Twee maanden na zijn schitterende 4de plaats in de Kenotek Ypres Rally, staat Hermen Kobus dit weekend aan de start van de Barum Rally in het Tsjechische Zlin, de 8ste manche van het FIA European Rally Championship. Voor de gelegenheid zal Hermen genavigeerd worden door de Belg Davy Thierie. Samen mikken ze met de Skoda Fabia R5 voorzien van startnummer 8 op een plaats in de Top 5.
Opmerkelijk is dat de piloot uit Lichtenvoorde in Tsjechië aan de start komt met Davy Thierie naast hem. Erik de Wild is deze keer niet van de partij. "Door drukke privé-verplichtingen kon Erik er niet bij zijn. Davy heeft mijn nota's al gelezen in Moorslede, toen in de Ford Fiesta R2, en in Wervik, onze testrally met de Skoda Fabia R5 voor Ieper. Op dat vlak maak ik me geen zorgen. De aanpassing zal vlot verlopen," vertelt Hermen, die na twee maanden pauze in het ritme kon komen tijdens een officiële testsessie op dinsdag.
"De organisatoren van de Barum Rally organiseerden dinsdag een officiële testdag. Er waren een 20-tal R5-teams aanwezig, waaronder de officiële teams van Skoda Motorsport. In het begin moest ik weer even het ritme zoeken, maar uiteindelijk heb ik wel een tiental runs gedaan. Dat moet volstaan om morgen scherp te staan voor de shakedown en de Qualifying Stage. De chrono op de Qualifying is niet zo belangrijk voor de wedstrijd zelf. Het parcours van de shakedown kan je immers goed uit het hoofd leren, maar de klassementsproeven zelf natuurlijk niet, tenzij je in Tsjechië woont. Twee passages om te verkennen, dat is erg weinig op proeven die zo snel en technisch zijn, maar dat maakt de uitdaging des te mooier," vervolgt Hermen na de verkenningen.
De Barum Rally is, net als de Kenotek Ypres Rally, een absolute toprally in het Europees kampioenschap. Dat valt ook af te lezen van de deelnemerslijst. "Het startveld is weer indrukwekkend, met onder andere Alexey Lukyanuk, Kajetan Kajetanowicz en Jan Kopecky aan de start. En Cédric Cherain met een Ford Fiesta R5. Een plaats in de Top 10 zou goed zijn, maar ik ben ambitieus en ik mik eerder op een plaats in de Top 5. Vorig jaar werden we 8ste, maar toen had ik amper kilometers in de benen met de Skoda Fabia R5. We hadden toen enkel de korte rallysprint van Staden gereden. Deze keer zijn we beter voorbereid. Het feit dat het mijn tweede deelname is, zal ook een voordeel zijn. Ik weet wat me te wachten staat, al zijn de proeven bijna allemaal veranderd."
Hermen en Davy zullen donderdagavond om 23h de fameuze showproef van vrijdagavond in het stadscentrum van Zlin nog verkennen. Daarna volgen vrijdagochtend de shakedown, Qualifying Stage en 's avonds om 21h gaat de wedstrijd van start met de showproef in Zlin. In totaal staan er 15 klassementsproeven op het programma, goed voor 229 kilometer tegen de chrono. Zondag omstreeks 15h30 zal de winnaar gehuldigd worden in Zlin. Na hopelijk een beresterke wedstrijd van Hermen Kobus en Davy Thierie met hun Skoda Fabia R5.
Foto : Leeuwerck
De eerste editie van de ERC Junior Experience, het unieke opleidingsprogramma in het kader van het European Rally Championship voor jonge rallytalenten met internationale ambities, beleeft volgende week in het kader van de Barum Rally zijn ontknoping. Met tien deelnemers is de eerste jaargang alvast geslaagd, zeker omdat de cursisten uitermate enthousiast zijn over de unieke ervaringen die ze mochten meemaken.
De ERC Junior Experience ging van start in het kader van de Kenotek Ypres Rally. Niet toevallig, want dit internationale opleidingsprogramma is een evolutie van Future Stars, het project van Evelien Deschuytter en Fred Miclotte dat al enkele jaren loopt in het Belgisch rallykampioenschap. Eurosport Events schaarde zich meteen achter deze ERC Junior Experience en dat hebben de 10 deelnemers geweten. Naast interessante workshops gegeven door toppers in de rallywereld, kregen ze ook een unieke kijk achter de schermen van het European Rally Championship. De deelnemers mochten immers de vergaderingen van de Team Managers bijwonen in Estland.
