11 Juniors hebben zich aangemeld voor de tweede manche van het Junior Belgian Rally Championship, de TAC Rally. Op het verraderlijk gladde asfalt rondom Tielt zal zaterdagochtend de strijd vanaf de eerste meter opnieuw losbarsten voor de snelste tijden, want op elke klassementsproef staat een bonuspunt op het spel.
Na zijn klinkende overwinning in Haspengouw, heeft Polle Geusens zijn ambitie nog eens extra benadrukt door zich in te schrijven voor het opleidingsprogramma "Future Stars" georganiseerd door Evelien Deschuytter en Fred Miclotte. In Tielt heeft de jonge Citroën-piloot uit Lommel de kans om zijn voorsprong in het kampioenschap verder uit te bouwen, want Samuel Robert, tweede in de tussenstand, en Thibault Radoux, derde met zijn Fiesta R2, verschijnen zaterdag niet aan de start.
Maar, dan zal Polle zeker het beste van zichzelf moeten geven, want vooral Matthias Boon ( Skoda Fabia R2 ) en Quentin Collignon ( Citroën C2-R2 Max ) zijn gebrand op een revanche na hun vroege opgaves in Landen. Ghislain de Mevius (Renault Twingo R2) heeft de smaak te pakken na een degelijke openingswedstrijd, net als de Ford-piloten Guillaume De Ridder, eveneens een van de Future Stars, Ludovic Sougnez, Jamie Brown en Tom Van Rompuy. Joachim Wagemans en Bjorn Deruyter komen zich voor de eerste keer meten met de andere Juniors. Ook Pieter-Jan Michiel Cracco heeft zich ingeschreven met zijn Peugeot 208 R2, maar het is de vraag of de snelle 17 jarige zoon van Philip effectief van start zal gaan.
2 nieuwe inschrijvingen zijn gemeld met name Kris Princen met de Lancer Evo X en Marnic van Lancker met de BMW 130i . Kris die in extremis het nodige budget vond zal opnieuw de Mitsu besturen zoals in Landen .
Marnic daarentegen zal de wagen besturen waarmee van Woensel vorig jaar en dit jaar nog in de Haspengouw reed.
Marnic : ik ben heel content er nog eens bij te zijn , want het is reeds van TBR vorig jaar geleden dat ik nog reed .
Alvast een dikke merci aan Charles Schmid voor het vertrouwen en zeker aan de sponsors die het mogelijk maakten .
Een grote week voor de 2de manche van het BFO Belgisch rallykampioenschap 2013 in Tielt kunnen we reeds constateren dat de 40ste editie zeker en vast de moeite waard zal worden qua deelnemersveld . We kregen zonet de bevestiging dat er tot op vandaag in totaal 129 inschrijvingen zijn . Het aantal deelnemers kan natuurlijk nog verhogen, want men kan immers nog tot zaterdagmorgen online inschrijven . De Tieltse AUTOMOBIELCLUB VZW onder leiding van Boudewijn Baertsoen doet er dus alles aan om er opnieuw een geslaagde rally van te maken . Boudewijn had ook dit jaar beslist om de videobeelden van de snelheidsproeven online te plaatsen om op deze manier onnodige verkenningen te vermijden en zo de mensen naast het parkoer zo veel mogelijk te sparen . De organisatie vraagt ook aan alle toeschouwers om tijdens de rally rekening te houden met de veiligheidsvoorschriften en respect te tonen voor de baanposten op de klassementsproeven.
Net zoals in Landen is Freddy Loix topfavoriet in Tielt voor de overwinning . Mocht Fast Freddy het geluk niet aan zijn kant hebben dan staan er zeker en vast genoeg toppers aan de start om de rol over te nemen . Zoniet zullen we ongetwijfeld een strijd krijgen voor de erepaatsen en ik kan u alvast vertellen dat er genoeg deelnemers zijn die hiervoor in aanmerking komen .
