal schoof. 

De wedstrijd werd niet gestaakt, maar uit respect stapten team BMA, Belgisch kampioen en teamgenoot Kris Princen, die een vriend verloor, en Junior-kampioen Grégoire Munster uit de wedstrijd, net als Melissa Debackere.

Sportief bleven de tenoren vooraan voluit aanvallen. Nadat Adrian Fernémont op de eerste proef de snelste tijd realiseerde, nam Stéphane Lefebvre de fakkel over met de Citroën C3 R5. De 26-jarige Fransman moest wel voluit blijven aanvallen, want Adrian Fernémont bleef hem het vuur aan de schenen leggen. Ook na de vroege opgave van WK-topper Kris Meeke, die zaterdag de motor van zijn Skoda Fabia R5 brak, bleef het spannend. Fernémont sloot de eerste dag af op amper 14" van Lefebvre, terwijl Vincent Verschueren en Cédric Cherain op een halve minuut stonden. .....

Het is al jaren een vaste traditie en ook dit jaar wordt die traditie gerespecteerd: het Belgisch rallykampioenschap wordt op feestelijke wijze afgesloten in Hoei, waar de Condroz Rally steevast een prachtige affiche met enkele internationale toppers presenteert. Ook dit jaar oogt het startveld indrukwekkend, met enkele wereldtoppers die de ideale referentie zullen zijn voor onze landgenoten op de 20 klassementsproeven van de 45ste editie van de Condroz Rally. 

Met maar liefst 25 R5's op de inschrijvingslijst, oogt de affiche ronduit schitterend. Met 18 Fabia's R5 is Skoda in de meerderheid, maar wat internationale namen betreft, staat Citroën op gelijke voet. Kris Meeke, 39 ondertussen, is al jaren een gevestigde waarde in het Wereldkampioenschap. Na een ongelukkige eerste seizoenshelft bij Citroën, werd hij even op non-actief gezet, maar in 2019 zal de Brit de kleuren verdedigen van Toyota in het WRC. Het parcours van de Condroz Rally is geen onbekend terrein voor Kris Meeke, die in 2006 een eerste keer aan de start stond met een Citroën C2-R2, waarna hij in 2014 knap 2de werd met een Citroën DS3 R5 achter de ongenaakbare Subaru Impreza WRC van Kris Princen. Kris Meeke mogen we zeker tot de favorieten rekenen, net als Stéphane Lefebvre, het speerpunt van Citroën in Hoei. De Fransman heeft de Citroën C3 R5 mee ontwikkeld en hij heeft zijn talent al meermaals getoond, zowel in ons land als in het Wereldkampioenschap. Zowel in 2016 als in 2015 strandde de Nordist op de tweede plaats in Hoei. .....

Ze keren terug naar de oevers van de Maas! Jean-Pierre Van de Wauwer en Eric Marnette lieten vorig jaar de Condroz Rally aan zich voorbijgaan. Maar op enkele dagen van het officiële startschot van de editie 2018 verzamelen zij de pers in het Hotel Verviers, in het hart van de gelijknamige stad, om er hun project voor te stellen. ‘Vande’ en ‘Riquet’, fervente aanhangers van bolides die spektakel leveren, zijn maar wat fier dat ze opnieuw de “alternatieve” kaart kunnen trekken met de inschrijving van de Abarth 124 Rally RGT die het eigendom is van Luc Caprasse uit Bastogne en die in de goede technische handen is van Motorsport International, de structuur van Willy en Nicolas Plas. 

“Ik heb altijd veel van Italiaanse wagens gehouden”, zegt Jean-Pierre met de glimlach op de lippen. “Herinner u dat ik in 2009 me liet opvallen aan het stuur van een Abarth 500… met naast mij een copiloot die heel wat sexyer was dan Eric! Om nu te kunnen terugkeren met een Abarth, en deze keer een wagen die ontwikkeld werd voor de competitie, onder de vleugels van M.I., dat was een gelegenheid die ik niet kon laten voorbijgaan. De familie Plas, dat zijn voor mij herinneringen die terug gaan naar de periode van de Ford Sierra Cosworth Gr.A. Ik ken en waardeer hen al dertig jaar…”   .....