"Het programma in Ieper bestond uit een technische workshop gegeven door Yannick Willocx, de bekende Belgische ingenieur die voor Skoda Motorsport werkt," vertelt Evelien. "Yannick leerde de jonge piloten hoe ze een wagen moeten afstellen, hoe om te gaan met bandenspanning, enz. De tweede workshop werd gegeven door Bjorn Degandt, de ervaren copiloot van onder andere Hans Weijs Jr in het Zuid-Afrikaans kampioenschap. De cursisten gingen nota's nemen op een bepaalde proef en hun nota's werden vergeleken met de nota's die Freddy Loix, elfvoudig winnaar in Ieper, had genomen. Bjorn gaf de nodige uitleg bij de nota's van Freddy en gaf tips aan de cursisten waar ze op moesten letten. Vervolgens was er een interessante workshop "mediatraining" gegeven door de mensen van Eurosport, waarna Kevin Abbring zich een tweetal uren vrij maakte voor de jonge piloten. Ze mochten de Hyundai-piloot alles vragen. Kevin vertelde over zijn ervaringen als jongere in het Europees kampioenschap en over de weg die hij ondertussen heeft afgelegd. Bovendien mogen de deelnemers ook de verkenningen afwerken van de drie ERC-manches waar de ERC Junior Experience wordt georganiseerd."
Na de eerste sessie van de ERC Junior Experience in Ieper, trokken de jongeren naar de Rally van Estland, waar de workshop mediatraining, gegeven door Anthony Peacock, de Press Officer van Eurosport, een vervolg kreeg, met speciale aandacht voor het gebruik van sociale media. In Estland kregen de jongeren bovendien de kans om zelf het stuur te nemen van een rallywagen, een R1, op gravel.
"Onder begeleiding van Urmo Aava leerden de jonge talenten alles over rallyrijden op gravel," vervolgt Evelien Deschuytter. "De nota's, de rijlijnen en de aandachtspunten zijn anders op onverhard en dat was voor de jongeren erg leerrijk. Vervolgens toonde Urmo elke deelnemer hoe het moest op de onverharde proef, waarna ze zelf hun kunnen mochten tonen. In totaal hebben ze elk 7 runs gemaakt, waarvan 3 aan het stuur. Een onvergetelijke ervaring!"
De andere workshops waren minstens even boeiend en leerrijk. Deze keer maakte Martin Järveoja, de navigator van Karl Kruuda, tijd om bij te praten met onze jongeren nadat ze hadden deelgenomen aan de officiële verkenningen. Alain Penasse, Team Manager bij het Hyundai World Rally Team, gaf een workshop over sponsoring en het opmaken van een dossier om potentiële sponsors te overtuigen. Elke deelnemer mag zijn "sponsordossier" trouwens voorleggen, waarna de professionals van de ERC Junior Experience hen feedback en tips op maat zullen geven.
Kortom, de deelnemers aan de eerste editie van de ERC Junior Experience hebben al een pak uitermate leerrijke opleidingen genoten en ze kijken al uit naar de finale van het programma volgende week in het kader van de Barum Rally.
De deelnemers aan deze eerste editie zijn:
Martins Sesks | Latvia | Driver |
Reinis Viltons | Latvia | co driver |
Kristof Klausz | Hungary | Driver |
Julianna Nyrifas | Hungary | co driver |
Catie Munnings | UK | Driver |
Anthony Dovifat | Belgium | Driver |
Achiel Boxoen | Belgium | Driver |
Sebastian Bedoret | Belgium | Driver |
Thomas Walbrecq | Belgium | Co driver Bedoret |
Callum Devine | UK | Driver |
In het weekeinde van 2/3 september maken de Nederlandse rallyrijder Bob de Jong en zijn Belgische navigator Bjorn Degandt hun rentree in de rallysport. Na hun onfortuinlijke en zware crash eind maart tijdens de shake down voor de Rally van Spa werd de schade aan de DS3 R5 opgenomen bij het team van DDG Motorsports in Amersfoort en begon de opbouw van een vrijwel geheel nieuwe DS3 R5, volgens de laatste nieuwe specificaties van Citroën Racing.
Afgelopen week was het moment daar dat Bob de Jong de nieuwe auto aan een shake down test kon onderwerpen op het testterrein van Niederrhein. “De auto voelde meteen erg goed aan en wij zijn vol vertrouwen om vanaf Vlaanderen weer de strijd aan te gaan,” aldus Bob de Jong.
Met een nog maagdelijke witte, maar compleet nieuw opgebouwde DS3 R5 testten Bob de Jong en navigator Bjorn Degandt vorige week in Niederrhein de nieuwste updates. “Wat een verschil,” was de eerste reactie van Bob de Jong. “De auto voelt erg goed aan en we hebben er vooral veel koppel bij gekregen in de lagere toeren.” Zowel Bob de Jong als navigator Bjorn Degandt zien dan ook uit naar hun rentree in de 57e ConXion Omloop van Vlaanderen: “Weliswaar is in het Belgisch kampioenschap de titelstrijd al beslist (met Freddy Loix als kampioen), maar er doen voldoende sterke R5 deelnemers mee om de strijd mee aan te gaan,” meent Bjorn Degandt. Vanuit Nederland komt bijvoorbeeld ook Bernhard ten Brinke (Skoda Fabia R5) naar Roeselare om zijn rallyproject een nieuw vervolg te geven.