De deelnemers die we reeds zagen in de Haspengouw rally worden serieus aangevuld met toppers en sub-toppers .
Hier alvast een voorsmaakje : David Bonjean (Skoda Fabia WRC), Herman Kobus (Fiesta S2000), Philip Cracco (Fiesta WRC), Andy Lefevere (Lancer R4), Claerhout Jochen (Porsche 997), Tuur Vanden Abeele (Polo S2000), Bal Claude (Mitsubishi Lancer Evo X R4), Biesheuvel Ferdi (Subaru Impreza WRC), Bruneel Yves (Porsche 996 GT3), Cornelis Bert (Subaru WRC S5), Sebastien Sturbois (Corolla WRC), Philip Barbier (Lancer EVO 9), Kurt Rigole (EVO X), Bert Coene (Lancer R4), Debackere Melissa (Peugeot 207 S2000), Van Woensel Chris (BMW 130i), Pyck Filip (Mitsubishi Lancer Evo 9), Taveirne Jimmy (Mitsubishi Lancer Evo 9), Vandaele Stijn (Mitsubishi Lancer Evo 9), Kenis Guino (BMW Z4 M Coupe), enz .
Tot op dit moment is Kris Princen en Stephane Lhonnay nog niet ingeschreven . Beiden zijn weliswaar nog bezig om de budgetten rond te krijgen en hopen in extremis nog aan de start te komen . Wordt dus vervolgd ...
Ook bij de historic zal het opnieuw de moeite waard zijn . Enkel het forfait van Glen Janssens is jammer genoeg reeds bevestigd.
De online ticket verkoop op de website www.tacrally.be is nog steeds mogelijk . Je betaald op de website immers slechts 15 euro in de plaats van 20 euro ter plaatse in het rallycentrum.
Wanneer je u ticket online besteld zal je een e mail ontvangen met een voucher die je kan afgeven in ruil voor het ingangsticket te Tielt.
Meer info ivm de wedstrijd volgt later . Ondertussen kan je eveneens de deelnemerslijsten raadplegen op www.tacrally.be
Gauthier: “Na een te lange winterstop van het Beemer Racing Team was de Rallysprint van Moorslede de afspraak om het nieuwe seizoen op gang te trekken. Beide wagens werden onderworpen aan een stevige revisie en omdat we onze ‘verhuur’wagen wilden promoten, hadden we besloten om er zelf mee aan te treden.
Gezien de weersomstandigheden bleek al gauw tijdens de verkenningen dat het parcours er gevaarlijk zou bij liggen. Samen met Co delphine werd besloten om ‘kalm’ van start te gaan om het iets beter te doen dan vorig jaar en zonder brokken aan de finish te komen. De eerste ronde zagen we al collega’s uitvallen en hier en daar werd het gaspedaal iets terug genomen. De wagen werd een beetje gespaard na de grote revisie, maar naarmate de kilometers opliepen voelden we ons beiden beter in ons sas. Het vertrouwen kwam snel terug en al gauw stonden enkele mooie schuivers vereeuwigd op beeld. Na een lange servicebeurt konden we op een droog parcours onze tweede ronde afleggen.
We merkten dat we nog bredere en verdere schuivers konden maken en zagen aan de finish dat we ook onze tijd konden verbeteren met 22 sec. Tevens merkten we dat we goed meedraaiden met de eersten van de klasse op enkele seconden na. Tijdens de 2de servicebeurt merkten we dat het al redelijk laat was uitgelopen en aan de start van de derde boucle moesten we weer staan wachten. Niemand valt er iets te verwijten, want zoals de organisatie al eerder vermeldde: veiligheid primeert.
Na enige tijd mochten we starten… Nadat eerder al de hemelsluizen even waren open gegaan: weg droge parcours. Terug enige voorzichtigheid geboden, waardoor we enkele seconden lieten liggen en terug zakten naar een derde plaats in de klasse. Toen we over de finish kwamen werd ons gemeld dat de vierde ronde zou geschrapt worden.
