Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Spa Rally : laatate info .

Daags na de voorstelling van de Spa Rally 2015 had zowat iedereen het er over: men kan het evenement effectief beschouwen als drie wedstrijden in één. Niet alleen openen de tenoren van het Belgische rallykampioenschap (BRC) de dans, ze worden ook onmiddellijk gevolgd door de VHC-deelnemers (de historic wagens, die ook worden opgenomen in het Belgische historic-kampioenschap BHC), waarna de deelnemers aan de VHRS (historic wagens voor sportieve regelmatigheidsritten) aan bod komen.

Voor deze categorie VHRS, voorbehouden aan wagens die gebouwd (bodycage) en/of gehomologeerd zijn voor 1 januari 1987, lijkt wat uitleg niet overbodig. Op de wagens wordt geen enkele specifieke uitrusting (rolkooi bijvoorbeeld) opgelegd, de wagen moet enkel beantwoorden aan de wegcode. Een technisch paspoort van de RACB of ASAF is dus niet nodig. Wat de banden betreft, daar zijn de ‘For Racing Only’-producten verboden, enkele banden met de vermelding E of DOT worden toegelaten. Wat de twee leden van de bemanning betreft, die moeten over een helm beschikken om de Regularity Tests (RT) af te werken… en dat is alles!

De Spa Rally is dus een uitstekende gelegenheid om met een historic wagen die dicht bij het origineel staat deel te nemen aan een wedstrijd met naam: “Het is belangrijk er aan te herinneren dat de deelnemers in VHRS helemaal hetzelfde parcours zullen volgen als de rijders in BRC en VHC”, stelt wedstrijddirecteur Robert Vandevorst. “Het enige verschil is dat zij op de chronoritten een gemiddelde snelheid van 65 km/u zullen moeten aanhouden!”

Wie schrijft zich als eerste in?

Zich inschrijven voor de Spa Rally 2015 kan via de officiële website www.sparally.com . Meteen wordt een eerste wedstrijdje gestart: wie krijgt de eer zich als eerste in te schrijven? Gokken mag vanaf nu…

KORT…

Onverhardbanden verboden

Voor de drie categorieën is een onverhard-afstelling compleet overbodig… en zullen de onverhardbanden simpelweg verboden zijn.

Clio R3T European Trophy

De Spa Rally 2015 is ook de start van de Clio R3T European Trophy die door Renault Sport wordt georganiseerd voor zij die met de nieuwe Clio R3T aan de start komen. De auto maakte vorig seizoen een opzienbarend debuut en de rijders zijn vast van plan om over enkele weken bij hun eerste confrontatie met de KP’s in en rond Spa op hun elan door te gaan.