Hans Depla : Het was de bedoeling om vanaf heden de resterende rally's met mijn vaste co-piloot
Francis Vandaele af te werken. Maar door zijn drukke en overvolle agenda zowel sociaal als beroepsmatig,moet hij nu
ook afhaken voor de Omloop van Vlaanderen. Natuurlijk vindt ik het heel spijtig dat Francis er niet kan bij zijn,want na meer dan 15 jaar
samen te rijden,vertrouw ik hem blindelings. En weet hij als geen ander wanneer het nog
sneller kan. Ook als ik iets "te vlot"rij, kan hij mij wel intomen....
 
Gelukkig kan ik wederom beroep doen op mn 2 co-piloot Peter Verpoort.
Peter, de patron van "Magic Clean" tevens onze hoofdsponsor heeft mij al een paar keer
bijgestaan...onlangs nog in de short rally van Staden.
 
Samen hopen we op een mooi resultaat, we ambieren toch een top 20 plaats algemeen en strijden
we zeker mee voor winst in onze klasse.Dit wordt zeker niet makkelijk,met snelle mannen als Koen
Lauwaert (clio R3) / Steven Dolfen(clio kit car) / Rino Beernaert (clio)
Ondertussen kregen we het startnr. 42 toegewezen.
Ook het mooie weer voor komend weekend heeft ons vertrouwen op een mooie rally.
See you @ Roeselare !

Wie neemt in de Omloop van Vlaanderen een optie op de titel?

Voor de deelnemers aan de Ford Fiesta SportTrophy is de vakantie voorbij en begint de tweede helft van het seizoen. De Omloop van Vlaanderen, de vierde van de zes manches op de kalender van de trouwste promotieformule in het kader van het Kampioenschap van België Rally, zal wellicht cruciaal worden in het bepalen van de hiërarchie. Een tiental piloten maken nog kans op de titel, zodat de spanning verzekerd is...

Een van de troeven van de Ford Fiesta SportTrophy is het feit dat de spanning elk jaar verzekerd blijft tot de allerlaatste wedstrijd, zoals de traditie het wil ook dit jaar weer de Condroz Rally. Jordan Scaillet, voor het eerste jaar actief in de promotieformule van Ford, staat momenteel aan de leiding in de tussenstand van de FFST Belgium. Natuurlijk wil Jordan zijn leidersplaats verdedigen in Roeselare.

Dat zal niet evident zijn, want er zijn heel wat kandidaten voor de overwinning die snakken naar succes. Na een moeizaam seizoensbegin, won Xavier Baugnet in Ieper en hij wil dat succes bevestigen. Daarvoor moet hij wel afrekenen met een van de revelaties van het seizoen: Thibault Radoux, die in Ieper trouwens de BFO Award won. Hugo Arellano is overal bijzonder snel, maar de Luxemburger heeft nog niet veel geluk gehad dit seizoen. Op de West-Vlaamse wegen zal Arellano ongetwijfeld weer staaltjes van zijn snelheid showen.

Adrian Fernémont en Nico Van Herzeele, gelet op hun beperkte ervaring eerder getipt als outsiders, hebben een mooie eerste seizoenshelft achter de rug, waardoor ze gedeeld op de 4de plaats staan. Met amper zeven punten in het klassement, heeft Arnaud Dedouaire dit jaar nog niet veel geluk gehad, net als Jeroen Wydaeghe. De Brit Jamie Brown kan daar niet over klagen, want hij staat na de eerste drie manches van het seizoen op een schitterende tweede plaats!

In de Omloop van Vlaanderen verwelkomen we een nieuwkomer, Jourdan Serderidis, die in de recente Rally van Famenne heel kort kon proeven van de Ford Fiesta R2. In Roeselare zal het publiek nog een andere belangrijke première kunnen volgen, want Vincent Duchesne zal de nieuwe Ford Fiesta R1 aan de start brengen. Een wagen in een categorie met toekomst op de Belgische rallywegen, want steeds meer merken hebben interesse in de categorie R1...

En op de laatste knip schrijft ook Timo Van Der Marel zich nog in ! Met zijn WRC Academy ervaring wordt dit beslist een belangrijke concurrent voor de top van de FFST… Het wordt opnieuw spannend in het Ford Kamp!