Tot grote spijt van de copilote Delphine, want voor haar ‘verjaardagsrally’ kon deze dag niet lang genoeg duren. We kijken terug op een toffe rallysprint die te vroeg is afgelopen, maar volgende keer beter. De volgende wedstrijd is de TAC rally van tielt met co Bart Sagaert.”
Koen: “De Rallysprint van Moorslede werd verreden over een klassementsproef van +- 9,100 kilometer op een voor 100 % verhard wegdek. Zoals traditiegetrouw zorgde onze service team leader Kristiaan en ons service team member Chriske terug voor de vlekkeloze keuring op zaterdagnamiddag. We waren nummer 219 toegewezen. Ook Nico–Yanninck en Filip–Ronny van ons Vada-Racing team waren terug van de partij. Dit jaar werd ook een nieuwe wagen opgenomen in ons Vada-Racing team. Met name Erik Louis en zijn co. Zij zijn nu ook officieel lid van ons Vada-Racing team. Onze stagiair Lieven is bijna klaar met zijn proefperiode. De volgende rally, namelijk de TAC rally van Tielt wordt zijn definitief examen en zal hij evt officieel gedoopt worden door onze service team leader als een official service team member. We zullen zien. Hij kan alvast nog wat oefenen op de shakedown van 3 april 2013.
Terug naar de rallysprint van Moorslede. Onze ideale tijd voor het verlaten wagenpark was 9u36 ’s morgens. Blij om terug een nieuw seizoen aan de start te mogen staan met mijn vertrouwde copilote Annelies en met ons Escortje. Wel jammer dat het nat lag, niet zo ideaal op het 1ste zicht om te starten aan de 1ste kp van het seizoen. De Kp verliep evenwel vrij vlot. We namen geen risico’s. De handrem werd veelvuldig gebruikt en zorgde voor mooie passages. Aan de finish gekomen bleek dat we toch een 18de tijd gedraaid hadden met onze 6m55. Op de 122 wagens in het algemeen klassement stonden we op plaats 53.
Aan de start van onze tweede ronde moesten we meer dan een uur aanschuiven, het ene sortietje na het andere op het parcours. En daarboven op zette iemand hierboven nog de hemelsluizen open. De hagel viel met bakken uit te lucht. Vandaar dat we onze tijd uitzonderlijk slechter was dan de vorige kp in plaats van verbeterd, 7m19. Op naar beter. Ondertussen was het parcours stilletjes aan opgedroogd. Dit was hoopvol voor onze derde ronde van de dag. Maar de hoop zonk al snel diep in onze schoenen toen we terug de ellenlange wachtrij zagen staan aan de start. Terug bijna een uur aanschuiven. Amai, amai. Maar tot overmaat van ramp werd zelfs de volledige Kp geannuleerd wegens een zwaar ongeval op het einde van de Kp. Nog slechter zelfs. Gezien het ondertussen al zo laat was geworden moest de organisatie zelfs de vierde en laatste kp van de dag voor iedereen aflasten wegens tijdsgebrek.
De organisatie zat met de handen in het haar. Veel ongevallen, veel schade, tijdsopnames die in het honderd liepen. Historics wagens hadden slechts de helft van de rally kunnen rijden. Voor sommigen moeilijk aanvaardbaar. Kortom, een editie om snel te vergeten.
Resultaat van de rallysprint: Op de 38 ingeschreven historic wagens haalden we de 19ste plaats. En in onze klasse H3 eindigden we op een 8ste plaats van de 14 wagens. Dus voor de 1ste rally van het seizoen waren we matig enthousiast.