De DS3 van Bob de Jong en Bjorn Degandt zal in een iets gewijzigde kleurstelling aan de start in Roeselare verschijnen. In Niederrhein toonden De Jong en Degandt alvast hun nieuwe overalls (zie foto): “Bij een rentree hoort ook een nieuwe frisse uitstraling,” is de mening van Bob de Jong.
De Omloop van Vlaanderen kent ook de nodige vernieuwingen. Zo is het rallycentrum vanaf het EXPO terrein verplaatst naar het gezellige Stationsplein en omgeving in Roeselare. De rally gaat vrijdag 2 september om 17:37 uur van start; vrijdags staan er 5 klassementsproeven op het programma. Zaterdag gaat de rally om 7:45 uur verder met 14 klassementsproeven. De finish is voorzien om 19:50 uur. De deelnemers hebben dan 428 km afgelegd, waarvan 182 km over de 19 proeven.
Foto : Kevin Caspers.
De Short Rally van Kasterlee is traditioneel een keerpunt in het regionale rallykampioenschap. Van bij aanvang van het seizoen, met de rallysprint van Moorslede in maart, konden de West-Vlaamse specia-listen zich uitleven in eigen streek. Maar Kasterlee vormt de eerste verplaatsing buiten de provincie.
De vraag is dus: wie speelt het regionale kampioenschap? Om aanspraak te kunnen maken op de regionale titel moet er immers één resultaat buiten de eigen provincie worden voorgelegd. En voor alle duidelijkheid: de rallysprint van Oudenaarde telt niet als verplaatsing buiten West-Vlaanderen omdat de organiserende club (Superstage) een … West-Vlaamse club is! Wie gaat er dus naar de Kempen?
Koen Beyne gaat alvast. De voormalige VAS-kampioen treedt nu aan in de nieuwe Divisie 5, bij de Youngtimers, met zijn Peugeot 205 GTi. Hij zal er slag moeten leveren tegen Dick Lambrecht, nog een oude vos die terug is van weggeweest en de Opel Corsa meebrengt. Maar in Mats Van de Brand, met een M3 en bijgestaan door Eddy Smeets, zullen beiden een lastige klant hebben. Bij de echte Historics, de Divisie 4, liggen de zaken gecompliceerder. De topper daar is uiteraard Gunther Monnens. De getalenteerde Limburger komt er de Opel Transeurope nog eens rondgooien en als de mechaniek het houdt is hij zeker de favoriet. Geen West-Vlaamse overheersing deze keer en dus zijn ook een aantal outsiders de zegekandidaat. Michel Casseyas (Opel Ascona A) verdedigt zijn leidersplaats in de tussenstand. Ronny Declerck is in zijn Ascona aan een goed seizoen bezig en merkgenoten Erik Deveux en Jim Lampole mogen nooit worden uitgesloten.
Voor de algemene zege is er publiekstrekker Guino Kenis, die zijn Mini Cooper WRC nog eens de sporen komt geven. Op papier een niet te kloppen wapen. Maar toch opletten voor Jeroen Swaanen die een Ford Fiesta R5 Evo in het veld brengt, terwijl Robby Moers en Johan Dekens beiden Porsche GT3 power zullen loslaten op de wegen rond Kasterlee. De Nederlandse Lancer Evo toppers als Piet en Sander Van Hoof, Martin Van Iersel en Arjen De Koning spelen altijd mee voor de zege of het podium in Kasterlee. Steve Bécaert, die komt de ex-Bal wagen verder perfectioneren.
Brecht Hoorne zet met de BMW 325 volop in op het veroveren van de regionale titel in de Divisie 1-2. Hij komt er zijn voorlopige leidersplaats vrijwaren tegen Stefaan T’Joens, die de Subaru Impreza terug op poten heeft en de gevaarlijkste tegenstander wordt voor Brecht. Thorben Vandeputte greep met de Citroen Saxo naast zijn kansen in Staden en wil met de verplaatsing naar Kasterlee de achterstand beperken in de eindsprint.
