De twintigste editie van de Ypres Historic Rally met heel wat snelle deelnemers zou een prachtige editie moeten worden . Op vrijdagavond gingen we van start in Boezinge , maar voor ons bleek al vlug dat de wagen geen baan hield en dat we veel te veel rem druk hadden achteraan , gevolg superslechte tijd met een 34 ste plaats . Langemark was er echter ook te veel aan , we haalden geen snelheid en toch lagen we bijna in de gracht want de achterkant van de wagen brak constant uit tijdens het remmen , gevolg terug een slechte tijd . Tijdens de verbinding naar de 2 de keer Boezinge konden we de remmen echter wel bijstellen , de wegligging daarentegen niet . De wagen reageerde al veel beter met een 10 de tijd dit was onze plaats .
Op zaterdag konden we van start gaan met een 24 ste plaats superslecht maar niet getreurd de top 10 lag nog binnen het bereik , we verloren vrijdag toch een 50 sec denk ik . Na Heuvelland , Vleteren die meer weg had van een auto kerkhof en Watou hadden we tijden in de top 10 met gevolg dat we op een 13 de plaats over de grote markt van Ieper konden rijden , toch een 11 tal plaatsen goed gemaakt . OP Hollebeke moesten we de top 10 kunnen binnen dringen en starten we met een nieuw stel banden om zo een goede tijd te kunnen plaatsen . Alles zag er goed uit en ging super vlot , toen we een eerste maal het bos uitkwamen zag ik de vorige wagen op een kleine 200 meter al rijden .
Maar opeens was het over voor ons , rook in de wagen zodat we op gematigd tempo toch nog de finish konden halen , jammer toch hadden we nog een 14 de tijd . We kregen geen verwittiging , versnellingsbak schakelde perfect maar het huis van de versnellingsbak is gebarsten met het gekende gevolg olie verlies en enorm veel rook . Zo hebben we Ieper op een onaangename manier terug moeten verlaten . Nu is er een momentje van rust en kunnen we eens goed nadenken om een oplossing te vinden voor ons probleem .
Alvast bedankt aan onze service , sponsors , supporters en nog vele anderen die achter ons stonden .