Op naar de volgende rally. De TAC Rally van Tielt op zaterdag 6 april. Alvast iets dichter bij de deur. Zoals ieder jaar gaan we ook dit jaar deelnemen aan de shakedown op “de ratte” en dit op woensdagavond 3 april. Zoals ook iedereen ondertussen wel weet is de TAC Rally van Tielt onze achillespees en hebben we daar al meerdere wagens of toch stukken ervan, achtergelaten. Bijgevolg is alle morele steun dan ook welkom, hoe meer supporters … Het belooft alvast terug een zeer mooie deelnemersveld te worden. Hopelijk zijn de weergoden ons deze keer beter gezind.”
De rallysprint van Moorslede is er één geworden van wachten , wachten en nog eens wachten . We hebben amper 2 kp’s kunnen afwerken op een spekglad parcour , waarvan de reden tal van sortie’s 18 stuks zo erg heb ik het nog nooit geweten . Onze supporters en sponsors hebben ons weinig aan het werk kunnen zien , maar toch was iedereen tevreden na een goed gelukt initiatief van de supportersclub die hen een drankje en een hapje aanboden . De eerste ronde was voor ons één met gemengde gevoelens we sloten af op een 8 ste tijd nadat de wagen plots stil viel op de kp , ik schat een dikke 10 sec verlies . In een sprint is dit fataal maar niet getreurd we konden zeker nog enkele plaatsen vooruit gaan .
Toen we vertrokken naar de 2 de ronde werd het droog ideaal voor de Porsche maar toen we terug na lang wachten een regen en hagelbui te verwerken kregen juist voor we moesten starten hebben we geopteerd om terug deze ronde af te werken zonder risico . We konden 1 plaats winnen op amper 6 sec van de derde plaats . Een podium was zeker haalbaar maar terug besliste een zware sortie van Breda dat de wedstrijd geannuleerd werd , logische keuze van de organisatie . Jammer dat we weinig konden rijden maar toch is deze wedstrijd geslaagd zeker voor mijn co piloot ( Jens Defever )die zijn debuut maakte en dit zeker goed deed . We sloten af op een zevende plaats zonder schrammen na amper een 18 tal km gekoerst te hebben .
Onze nulwagen Ford Escort met de supersnelle en spectaculaire Nederlander Kevin Abbring werd gesmaakt door het publiek voor zijn prachtige doordochten . Ook Kevin werd genavigeerd door iemand die zijn debuut maakte op 18 jarige leeftijd nl Kjell Maveau onze vaste cameraman .
Ik denk dat Kjell zeker hard zijn best heeft moeten doen om Kevin te kunnen volgen in het voorlezen van de nota’s , want wat ging die hard . We hadden terug 2 wagens aan de finish wat duidelijk laat zien dat onze servicecrew niet stilgezeten heeft deze winter , alvast nog een dank woordje aan al die mannen .
Onze volgende wedstrijd word de TAC rally te Tielt op 6 April .
Na een noodgedwongen inactiviteit van bijna 6 jaar kon ik terug deelnemen aan mijn geliefkoosde hobby, nl. : rallysport. Deze keer echter “nog” niet als piloot, maar als co van Gauthier Cnockaert.
Mijn eerste, toch wel wat bewogen, wedstrijd zit er na mijn comeback op en gelukkig is deze zonder noemenswaardige problemen verlopen. In het begin was het nog wat aanpassen aan de nota’s in het Frans, maar na enige tijd verliep dit wel zo goed als vlot. Enkel nog de opeenvolging van de “Droit Trois” verliep nogal moeilijk, maar dit zullen we tegen de volgende wedstrijd aanpassen. De eerste ronde zijn we bijna 2 keren rechtdoor gegaan, wat resulteerde in wat tijdsverlies. Na de eerste boucle dienden we, na een bezoek aan de SERVICE, terug naar de REGROUP IN te gaan, waar men ons wedstrijdboekje in beslag nam en we daar vermoedelijk een tien seconden onrechtmatige straftijd hebben opgelopen. Dit is echter moeilijk te bewijzen daar er geen bewijzen op papier bestaan. De organisatie beschikt nl. over alle documenten. Nu, we hebben het erbij gelaten omdat dit toch geen invloed had op ons klassement, nl. 67e algemeen van de 75 deelnemers die de finish hebben gehaald en dit van een in totaal 122 gestarte teams ! Dit wil toch wel wat zeggen over de staat van het wegdek, maar we zijn toch tevreden dat we, de wagen en het team, in één stuk aan de finish stonden. Wegens de vele opgelopen vertragingen diende de organisatie zelfs de laatste rit te annuleren, wat zeer begrijpelijk is gezien de enorm gevaarlijke omstandigheden.