De 9de en laatste wedstrijd van het Pirelli Junior Belgian Rally Championship 2018 zal de beslissing moeten brengen in de titelstrijd. Net zoals vorig jaar, toen Guillaume de Mevius in Hoei nog van de titel gehouden kon worden door Sébastien Bedoret, heeft Grégoire Munster deze keer alle troeven in handen, maar Tobias Brüls is mathematisch nog niet uitgeteld. 

Met zijn overwinning in de East Belgian Rally, heeft de Peugeot-rijder de ontknoping van het Pirelli Junior BRC uitgesteld tot de laatste wedstrijd. Aangezien Jean Dilley, de dichtste achtervolger van Grégoire Munster in de tussenstand, forfait geeft, is de Duitstalige rijder de enige die het puntentotaal van Munster nog kan overtreffen. Er zijn maximaal 30 punten te verdienen en Brüls heeft een achterstand van 26 punten. Enkel een quasi perfecte wedstrijd kan hem de titel opleveren... Voor Grégoire Munster liggen de kaarten eenvoudiger: met drie snelste tijden is hij zeker van de Belgische Junior-titel. Het zou een prachtige bekroning zijn voor het  sterke seizoen van de zoon van Bernard Munster. ....

In het Historic Belgian Rally Championship mocht Paul Lietaer in de East Belgian Rally zijn titel al vieren. Lietaer maakt komend weekend de verplaatsing niet naar de Condroz Rally, zodat het een erg open strijd belooft te worden voor de overwinning in Hoei. Op de snelle proeven van de Condroz Rally lijken de youngtimers in het voordeel, maar onderschat het talent van Gino Bux niet.

Door de afwezigheid van Lietaer, krijgt Tom Van Rompuy, tweede in de tussenstand van het kampioenschap met zijn snelle BMW M3, een uitgelezen kans om het seizoen te bekronen met een overwinning. Maar, dat zal verre van eenvoudig zijn, want Didier Vanwijnsberghe brengt zijn snelle Toyota Celica aan de start en Gino Bux, de voormalige RACB National Team piloot, bewees in Sankt-Vith al dat hij geen schrik heeft van het pk-geweld van de youngtimers. Met zijn Escort Mk1 gaf hij iedereen het nakijken in de Oostkantons. Alleen zullen de pk's in de Condroz wel belangrijker zijn. .....

In de Hemicuda Rally zat het opnieuw volop mee want alles wat een organisator kon wensen was aanwezig: een gezonde interesse in de wedstrijd, een stralende nazomerzon en last-minute nog wat vedetten. Uiteindelijk was er een sympathieke winnaar met Jonas Langenakens, die de beker mocht meenemen naar het Brabantse Landen.
Langenakens en de Evo X werd vooraf getipt als kanshebber op de zege door de lokale West-Vlaamse rijders,  maar toch verwachtte iedereen een beetje de Porsche van Fredericq Delplace. Een pk-rijke wagen in handen van een rijder die vorig jaar deze wedstrijd won, warm weer, droge wegen… ideale omstandigheden voor de krachtige Duitse mechaniek. Maar bij de administratieve keuring op zaterdag mochten alle pronostieken naar de vuilbak want Xavier Lannoo van garage XLT (nog maar kortgeleden geteisterd door een dramatische brand), kwam onverwacht aanzetten met zijn Peugeot 208T16 R5 en… Guillaume Dilley.
Een nieuwe favoriet was geboren. Jonas Langenakens liet het zich niet aan zijn hart komen. Meteen van bij de eerste proef legde de Brabander er het gas op. “Inderdaad”, verduidelijkte hij. “Je moet in deze rally’s altijd goed wakker zijn.
Als je wacht met aanvallen tot de vierde of vijfde proef, dan is het al te laat.” Maar mirakels kon Langenakens ook niet creëren en uiteraard kwam Dilley aanzetten met de op papier betere en krachtigere R5. .....
 

Op een tweetal weken van de 45ste editie van de Rally van de Condroz zijn nog niet alle kaarten verdeeld, maar de strijd voor de overwinning ziet er nu al grandioos uit. Niet alle tenoren hebben hun inschrijfformulier ingediend, op minder dan drie weken van het startschot van de wedstrijd.

