Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

6 Uren van Kortrijk 2018 / Wedstrijdverslag : Vincent Verschueren wint voor de 4de keer.

De “6 Uren van Kortrijk”. Heel wat rijders zouden maar wat graag een zege in deze prestigieuze rally op hun palmares schrijven. Sedert de herrijzenis in moderne gedaante trekt deze regionale wedstrijd met nationale allures jaar na jaar een peloton vedetten aan ... en Vincent Verschueren mocht zich voor de vierde keer de beste van allen noemen!

De concurrentie was niet van de poes. Een heel peloton aan top R5 wagens en zelfs enkele WRC’s stonden aan de start, aangevuld met een vloot aan Evo X en een groep Porsches. Sommige bolides dan nog in handen van voormalige winnaars. Het beloofde een stevige strijd te worden. Het plezier begon al op zaterdagavond, met een verplaatsing naar Moeskroen voor de traditionele openingsproef op de Lavano site. Donker, modder, regen, glad…

Meteen werd duidelijk dat dit geen sinecure zou worden. De wagens plonsden door de modder en schoven her en der van de baan in een “Mad Max”-achtig decor. Enkel wie hier het hoofd extreem koel kon houden had een kans op slagen. De concentratie van velen werd er ook niet beter op met de vele onderbrekingen. Verscheidene malen werd de wedstrijd stilgelegd om gestrande wagens te takelen. Eens in droge kleren gestoken en nadat de modder afgespoeld was, kregen we de keiharde cijfers te zien. Vincent Verschueren, in de gekende GoDrive Skoda Fabia R5 met nummer 46 op de deuren, kwam als beste uit de arena......

Maar de concurrentie moest even slikken bij het horen van zijn voorsprong. Liefst 26 seconden harkte de Zingemnaar bij elkaar. Tweede in het klassement werd de onvermoeibare Paul Lietaer, voor de gelegenheid op een krachtige Skoda Fabia WRC. Ook Patrick Snijers werd zaterdagavond misschien niet onmiddellijk op de derde plaats verwacht want de lange Limburger maakte zijn debuut op de Skoda Fabia R5, dertig seconden achter de leider. Zondag werd dan opnieuw een zware wedstrijddag, waarin 13 klassementsproeven dienden te worden afgewerkt. Guur, miezerig, donker… Dat waren de omstandigheden op zondag. Maar Verschueren liet zich niet verrassen, pakte dan eens vijf seconden op Snijers, dan weer eens op Lietaer en pas in de tiende klassementsproef kon Patrick Snijers eindelijk eens een besttijd draaien.

Het was stilaan overduidelijk, behoudens ongeval of pech zou niemand Verschueren meer bijhalen. Risico’s nemen op de ondertussen modderige en gladde wegen was voor niemand meer weggelegd en het was uiteindelijk met een ruime één minuut en twintig seconden dat Verschueren de winst pakte, voor een meer dan tevreden Patrick Snijers. Davy Vanneste, in extremis gestart met de Ford Fiesta R5, haalde nog nipt de derde podiumtrede voor Melissa Debackere (Fabia R5) en Didier Dusquesne.

Het is voor de rijders binnen het VAS regionale kampioenschap heel moeilijk om zich te tonen in dit vedetten peloton. Maar zij vonden troost in het feit dat in “hun” kampioenschap de zaken nu definitief beslecht waren. Zo vonden we op een niet onaardige 21ste plaats algemeen de Ford Escort MkII Millington van de Ier John Reddington, met naast zich Frank Werner die als co-piloot de titel in de Divisie 3 pakt. Stefaan T’Joens zette de zaken recht met een 23ste plaats algemeen, een zege in de Divisie 1-2 en een nieuwe kampioenstitel. Hij scoort daarmee 7 overwinningen voor zijn zeven in te brengen resultaten, een 100% successcore!.

Dick Lambrecht en Peggy Brock haalden de titel in de Divisie 5 (Youngtimer) met hun vertrouwde Opel Corsa A, terwijl Koen Verhaeghe met de Escort Mk1 de titel in de Divisie 4 Historics al in de zak had sedert Gingelom. “What did he win?” vroeg een verbaasde Reddington nog over Werner, terwijl hij nog even checkte maar alleen een “UK licence” kon bovenhalen en geen VAS kaartje…

Binnenkort zijn er de prijsuitreikingen voor het regionale en het provinciale kampioenschap en dan zullen alle lokale kampioenen weer volop in de belangstelling staan.