Onze volgende wedstrijd zal de RS van de Monteberg zijn, waar normaalgezien ook mijn broer zal aantreden als co van Geert Bertier. Maar dan in een performantere wagen dan de onze.
Foto's - Pictures ONLINE : REPORTAGE RALLYSPRINT MOORSLEDE 2013 !
Amper een week na de Legend Boucles de Spa, ging team BMA op twee fronten de strijd aan met zijn Skoda Octavia's WRC. In de Rally van Haspengouw, verreden in de omgeving van Landen, ging Stéphane Lhonnay van start in de openingswedstrijd van het Kampioenschap van België, terwijl Bart Maes in het Noord-Franse Armentières de 28ste editie van de Routes du Nord reed.
Op Belgische bodem mikten Lhonnay en Pironet op een podiumplaats, terwijl Freddy Loix als topfavoriet van start ging met de Ford Focus WRC 2010. Het minste dat we kunnen zeggen is dat de bemanning van de Skoda Octavia WRC van BMA de verwachtingen inloste. Stéphane Lhonnay nam meteen de 2de plaats in handen voor de Mitsubishi Lancer Evo van Kris Princen. Een prima start...
Op het einde van de tweede ronde werd het lastiger, want er doken problemen met de stuurbekrachtiging op... « In dat geval zijn er twee mogelijke oplossingen, vertelt Bernard Munster, de verantwoordelijke van het team. Of men vervangt de tandheugel van de stuurinrichting of de pomp is de oorzaak van het probleem. Een reservepomp hebben we niet in voorraad, want die zijn heel moeilijk te verkrijgen. Daarom beslisten we om de stuurheugel te vervangen, wat meer tijd in beslag nam dan voorzien. Stéphane klokte 12 minuten te laat bij het verlaten van het servicepark, wat hem 120 seconden straftijd opleverde. Niet ideaal, natuurlijk... Temeer omdat uiteindelijk... de pomp de problemen veroorzaakte. Ik sprong daarom in mijn wagen om snel in Petit-Rechain de pomp van de stuurbekrachtiging van een andere Octavia WRC te demonteren. Ik was net op tijd terug in Landen. Vanaf dat moment kon Lhonnay opnieuw het volledige potentieel van de Octavia benutten... »
De remonte van de bolide uit de ateliers van BMA was indrukwekkend. De piloot uit Hoei draaide twee besttijden, de enige scratches die Freddy Loix miste. Op de allerlaatste proef, de 13,79 km van Halle-Booienhoven, sprong Lhonnay van de 6de naar de 3de plaats... waarbij hij op amper 3 seconden van de Mitsubishi van Kris Princen strandde. Lhonnay reed op die laatste proef Loix op maar liefst 10 seconden. De rest van het veld kreeg meer dan 20 seconden aan de broek. Ronduit indrukwekkend!