Die vaststelling geldt onder meer voor de nieuwe Belgisch kampioen Kris Princen, maar ook voor Guillaume de Mevius. De andere hoofdrolspelers van het kampioenschap zijn wel al bevestigd, naar het voorbeeld van Vincent Verschueren (Skoda Fabia R5), die voor de gelegenheid wordt bijgestaan door een zekere… Stéphane Prévot, officieel Skoda-rijder Sébastien Bedoret, voormalig winnaar Cédric Cherain (Skoda Fabia R5) maar ook Adrian Fernémont (Ford Fiesta) en verschillende andere Skoda Fabia R5-rijders: Ghislain de Mevius, Cédric de Cecco, Bertrand Grooten en Olivier Collard. Al die Belgische rijders… en andere landgenoten van wie we nog op een bevestiging wachten, zullen het opnemen tegen twee solide kandidaten: Kris Meeke, Toyota WRC-rijder vanaf 2019, maakt zijn terugkeer naar Hoei, ditmaal aan boord van een Skoda Fabia R5, terwijl Stéphane Lefebvre, die blijft doorwerken om de Citroën C3 R5 op punt te stellen, een vaste waarde is geworden… Yves Matton, kersvers verantwoordelijke voor de rallysport bij de FIA, zal er ook bij zijn, maar dan aan het stuur van de nulwagen, een Citroën DS3 WRC… Net als ieder jaar zullen talloze regionale rijders hun beste beentje voorzetten en zich inschrijven met interessante bolides. Zo zullen we met veel aandacht de verschillende Porsche volgen, onder meer die van Patrick Snijers. .....

De herfst. Het is de ideale rallytijd en heel wat gerenommeerde proeven worden in deze periode van het jaar gereden. Zo ook de Hemicuda Rally. Hoewel pas op dinsdagavond de traditionele persconferentie wordt gehouden, kunnen we u alvast de volgende zaken meegeven.
Zondag 21 oktober is het weer de beurt aan Autostal Hemicuda en Autostal Atlantic om hun jaarlijks rallyfeest te houden in en om Koekelare. Samengevat kunnen we zeggen dat het parcours nagenoeg ongewijzigd bleef. Alleen op de proef van Kortemark werd de start verlegd en wordt er afgezien van een bijkomend rondje. Hier wordt de rally met een kleine tien kilometer ingekort. Met Kortemark, Houthulst en Koekelare krijgen de deelnemers driemaal drie proeven voor de voeten geschoven.
Het VAS regionale rallykampioenschap treedt in zijn eindfase. Voor sommigen staat het verdere verloop van het seizoen al vast en soms zijn de titels al quasi zeker in de handen van de pretendenten. Maar anderen zullen nog proberen hun eindpositie te verbeteren en nog anderen, die rijden het populaire “à la carte” en streven een goed persoonlijk resultaat na. .....

Op een bepaald moment was er sprake van dat de Herock Spa Rally zou toetreden tot het Europees kampioenschap en zou verhuizen naar het najaar om het Belgisch kampioenschap af te sluiten, maar uiteindelijk zal de wedstrijd opnieuw in het voorjaar verreden worden. "De onderhandelingen waren constructief, maar de tijdspanne was te kort om dit project te realiseren. Uitstel is echter geen afstel," verklaart Christian Jupsin, CEO van DG Sport.

De Herock Spa Rally behoudt zijn gebruikelijke datum in maart en wordt de tweede manche van het Belgisch rallykampioenschap. Er staan wel verschillende nieuwigheden op het programma: eerst en vooral op het vlak van het parcours, dat uitgestippeld wordt door Bernard Herman, de nieuwe sportverantwoordelijke van het evenement. Het parcours zal 100% op asfalt verreden worden, zodat er geen "slopende " stroken meer zullen zijn. Het servicepark wordt opnieuw opgetrokken in Francorchamps, maar deze keer in de paddock, waar de teams in alle comfort kunnen werken. "Er zal slechts één proef op het terrein van het circuit verreden worden, maar niet op het circuit zelf. De paddock zal voor iedereen toegankelijk zijn. Het is de bedoeling om er een gezellige paddock van te maken, waar een toffe sfeer hangt, zowel voor de deelnemers, hun entourage als voor de fans." .....

Twee podia op de Markt eind juni , de 55ste editie van de Renties Ypres Rally zal verreden worden tijdens het laatste weekend van juni. Op donderdag 27 juni zal de shakedown verreden worden, waarna de eigenlijke wedstrijd op vrijdag 28 en zaterdag 29 juni op het programma staat. De topwedstrijd van het Belgisch en het Brits rallykampioenschap verhuist opnieuw naar zijn vertrouwde datum in het laatste weekend van juni.

