Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Haspengouw rally 2013 : koele start van Tuur Vanden Abeele .

Dit is wat je op ze minst kon zeggen afgelopen zaterdag tijdens de openings wedstrijd van het BFO-BRC. Net als vorig jaar had de organisatie de mogelijkheid voorzien om service te doen in één van de legerhallen. Geen overbodige luxe zal blijken. Tuur, “Het is écht koud, oa. op de proef van Racour en Zepperen is er ijs gemeld. Het wordt dus uitkijken geblazen”. Aan de andere kant waren de onverharde stroken nu volledig hard bevroren wat de anders zo gevreesde proef van Zepperen nu een heel stuk gemakkelijker maakte. Met startnummer 12 en als 5de GrN op de proef konden Tuur en Isidoor zich perfect focussen op wat er rond hen gebeurde. Tuur, “Laat ons eerlijk wezen, onze EVO7 is een mini GrN. We rijden hier met standaard remmen, diff’s & versneliingsbak. Ook de vering is dringend aan verbetering toe. Ik heb de mogelijkheid gehad om me deze auto aan te schaffen en ga nu de tijd nemen om hem volledig naar mijn hand te zetten. Oa. tijdens deze rally wil ik de hem beter leren kennen”. Door direct op de eerste proef een 4de tijd te draaien in klasse maakte de piloot uit Marke zijn intenties direct duidelijk. “Van de BMW, naar vorig jaar de Polo S2000 en nu de Mitsu EVO7 is het minste wat je kan zeggen is dat Tuur graag van uitdagingen houd. Al zitten we met een groot technisch verschil met andere N4’s werken we hard om het verschil zo klein mogelijk te houden”, wist een goedgezinde Isidoor te melden tijden de eerste service in Landen. Tijdens de daaropvolgende passage op Racour laat Tuur zich de eerste en enige keer verrassing met een kleine spin. Tuur, “Kort na de start is er een lang stuk a fond na welke ik laat afremde en werd geconfronteerd met de beperkte remmen. Ik heb nog gecorrigeerd met de handrem maar we stonden rond, we verliezen denk ik een handvol seconden”. Ook tijdens de eerste passage op Zepperen was er even opschudding in de cockpit nadat het gaspedaal enkele malen bleef hangen. “De auto heeft tijdens de winterperiode een volledig nazicht gehad maar de betrouwbaarheid kan je maar controleren tijden een rally. Isidoor heeft me ondertussen al laten weten dat het probleem is opgelost. Het is even verschieten, dat wel”, vertelde Peter Vandenbroucke wie samen met zijn team instaat voor de technische bijstand en onderhoud van de auto. Tijdens de volgende proeven blijven Tuur en Isidoor top 5 tijden neerzetten in de klasse en een bijna top 10 tijd algemeen op de voorlaatste proef. De laatste proef zou nog hachelijk worden door sneeuw. Tuur, “Tijdens de laatste proef wou ik geen risico meer nemen, ik ben zeer tevreden met de prestatie. Met een top 5 plaats in de klasse en 13e algemeen is de doelstelling grotendeels behaald”. Nu wordt het uitkijken naar de TAC Rally met de POLO S2000 op 05 April in Tielt .