Met de hulp van de hoofdsponsor van de OVV , "CARROSSERIE MUYLLE", start het team Taveirne Jimmy- Verhelst Stijn na 16 jaar afwezigheid dit weekend in deze wedstrijd.
De wagen heeft ondertussen minder geheimen voor hen dan het parkoer,de laatste problemen met de motor werden gevonden en opgelost en de motivatie is groot !
Qua doelstelling is het na zo'n lange periode niet meer nationaal gereden te hebben moeilijk in te schatten met wie ze hopen te strijden.Toch durven ze hopen om
de subtop van de gr N te kunnen volgen,en misschien ook de f2 top.Alles moet natuurlijk nog gereden worden en de prijzen worden maar aan de meet verdeeld.
Met startnummer 35 zal het team proberen het spektakel te verzorgen zonder de tijden uit het oog te verliezen,geen makkelijke opgave,maar moeilijk gaat ook .....Lets wait and see ....

 

 

Het mooie deelnemersveld van de CONXION Historic Omloop van Vlaanderen belooft ons een spannende strijd.

De volledige top vijf van het kampioenschap is present en de vraag is: Kan Glenn Janssens zijn voorsprong verder uitbouwen? Dirk Deveux en Johan Dekens zullen er zeker alles aan doen om daar verandering in te brengen. Allen rekenen ze daarvoor op hun supersnelle Porsche 911. Nog zo een snelle Porsche rijder is Wim Decock, vijfde in het kampioenschap, streekrijder en in topvorm na zijn overwinning in Ieper.

Vreemde eend in de bijt, wat betreft de wagen toch, is Geert Vandoorne. De enige Ford Escort in de top vijf van het kampioenschap zal als streekrijder zijn parcourskennis ten volle benutten om goed te scoren in Roeselare.

Deze vijf toppiloten zijn natuurlijk niet alleen in hun strijd voor de overwinning. Didier Vanwijnsberghe moet helaas forfait geven voor deze editie.

Een nieuwe snelle man, met een circuitorigine, is Eric Qvick. Na geproefd te hebben van de rallysport tijdens de Rallysprint van Moorslede zal hij zich hier zeker willen bewijzen.

De Conxion Omloop van Vlaanderen is tevens erg trots om deel uit te maken van de Kololi British Historic Rally Championship. Een groot armada Britse deelnemers komt er hun zevende manche van het kampioenschap betwisten. Snelle mannen als Dessie Nutt, Ernie Graham, Rikki Proffitt, David Stokes en Tomas Davies komen er hun top tien plaats in het kampioenschap verdedigen. De wegen in en om Roeselare worden door hen beschreven als super glad, of ook wel eens als West-Vlaams onverhard door al het grind die op de weg komt te liggen. Een aantal van bovenvermelde Britten zullen zeker meestrijden voor het podium. Net als een Chris Browne, Alan Cooper & Ernie Graham die buiten kampioenschap komen genieten van deze internationale wedstrijd.

De komst van Jimmy McRae is natuurlijk ook het vermelden waard. Hij laat zich vakkundig bijstaan door Marc Vandemoortele als copiloot. De voormalige wedstrijdleider zal de Britse rallylegende ongetwijfeld alle valkuilen uit het parkoers kunnen doen ontwijken.

Op vrijdag zijn er 2 klassementsproeven voorzien en na een grondige servicebeurt kunnen de wagens richting "nachtpark" op het Polenplein te midden van het centrum van Roeselare.

Zaterdag worden er 12 klassementsproeven verreden waarna we dan omstreeks 21u30 de uiteindelijke winnaar van deze elfde editie kunnen vieren.

 

Met nog een week te gaan zit de organisatie van de CONXION Omloop van Vlaanderen in de laatste rechte lijn. Het deelnemersveld is rijk gevuld met 10 WRC's, 4 S2000's en nog een pak andere snelle wagens. Mede dankzij de inbreng van het Nederlandse rallykampioenschap mogen we ons aan een mooie wedstrijd verwachten. De 7 teams die met hun Nissan 350Z vanuit Nederland naar Roeselare afzakken zullen met de snelle maar moeilijke klassementsproeven hun handen vol hebben. Met 11 BMW's en de Porsche 911 GT3 van Chris Debyser staat er heel wat spektakel maar ook aan een hevige strijd op het programma.

Op vrijdag 7 september gaat de wedstrijd van start met 2 klassementsproeven. De start van de eerste proef op KP De Ruiter is om 20u42. Na KP Beveren gaat het richting service en podium om dan de wagens te parkeren op het Polenplein, een mooie traditie ontstaan met de jubileumeditie. Het brengt de rally weer wat dichter bij het grote publiek. Het vrijdaggedeelte is misschien kort, er is geen pak kilometers om ver uit te lopen, maar de trend zal zeker al gezet zijn. Een misstap, pech of nog niet in het ritme zitten kan zorgen voor een lange moeilijke 2de dag.