Ook in 2019 blijft vzw Superstage vernieuwen. Het is natuurlijk nog te vroeg om veel details te onthullen, maar een tip van de sluier kunnen we al lichten. In binnen- en buitenland is de Renties Ypres Rally geliefd voor de unieke sfeer en de gezelligheid op de Markt. Dit jaar zal het nog gezelliger worden op de Markt. Vorig jaar verhuisde de Historic-wedstrijd van Boezinge naar Ieper. Dit jaar gaan we nog een stapje verder. Het podium van de Las Vegas FIA Ypres Historic Rally en de Sas Pils Ypres Classic Rally verhuist naar… de Markt. ......

Het is hier, in de banner dat Kris Meeke, samen met Vito Piarulli en Paolo Valli, de uitnodiging toonde voor Rallylegend 2019. Die specifiek gericht was op Luis Moya, ambassadeur van Rallylegend, afwezig dit jaar voor gezondheid redenen, maar die is uitgebreid tot de veelheid van fans en tot alle kampioenen die loyaal zijn aan Rallylegend. "Dat was wederom een ​​geweldig feest van sport, van competitieve geest, van entertainment, van vriendschap in naam van de passie voor rally's. Verleden en heden", zoals Vito Piarulli aan het einde van het evenement verklaarde, vanaf de commandobrug.
 
STEFANO ROSATI (TALBOT LOTUS) MET DERDE OVERWINNING BIJ RALLYLEGEND
Het was de laatste speciale test, de show "The Legend" om op het laatste moment het duel te beslissen, gebrandmerkt San Marino, tussen Stefano Rosati en Davide Cesarini, die de hele race duurde. De winnaar was Stefano Rosati, met Sergio Toccaceli en Talbot Lotus, die in het verleden twee andere Rallylegends wonnen. Davide Cesarini, met Mirco Gabrielli (Ford Escort Rs 2000) moest de timing van de chronometer accepteren, en achter hen, om een ​​podium te sluiten alle wit-blauw, kleuren van de Republiek San Marino, stond een zeer gelukkige Nicola Bonfè, met Lorenzo Ercolani en de Ford Escort Rs uit 1978, op zijn beste resultaat op Rallylegend, in bijna alle edities.
 
TOTO 'RIOLO (SUBARU LEGACY) WINT ONDER DE "MYTHE", VIERDE TIJD OP RALLYLEGEND
De Siciliaanse Totò Riolo, met Rappa, bevestigde zijn suprematie bij de Subaru Legacy, eindigend voor iedereen en ondertekenend zijn vierde bevestiging op Rallylegend. De Uruguayaanse Gustavo Trelles, met "Bicho" Del Buono en de Toyota Celica St 205 vochten maar moesten aftreden naar een niet minder prestigieuze ereplaats. Het podium eindigt met Carlo Boroli, met Paolo Vercelli bij de aantekeningen, op een Subaru 1998 Impreza. Achter Fabio Galli, met Gabriele Romei, uitstekende vierde plaats met een Renault Clio Williams, slechts een vijfde plaats verzameld door de San Marino Marcello Colombini, met Selva en de BMW M3 E30, voor een fout in de speciale laatste show van etappe 2. .....

Grote menigte, veel mensen met vlaggen uit heel Europa, feestelijke sfeer, show zonder grenzen. Rallylegend beleefde vandaag been 2, omarmd door fantastische fans.
 
STEFANO ROSATI EN DAVIDE CESARINI DEZELFDE TOTALE TIJD AAN HET EINDE VAN DEEL 2
Dezelfde keer, op de tiende van een seconde, bovenaan de ranglijst, na twee benen en tien speciale etappes, tussen de twee San Marino-bemanningen gemaakt door Stefano Rosati en Sergio Toccaceli (Talbot Lotus) en Davide Cesarini, met Mirco Gabrielli ( Ford Escort Rs 2000): de strijd om de overwinning wordt beslist in het laatste en beslissende deel.
 
TOTO 'RIOLO (SUBARU LEGACY) EERSTE ONDER DE "MYTHE" NA DE TWEEDE FRACTIE
De Siciliaanse Totò Riolo, met Rappa, plaatste de Subaru Legacy voor iedereen en sluit de tweede etappe af met een voordeel van bijna 19 seconden op de Uruguayaanse Gustavo Trelles, met "Bicho" Del Buono en de Toyota Celica St 205. Een fout in de speciale laatste fase zorgt ervoor dat de Sammarinese Marcello Colombini zich met Selva en de BMW M3 E30 terugtrekt van de derde plaats die hij tot dat moment had bezet.
 