« Een schitterende prestatie van Stéphane, maar achteraf bekeken zat de tweede plaats er zeker in, vervolgt Bernard Munster. Als we bij de herstelling van de stuurbekrachtiging een minuutje minder over tijd waren gegaan, dan had Stéphane 10 seconden minder straftijd gehad en had ons team de zilveren medaille behaald. Maar, de remonte was erg sterk... »
Bart Maes had veel minder geluk in de 28ste editie van de Routes du Nord in de omgeving van Armentières. De hoofdas van de transmissie van de Octavia WRC brak... op de startlijn van de eerste proef, waardoor het team moest opgeven. « Dat was een koude douche, vervolgt Bernard Munster. Zeker omdat het een nieuw onderdeel was. Je zou je beginnen af te vragen of er een zwarte kat in deze auto zit, want eind vorig jaar werd deze wagen door een gelijkaardig probleem getroffen. De wagen lijkt wel vervloekt. Telkens duiken problemen op zonder enige reden. Twee transmissieproblemen op rij, dat is ongelofelijk, en het valt niet te rijmen met de robuustheid van de Octavia WRC. We zullen dit moeten ophelderen, maar eerst moeten we weten waar we de oorzaak van het probleem moeten zoeken... »
Na dit openingsweekend in de 'moderne' rally's, begint BMA aan de voorbereiding van het volgende wedstrijdweekend, begin april. Stéphane Lhonnay wil aan de start komen van de tweede Belgische manche, de TAC Rally in Tielt. Dat betekent dat het team opnieuw op twee fronten tegelijkertijd zal strijden, want in Zuid-Frankrijk wordt tijdens hetzelfde weekend de Terre des Causses verreden. Daar start Alain Devesa met de Subaru Impreza Gr.A van BMA.
Ondertussen wordt de Rally van Marokko Historic, begin mei op de kalender, ook al voorbereid. BMA zal er verschillende Porsches 911 aan de start brengen. De wedstrijd in Marokko is immers een perfecte generale repetitie voor de East African Safari Classic Rally, onmiskenbaar de topwedstrijd van het seizoen in Historic, verreden eind november. Maar, dat is een ander verhaal waar BMA zeker nog op terug zal komen...
Patrick : De eerste rally van het BK moest voor ons zeker een finish worden en liefst in de top 5 als dit kon . We wilden direct punten pakken zodat we direct mee waren met de anderen en dat het niet zoals vorig jaar was : achtervolgen . Nadat we de verkenningen afgewerkt hadden had ik een goed gevoel bij mijn nieuwe co van dienst Jochen zodat we met het nodige vertrouwen konden starten .
De eerste lus hebben we evenwel iets te rustig aangepakt maar de wedstrijd was nog lang . Vanaf dan hebben we onze tijden heel wat verbeterd waardoor we op een 5 de plaats stonden halfweg de wedstrijd . We opteerden ook om meer spektakel te geven met de Porsche wat ons goed lukte zodat onze supporters tevreden waren .
Toen we de laatste lus reden kwamen we op een vierde plaats na een sortie van Janssens . Met nog 2 kp’s te gaan kozen we om die op een vlot tempo af te werken en de nodige punten te scoren . Maar op de allerlaatste proef kreeg ook Deveux pech en zo konden wij profiteren om op het podium te geraken en zo de derde plaats te veroveren .
Na al onze tegenslag van vorig jaar zit het geluk nu toch eens langs onze kant en hebben we een fantastische start kunnen nemen in het BK . Super tevreden hebben we de Haspengouw verlaten en hopen in Tielt terug een mooie plaats te kunnen veroveren . Alvast bedankt aan onze supporters en serviceteam die de bijtende koude trotseerden om ons een hart onder de riem te steken . Onze volgende wedstrijd word de rallysprint van Moorslede .
Jochen : Afgelopen zaterdag, stond ik aan de start van de Haspengouw Rally met wat gezonde stress. Het was namelijk mijn debuut op nationaal niveau en de eerste maal met Patrick Mylleville, in de Mas-Racing Porsche 911 .
