Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ypres Historic Rally powered by ConXioN 2012 : Robert Droogmans vierde en Kurt Vanderspinnen verdienstelijk 15de .

Robert Droogmans is er niet in geslaagd om voor de derde keer op rij de Ypres Historic Rally te winnen. Droogmans eindigde na een felle strijd vierde in de Ford Escort MKII van Funstillexists.com en Historic Rally Promotions.

“Er is ontzettend hard gereden geweest door iedereen”, zegt Kurt Vanderspinnen, teambaas van Historic Rally Promotions, dat samen met Funstillexists.com drie wagens aan de start bracht in de FIA-klasse. “Wonderbaarlijk genoeg zijn er geen opgaves, noch door een ongeval, noch door mechanische problemen.

Op de droge, stoffige wegen in de Westhoek kwam een indrukwekkend deelnemersveld in actie. Tot het bittere einde streed titelverdediger Robert Droogmans mee voor een derde opeenvolgende overwinning in Ieper. Droogmans en co Paul Snoeck reden constant in de top vijf met andere kleppers als Paul Lietaer, Stefaan Stouf, Didier Vanwijnsberghe en Bernard Munster.

In een indrukwekkende laatste chronorit maakte Munster het verschil in zijn krachtige Porsche 911. Droogmans en Coeck bezorgden Historic Rally Promotions en Funstillexists.com in de Ford Escoert MKII een vierde plaats.

“We hebben misschien niet gewonnen, maar we hebben veel fun gehad”, zegt Droogmans. “Ik heb zaterdag een fout gemaakt en een remzone gemist, waarbij ik zeker 20 seconden heb verloren. Maar zelfs dan nog had ik nooit van Munster kunnen winnen. Hij heeft heel sterk gereden in een krachtige wagen. Vorige jaar reden we op de vierde plaats en viel de concurrentie voor ons weg. Nu waren er zo goed als geen opgaves. Onvoorstelbaar!”

Droogmans reed voor de eerste keer met Paul Coeck als co in plaats van zijn vertrouwde kompaan Johnny Vangrieken. “Paul deed het perfect. Het was zijn tweede rally als copiloot en de eerste keer naast mij, maar hij las de nota's heel goed.”

Kurt Vanderspinnen en Björn Vanoverschelde eindigden 15de in de oudere Ford Escort MKI, een hele prestatie gezien de sterkte van het deelnemersveld. “De meeste wagens hebben 250 tot 300 pk aan boord, terwijl de Escort 230 paarden onder de kap heeft”, aldus Vanderspinnen. “We zijn meteen in de aanval gegaan om te kijken waar we stonden ten opzichte van de rest van het veld. Tot een paar proeven van het einde hadden we een aangename strijd met enkele buitenlandse tenoren, zoals de Ier Cunningham en de Italiaan Montini.

Ook Steven De Bock en Nico Weyens reed een goede wedstrijd met veel fun in de schitterende Ford Cortina Lotus, maar de wagen viel enkele proeven voor het einde stil door mechanische problemen.