Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Verslag : Claudie Tanghe opnieuw door pech geveld in Ypres FIA Rally Historic 2012.

Claudie Tanghe, de Camso Escort en Watou: het is geen grote liefde. Twee jaar geleden moest Tanghe stoppen in Watou met een vastgesmolten gaskabel en dit toen hij met Droogmans voor de eerste plaats aan het strijden was.

Dit jaar was het begin wat moeizamer. “Op vrijdag ging het niet zo lekker; ik voelde de auto niet goed. Ik was eigenlijk niet tevreden met een zesde plaats algemeen. De zaterdagmorgen voor de eerste KP hebben we de afstelling wat veranderd en plots ging alles veel beter. Op Nieuwkerke, de snelste KP en waar de Escorts met injectie in het voordeel waren, draaiden we in dezelfde seconde als Lietaer, Vanwijnsberghe en Stouf. Na Krombeke waren we reeds opgeklommen naar de vierde plaats algemeen, voor Droogmans en terzelfdertijd eerste niet-injectie auto. Maar op de verbinding naar Watou sloeg het noodlot toe: we stelden vast dat de waterpomp lekte en hebben wijselijk besloten te stoppen. Spijtig, want er zat duidelijk meer in”

Het Duitse team Heidt-Muhr, vroeger reeds enkele malen op de Camso Escort, kwam voor de eerste keer aan de start met de Camso Porsche 911 SC. Dat dit een topauto is heeft Jochen Claerhout, van wie de auto afgekocht werd, bewezen in Tielt. Daar was hij enkele malen sneller dan Didier Vanwijnsberghe en stond voor zijn opgave, door overdreven snelheid in de dorpskom, voor Glenn Janssens in het algemeen klassement; toch één van de toppers in de “moderne” historic auto’s.

Het team Heidt-Muhr eindigde eerste in de klasse en Marita Muhr werd eerste dame. Wolfgang Heidt vat het zo samen: “Ik denk dat ik maar 50% van de mogelijkheden van de auto gebruikt heb. Ik kon maar niet gewoon worden aan de harde rempedaal, waardoor we overal veel te vroeg remden. In het begin was het wat aanpassen aan de auto en na het slachtveld in Krombeke (5 zware crashes in de eerste 5km bij de Moderne) zijn we nog voorzichtiger gaan rijden met als enige doel de aankomst zonder schade te halen, wat ons ook gelukt is. Wij stellen vast dat we veel te weinig rijden (slechts 2 of 3 maal per jaar) om echt competitief te zijn, maar dat is een keuze, welke we zelf maken.”

 Ondertussen heeft Camso beslist om de Escort te koop te stellen. “Twee rallyauto’s laten onderhouden is ons te duur, vooral daar we zelf niets aan een auto kunnen doen. En dan lopen de rekeningen toch wel snel op.” Zolang de auto niet verkocht is, is hij nog te huren, zoals de Porsche ook trouwens.