En een lange dag zal het zeker worden want op zaterdag 8 september vertrekt de eerste deelnemer om 08u30 vanop het podium in de Hallen. Met de klassementsproeven Hooglede, Passendale en Zilverberg voor de boeg, welke samen goed zijn voor 35 kilometer wedstrijd, zal iedereen fris en wakker moeten zijn. Na de service volgt dan het 2e deel met KP Oekene en vanaf de 2e ronde ook KP Zoning, de publiekstrekker bij uitstek. En zo gaat het 3 rondes lang aan een goed ritme door. Benieuwd wie er zal winnen? Zal Pieter Tsjoen zijn 8ste titel reeds op zak hebben? Hoe zullen de Nederlandse teams het doen? Wie wint de strijd bij de S2000's? We zullen het weten omstreeks 22u30 aan het podium in de Hallen.

Eén ding is zeker: alle ingredienten zijn aanwezig om er een prachtige wedstrijd van te maken.

Patrick Snijers en co-rijder Johan Gitsels zullen niet deelnemen aan de Omloop van Vlaanderen, de zesde wedstrijd van het BK Rally. Tot maandagavond werd er gesproken met potentiële sponsors, zonder resultaat. Of de Logi-technic Sleuyter MINI eind van de maand zal starten in de East Belgian Rally is onduidelijk. De deelname aan de Condroz rally komt niet in het gedrang.

"Ik vind het echt heel jammer dat we niet aan de start zullen komen en zo onze sportieve plicht niet kunnen vervullen" zegt Patrick Snijers. "Maar we moeten de realiteit onder ogen durven zien. Rally rijden kost geld en als dat er niet is moet je geen gekke dingen doen. Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen van volgend seizoen. Of we deelnemen aan de East Belgian Rally weten we nog niet al acht ik de kans wel zeer klein. Begin november rijden we zeker de Condroz rally en ik hoop dat we daar het seizoen waardig kunnen afsluiten."





 

Afgelopen weekend trokken Karel Bril & Tobi Vandenberghe naar Bièvre voor de "Rally de la Semois".
Karel nam vorig jaar reeds deel met de Kadett City, voor Tobi was het een eerste kennismaking met het snelle parcours.

Na de eerste proef werd snel duidelijk dat de winnaar van 2011, Chris Demortier met de Escort BDA zeer snel was. Voor positie 2 tem 6 bleken beide kadett's zeer close te zijn met de 3 aanwezige porschisten.(Kelders,Evrard,Francois).

Vanaf de 2de proef was groeide het vertrouwen bij Karel in de wagen alsook in de nota's die voorgelezen werden door Bert Vandeputte en werd het spannend voor de 2de plaats samen met Kelders.

KP3 betekende jammergenoeg het einde van dit leuke duel, daar Kelders moest opgeven met een olielek op de Porsche.

Voor Tobi, die met gelegendheidsco Stijn Dereuck onderweg was, duurde het even vooraleer het vertrouwen er was in de vele blinde hoge snelheidsbochten.
Het bleek snel onmogelijk om Karel te volgen met de City, dus de huurwagen is alleszins een te duchten Historic-wapen!

Na de eerste lus stond de ongenaakbare Demortier aan de leiding, gevolgd door Karel met de huurwagen Kadett City. Op de derde plaats volgde Tobi die beide resterende Porches achter zijn kon houden.

De 2de lus van 5 specials werd probleemloos afgewerkt, zonder het nemen van overdreven risico's.
Het voltallige team was na afloop dan ook zeer tevreden : Pos 2 & 3 op het podium, en pos 1 & 2 binnen de klasse !

Wederom een perfecte rally voor de wagens uit de stal van KBRacing.Be!