De eerste kp werd rustig aangevat om wat ervaring en vertrouwen op te doen als team. De aanpassing verliep vlot, wat onze goede tijd op de tweede kp bewees. Er werd dan ook bewust gekozen, om een regelmatige wedstrijd te rijden en de nodige punten te sprokkelen aan de finish, voor het kampioenschap. Het vertrouwen nam toe per kp, wat resulteerde in een mooie strijd met Christophe Kerkove .
Met de finish in zicht, kwamen we door onze regelmaat en foutloze wedstrijd, op een 3e plaats terecht. Zowel Patrick als mezelf hadden zeker op voorhand willen tekenen voor zo’n mooi resultaat. Ik kijk nu al uit naar de volgende wedstrijd met name de TAC rally, waar we zullen proberen dezelfde lijn door te trekken .
Graag ook nog een woordje van dank aan Patrick en het serviceteam Vermeulen voor de vlekkeloze en leerrijke rally. Tot in Tielt!
Dit is wat je op ze minst kon zeggen afgelopen zaterdag tijdens de openings wedstrijd van het BFO-BRC. Net als vorig jaar had de organisatie de mogelijkheid voorzien om service te doen in één van de legerhallen. Geen overbodige luxe zal blijken. Tuur, “Het is écht koud, oa. op de proef van Racour en Zepperen is er ijs gemeld. Het wordt dus uitkijken geblazen”. Aan de andere kant waren de onverharde stroken nu volledig hard bevroren wat de anders zo gevreesde proef van Zepperen nu een heel stuk gemakkelijker maakte. Met startnummer 12 en als 5de GrN op de proef konden Tuur en Isidoor zich perfect focussen op wat er rond hen gebeurde. Tuur, “Laat ons eerlijk wezen, onze EVO7 is een mini GrN. We rijden hier met standaard remmen, diff’s & versneliingsbak. Ook de vering is dringend aan verbetering toe. Ik heb de mogelijkheid gehad om me deze auto aan te schaffen en ga nu de tijd nemen om hem volledig naar mijn hand te zetten. Oa. tijdens deze rally wil ik de hem beter leren kennen”. Door direct op de eerste proef een 4de tijd te draaien in klasse maakte de piloot uit Marke zijn intenties direct duidelijk. “Van de BMW, naar vorig jaar de Polo S2000 en nu de Mitsu EVO7 is het minste wat je kan zeggen is dat Tuur graag van uitdagingen houd. Al zitten we met een groot technisch verschil met andere N4’s werken we hard om het verschil zo klein mogelijk te houden”, wist een goedgezinde Isidoor te melden tijden de eerste service in Landen. Tijdens de daaropvolgende passage op Racour laat Tuur zich de eerste en enige keer verrassing met een kleine spin. Tuur, “Kort na de start is er een lang stuk a fond na welke ik laat afremde en werd geconfronteerd met de beperkte remmen. Ik heb nog gecorrigeerd met de handrem maar we stonden rond, we verliezen denk ik een handvol seconden”. Ook tijdens de eerste passage op Zepperen was er even opschudding in de cockpit nadat het gaspedaal enkele malen bleef hangen. “De auto heeft tijdens de winterperiode een volledig nazicht gehad maar de betrouwbaarheid kan je maar controleren tijden een rally. Isidoor heeft me ondertussen al laten weten dat het probleem is opgelost. Het is even verschieten, dat wel”, vertelde Peter Vandenbroucke wie samen met zijn team instaat voor de technische bijstand en onderhoud van de auto. Tijdens de volgende proeven blijven Tuur en Isidoor top 5 tijden neerzetten in de klasse en een bijna top 10 tijd algemeen op de voorlaatste proef. De laatste proef zou nog hachelijk worden door sneeuw. Tuur, “Tijdens de laatste proef wou ik geen risico meer nemen, ik ben zeer tevreden met de prestatie. Met een top 5 plaats in de klasse en 13e algemeen is de doelstelling grotendeels behaald”. Nu wordt het uitkijken naar de TAC Rally met de POLO S2000 op 05 April in Tielt .