CRAIG BREEN (CITROEN C4 WRC) AAN DE LEIDING BIJ "WRC" AAN HET EINDE VAN DAG 2
Bij zijn eerste nadering met de 2004 Citroën C4 WRC toonde Craig Breen, officiële coureur in het World Rally Championship van het Citroën WRT-team, onmiddellijk een groot vertrouwen, met de bekende Scott Martin op aantekeningen, die de leiding nam van de WRC-classificatie. Op de tweede plaats, aan het einde van fase 2, vinden we Luca Pedersoli, met Anna Tomasi naast hem, met een dubbele auto van die van de leider, terwijl de Finse Mikko Hirvonen, met Jarmo Lehtinen en de Ford Focus WRC, na behaalde de tweede plaats de eerste fase, verhuisde terug naar de derde plaats, hoewel dicht bij Pedersoli. Het aangaan van nauwe gevechten voor de vierde plaats tussen de Deense Kristian Poulsen, met Iversen (Toyota Corolla WRC) en "Dedo", met Ventoso, wat problemen met de Subaru Impreza WRC. .....

Republiek San Marino. De motoren zijn ingeschakeld op Rallylegend 2018 en een groot feestpubliek dat getuige is geweest van de shakedown van vandaag, de eerste kans om de prachtige vloot van auto's van het San Marino-evenement met motoren te zien.
Vanaf vanavond, vrijdag 12 oktober om 19.00 uur, vanaf de late avond dan, begint het serieus te worden, met de start van de eerste rally, het meest verwachte moment, voor de charmante nachtfractie.
De herhaling van de etappes "I Laghi" en "San Marino" wordt afgewisseld met de spectaculaire hergroepering in het historische centrum van San Marino om 20.26 uur, waar ook de kampioenen van de 50e Martini Racing Biasion, Alen en Kankkkunen zullen zijn.
 
GEBEURTENISSEN IN DE RALLYLEGEND ARENA 
Voorafgegaan door de drukke handtekeningsessie met Miki Biasion op de Eberhard & Co-stand, begonnen de verwachte ontmoetingen met de grote kampioenen.
Veel mensen in de Rallylegend Arena, in het dorp, voor de presentatie van Gigi Pirollo's boek "Una curva lunga una vita" ("Een levenslange bocht"), bijgewoond door, naast de auteur, Miki Biasion, Markku Alen en Franco Cunico. Geïnspireerd door het recente boek van een van de belangrijkste Italiaanse bijrijders, waren er fascinerende verhalen, momenten van lachen met de grappen uitgewisseld door de grote kampioenen op het podium, aandachtige deelname van het publiek, vóór de laatste feestelijke "aanval" voor Wat gebeurde er onmiddellijk daarna nog in de Rallylegend Arena, voor de 'Legend Company'-bijeenkomst, met enkele geweldige Rallylegend 2018-protagonisten zoals Kris Meeke, Mikko Hirvonen, Craig Breen, Gustavo Trelles, Miki Biasion. .....

Alvorens het over de deelnemers te hebben, zijn het parcours en het definitieve tijdschema alvast goedgekeurd. De voorbereidingen voor deze 45ste editie van de Rally van de Condroz (2-3-4 november 2018) lopen met andere woorden als gesmeerd.
Het is dus nog wat vroeg om het sportieve aspect van de wedstrijd, die nog altijd over de loop van twee dagen –zaterdag en zondag – wordt betwist, uit de doeken te doen.Het parcours leunt erg dicht aan bij dat van de editie 2017, weliswaar met de terugkeer van een etappe tegen de chrono in Engis en een totaal van tien verschillende proeven, in plaats van negen vorig jaar (222 gechronometreerde kilometers).

Naar de animaties dan, waar we kunnen melden dat de rally opnieuw verslagen wordt op een FM- en webradio (met DAB) en dat de handtekeningensessie wordt georganiseerd op vrijdag, na de formaliteiten van de technische controle en de ‘testproef’. De technische controle vindt plaats in de Peugeot-garage Schyns in Hoei. .....