Na een lange zomerstop wordt de draad weer opgepakt en vervolgt Imex Racing de strijd om het internationaal Nederlands Kampioenschap 2012.
Aankomend weekend 7 & 8 september vind u Imex Racing in België bij de Omloop van Vlaanderen. Dit betreft een keuze wedstrijd. Deze wedstrijd zal verreden gaan worden in een Subaru S12 WRC van het NCRS team met speciale dank aan Capi Europe, NCRS, Van Vliet transport, Imex-hardmetaalafval.nl en Axians Eindhoven. Door de extra financiële steun van deze geweldige partners is het voor Jeroen mogelijk om het kampioenschap 2012 te vervolgen.
Het belooft een spannende wedstrijd te worden met een echt rally parcours met o.a. veel smalle landweggetjes en blinde tops waar kleine foutjes, grote gevolgen kunnen hebben. De wedstrijd start op vrijdagavond met twee kp’s en de finish zal na meer dan 220 wedstrijd km’s plaatsvinden op zaterdagavond rond de klok van 22.00 uur.
Meer informatie vind u op www.omloopvanvlaanderen.be
Jeroen gaat wederom proberen om Bernard Ten Brinke voor te blijven en gaat aanstaande woensdag in de omgeving van Roeselare testen met de Subaru S12 WRC om wat ritme op te doen en om het maximale uit de auto te kunnen halen bij de Omloop.
Bij de Schutte Informatisering Hellendoorn Rally (21-22 september) en de Veka-Eurol-Auto Altena Rally (13 oktober) zal Jeroen weer aan de start staan in de inmiddels vertrouwde Ford Focus WRC 08. Op dit moment krijgt de Ford een complete rebuild bij het Engelse M-sport.
Misschien tot volgend weekend!

Afgelopen weekend was Tobi Vandenberghe present voor de 8ste manche van het VAS historic kampioenschap.
Co-piloot van dienst was rookie Frederik Verdiere die het rallygebeuren eens van binnenuit wou meemaken.
Op zondagmorgen werd snel duidelijk dat het gebrek aan echte racebanden ons zou verhinderen om ons met de toppers te meten in deze natte omstandigheden.
Controleren & uitrijden werd ons ingepeperd tijdens de eerste service, voor het kampioenschap telt immers de regelmaat!

We konden nog enkele plaatsjes winnen dankzij technische issues van oa Glorieux & Declerck waardoor we naar huis kunnen met bijna het maximum van de te behalen punten : 69.
Het podium kwam nog even heel dicht, maar op de laatste speciaal beslisten we geen onnodige risico's te nemen om Dumon achter ons te houden.
Gezien deze met een nationale vergunning rijdt was aanvallen niet echt nodig ifv het kampioenschap. We mogen finaal best tevreden zijn met onze 4de plaats op 1 seconde van het podium.

Na Staden hadden we nog 2 concurrenten voor de titel, en dankzij deze goede score ligt de titel nu wel heel dichtbij met als enige resterende titelkandidaat Catteeuw.

Koekelare kan voor een beslissing zorgen en we hopen dus op een grote hoeveelheid aanwezige supporters om ons in ons debuutjaar naar de titel te helpen aanmoedigen!

BMA, het team van Bernard Munster, heeft zich recent vooral in de kijker gereden in wedstrijden voor historic wagens met overwinningen in Marokko en Ieper. Maar, ook in de Rally van Famenne, een topwedstrijd van het ASAF-kampioenschap voor de Franstalige Gemeenschap, mocht het team de champagne ontkurken.
Naar jaarlijkse traditie opteerden Jean-Pierre Van de Wauwer en Guy Hérion voor de Skoda Octavia WRC van BMA. De piloot uit Verviers kwam met een duidelijke doelstelling aan de start: voor de... tiende keer winnen in de buurt van Marche, de streek van zijn copiloot. Na 14 snelste tijden op 15 klassementsproeven slaagde het duo in zijn opzet.
« Een positieve ervaring, vertelt Bernard Munster. We hadden wel een paar momentjes, vooral te wijten aan het broeierig warme weer afgelopen zondag. Op het einde van een proef werd 'Vande' opgeschrikt door motorhaperingen, waardoor de wagen uiteindelijk zelfs tot stilstand kwam op de verbinding. Al snel bleek het probleem veroorzaakt door een zogenaamde 'vapor-lock', iets wat te verklaren was door het warme weer. Men moet weten dat de benzinepompen van de Octavia WRC in een dichte box zijn gemonteerd. In die box wordt het erg warm. Ik kwam ter plaatse en ik adviseerde Jean-Pierre om de fles water die hij bij zich had in de auto te gebruiken om de benzinepompen af te koelen. Na twee minuten startte de wagen weer normaal. Van de Wauwer-Hérion konden niet alleen hun wedstrijd verder zetten, maar ze reden ook bijna alle snelste tijden. Uiteindelijk wonnen ze met 1'29" op de dichtste achtervolger, ondanks een straftijd van... 11 minuten. Kortom, een klinkende zege."

Deze overwinning kwam er na de erg mooie 4de plaats van Bart Maes in de Short Rally van Staden, waar de piloot het spektakel verzorgde met de Skoda Octavia WRC van BMA. Maes koppelde het spektakel aan een mooi resultaat.
« De ereplaats van Bart en de overwinning van Jean-Pierre bewijzen eens te meer hoe competitief onze Skoda Octavia's WRC zijn, vervolgt Bernard Munster. Deze wagens bieden een uitstekend compromis voor regionale en nationale wedstrijden, maar voortaan staat de betrouwbaarheid ook op punt. Tijdens de voorbereiding voor Famenne, ontdekten we een probleem op de wagen van 'Vande', die te weinig turbodruk had in de lage toeren. De oorzaak bleek een... nieuw onderdeel dat defect was. Dat onderdeel werd vervangen en het probleem was opgelost. De volgende dag werkte de wagen zonder enig probleem de bloedhete proeven van Marloie af, behoudens dat voorval met de 'vapor-lock' door het warme weer. Het seizoen 2012 blijft uitstekend verlopen voor BMA. En het seizoen is nog lang niet afgelopen... »

Na ziekte van patron Philip Cracco diende deze forfait te geven voor de Rally van Staden, tellende voor het VAS-kampioenschap. In extremis werd Jonas Langenakens opgetrommeld om naast co Eddy Snaet plaats te nemen in de Peugeot 207 S2000 van NCRS. Jonas legt uit: “Ik was daags voordien in de buurt om het verdere verloop van het seizoen te bespreken en bleef dan bij mijn co Nico Beernaert slapen om ’s anderendaags voor mijn teammaats te gaan supporteren in de Rally van Staden. Daar woensdagmorgen vroeg aangekomen, hoorde ik dat Philip ziek was. Nadat de vraag kwam om hem te vervangen heb ik dan ook niet lang getwijfeld. Ik had echter niets bij van uitrusting en vliegenvlug werd dan ook het nodige verzameld om toch de start te kunnen nemen. Twee minuten later dan gepland, trok ik met Eddy richting de start van de eerste klassementsproef: zonder enige verkenningen, met een ander notasysteem, voor de eerste keer met Eddy als co, voor de eerste keer in deze Peugeot, geen mentale voorbereiding, een te krappe overall... Kortom, we konden niet echt spreken van een degelijke voorbereiding. De eerste ronde werd dan ook als een snelle verkenningsronde opgevat. In de volgende rondes konden we het tempo stelselmatig opdrijven. Het eindresultaat was van geen belang, de finish halen en ervaring voor de toekomst opdoen des te meer. Het was dan ook de ideale gelegenheid om verschillende tests op ware grootte uit te voeren. Ik kreeg naar het einde toe de Peugeot en meer specifiek het remmen ervan, steeds beter onder de knie. Uiteindelijk werden we als zevende afgevlagd. Belangrijker was de progressie die gemaakt werd doorheen de dag en enkele mooie vijfde tijden na de WRC's en de pk-zwangere M3 van Lefevere. Niet slecht voor een last minute dagje uit... Ik zou graag ook nog mijn teammaat Geert 'De Buze' Beauprez feliciteren met zijn prachtige tweede plaats na Fast Freddy Loix!”

Voor ons begon de dag goed met als interim Co driver Mike Vanhoecke.
Na me te overslapen hebben smorgens en mijn team een beetje te laten wachten op mij hebben we al van bij de eerste kp direct getoond dat we wakker waren !
6de algemeen na de eerste ronde en 5 sec na Bert Coene onze trouwe speel kameraad .
Na de 4de kp brak echter een stang waardoor schakelen niet meer mogelijk was .
De 5de en 6de kp moesten we in 3de versnelling afwerken en verloren we bijna 2 minuten tegenover onze tegenstanders voor de ereplaatsen
Na een service beurt waar we dank zij de hulp van het 3L racing terug konden schakelen van start hingen op de 17 plaats
Toen was aan ons de keuze of we nog voor tijd zouden rijden of we voor de show zouden gaan .
Mike dacht dat we nog konden gaan voor top 10 en dat was dus ons doel !
Iedere volgende kp kwamen we enkel plaatsen dichter bij ons doel en na de laatste kp konden we dan afsluiten op de 9 de plaats algemeen
Iedereen content en de ontgoocheling van de breuk was vegeten .
Volgende afspraak is voor ons de Omloop binnen 3 weken .
Dank aan mijn trouwe helpers.

Freddy Loix en Evelyn Moreels, de echtgenote van Stefaan Vallaeys, CEO van BFO, hebben voor het tweede jaar op rij de Rally van Staden gewonnen. Met de Peugeot 307 WRC waren ze na 12 klassementsproeven 1'21" sneller dan hun naaste achtervolger Geert Beauprez.

"Ik wilde Evelyn het verschil eens laten voelen tussen een Super 2000 en een WRC. Daarnaast was het voor mij ook interessant om met de 307 WRC te rijden, want het is nog altijd niet zeker met welke wagen van 2C Compétition we de rest van het seizoen in het Frans kampioenschap zullen afwerken. Mocht de keuze op de 307 WRC vallen, dan heb ik voor Mont-Blanc toch al 100 km extra in de benen," vertelde Freddy kort na de finish in Staden. "In elk geval was de 307 WRC heel competitief. Logisch, want deze keer gaf de motor wel het maximale vermogen. We hadden ook even getest in de buurt van Staden om de wagen wat soepeler af te veren voor de West-Vlaamse baantjes."

 

Over zijn gelegenheidsnavigatrice Evelyn Moreels, mevrouw BFO die hem het ganse jaar aanmoedigt en steunt, niets dan lof.
 

Voor de 30 ste keer zal de rally van Staden doorgaan en heeft voor het 2de jaar op rij publiekstrekker Freddy Loix kunnen strikken . Na Wervik van half juni hebben de Westvlaamse piloten lang uitgekeken naar de rally van Staden die morgen zal doorgaan onder zomerse omstandigheden . Ook dit jaar mag de AMC organisatie rekenen op een volle deelnemerslijst . Ze konden opnieuw niet anders dan werken met een wachtlijst door het grote succes van deze wedstrijd .

Deelnemers

Fast Freddy komt deze keer afgezakt met de BFO Peugeot 307 WRC en is daardoor de grootste kanshebber voor de overwinning . Freddy zal de wagen , die normaal te zien is op de franse rallywegen , graag nog wat verfijnen qua afstellingen en zal dus zeker hier en daar wat tijd laten liggen door dit testwerk .

Paul Lietaer die aanvankelijk ingeschreven was met de Subaru WRC heeft zijn plannen gewijzigd en start met de Ford Escort MKII daar de Sub niet op tijd klaar is . De vliegende snor zal ongetwijfeld de spectaculaire passages verzorgen en zich proberen te mengen vooraan . We krijgen in Staden toch nog 3 subaru WRC's op het bord . Want naast Ferdi Biesheuvel ( Impreza S7 ) en Geert Beauprez ( NCRS Impreza S10 ) werd ook Bert Cornelis ( Impreza S5) opgevist uit de reservelijst .

Vervolgens krijgen we weer een mooie lange lijst van achtertrekkers met vooral BMW's . We mogen de snelle EVO's ook niet uit het oog verliezen want er staan kleppers aan start ; oa Tim Van Parijs (EVO7) , Vermeeren (EVO 9) , Bert Coene (EVO X) , Jimmy Taveirne (EVO IX) en FIRC piloot Andy Rowe (EVO 3) .

De 3 grootste kandidaten voor de overwinning bij de voortrekkers zijn spektakelman Heuninck (C2 R2 Max) , Depla (Clio R3) en Olivier (Clio) .

Net zoals in de vorige wedstrijden staat er bij de Historics een mooi en kwalitatief deelnemersveld aan de start . Voormalig europees kampioen Robert Droogmans ( Ford Escort ) is altijd favoriet , maar zal dan eerst moeten afrekenen met kleppers zoals Vincent Verschueren ( Opel Ascona ) , Delplace ( Porsche 911 ) , Wim Decock ( Porsche 911) , Lievens ( Manta ) , Glorieux ( BMW ) en Tytgat ( Opel Kadett) ,

Parcours - Timing

De kp's van de rally kregen enkele kleine veranderingen . De kp's van Staden en Westrozebeke zijn idem als vorig jaar , maar Oostnieuwkerke is gewijzigd het laatste stuk voor de finish . Net zoals de organisatie van de rally van Tielt doet AMC hetzelfde door de onboard beelden van de proeven online te plaatsen op de website . Dit kunnen we alleen maar toejuichen .
Nr 1 zal woensdagmorgen om 7u48 vertrekken op het podium in het centrum van Staden . In totaal worden 4 rondes gereden van telkens de 3 proeven. De servicezone is zoals elk jaar gelegen in het centrum van Staden.

Meer info over deze wedstrijd kan je vinden op de website van de organisatie AMC .