Het weer kan een rol spelen in Kasterlee. Worden het droge wegen en kan iedereen de power vol aan de grond krijgen? Of krijgen we, zoals al weleens het geval was in het verleden, stevige regenbuien? In het laatste geval wordt het een moddergevecht. Hoedanook, als de toppers en de gedoodverfde favorieten steken laten vallen staat er een heel leger aan lokale specialisten klaar om het over te nemen. En misschien is het dan wel zo dat de winnaars zelfs nog niet vermeld werden in de bovenstaande opsomming!
Wie het wil meemaken die komt op zondag 28 augustus naar de centrale tent op De Hese 15 in 2460 Kasterlee. Om 9u gaat de eerste wagen van start op KP1. Er worden 7 proeven gereden, verdeeld over De Hese en Goor. Om 17u worden de eerste wagens terug verwacht aan de finish.
Op 10 en 11 september organiseert VZW Superstage de tweede editie van de Aarova Rallysprint van Oudenaarde. Na een bijzonder geslaagde eerste editie, gewonnen door Chris Van Woensel met zijn Mitsubishi Lancer WRC05, en vooral het erg warme onthaal van de rallysport door de lokale bevolking, overheid en ondernemers, werkt Superstage aan een nog betere editie in de Vlaamse Ardennen. Op 11 september mogen we ons opmaken voor een rallysprint met nationale allures. Een "Rallydream" voor iedereen...
Natuurlijk is het een maand voor de wedstrijd nog te vroeg om al een idee te geven van de deelnemers die aan de start komen, maar vanzelfsprekend willen de lokale tenoren hun thuiswedstrijd voor geen geld missen. Pieter Tsjoen en Vincent Verschueren brengen alvast hun R5's in stelling, terwijl Tim Van Parijs het spektakel zal verzorgen met zijn muzikale Porsche 997 GT3, terwijl Frédéric Miclotte in zijn thuisbasis zijn rol als teammanager bij J-Motorsport nog eens ruilt voor een zitje aan het stuur. De Oost-Vlaamse vrienden krijgen ongetwijfeld weerwerk van heel wat kameraden uit alle hoeken van het land...
De uitdagende klassementsproef van 8,89 km op grondgebied Oudenaarde, Kruishoutem en Zingem wordt dit jaar trouwens in omgekeerde richting afgewerkt. Er staan vier passages op het menu, om 8h30, 11h, 13h30 en 16h.
Verder zal het servicepark een andere indeling hebben, maar voor de fans is het belangrijkste dat er nog meer werk gemaakt wordt van het comfort in de 6 verschillende publiekszones. In deze veilige publiekszones is telkens catering voorzien, zodat de toeschouwers in optimale omstandigheden van het spektakel kunnen genieten. En verder is er natuurlijk opnieuw de fameuze VIP-publiekszone RallyDream, waar zowel zaterdag als zondag een echt rallyfeest georganiseerd wordt, tijdens en na de Aarova Rallysprint van Oudenaarde. De voorverkoop is alvast gestart (meer info: www.arsrally.com).
Binnenkort meer nieuws over de deelnemers, maar noteer nu alvast 10 en 11 september in je agenda, want de Aarova Rallysprint van Oudenaarde mag je niet missen.
Foto's - Pictures ONLINE : Rally Staden 2016 !
Elke rallyfan blokkeert best het weekend van 23 en 24 juni 2017 in zijn agenda, want de Kenotek Ypres Rally 2017 belooft een grandioos spektakel te worden. De West-Vlaamse topper op de Belgische rallykalender zal immers ook meetellen voor het British Rally Championship, wellicht het sterkst bezette en hoogst aangeschreven nationale kampioenschap in Europa.
De Kenotek Ypres Rally beleefde een schitterende editie enkele weken geleden, maar op de startlijst ontbraken wel een aantal Britse deelnemers die we in 2015 aan de start zagen in Ieper. De Britten werkten op dat moment immers de Scottish Rally af in het kader van het British Rally Championship. Volgend jaar worden de krachten gebundeld, want de Kenotek Ypres Rally zal niet alleen meetellen voor het Belgian Rally Championship, maar ook voor het British Rally Championship.
"Het Brits kampioenschap beleefde in 2016 een schitterend eerste seizoen na jaren afwezigheid," vertelt BRC Championship Manager Iain Campbell. "Met 23 R5's en S2000's die zich inschreven voor het BRC, naast 16 snelle R2's, beleefden we een topjaar met 7 rally's op de kalender mooi gespreid in de tijd en over het land. Het niveau lag bijzonder hoog. Volgend jaar zal het Circuit of Ireland niet op de kalender staan, maar we trekken het Kanaal over naar de Ypres Rally, waar onze Britse deelnemers zich eens kunnen meten met de Europese en Belgische tenoren op een uitdagend asfaltparcours."
IMS Managing Director Ben Taylor is erg enthousiast over de verplaatsing naar België: "Het is jammer dat we het Circuit verliezen, maar ik kijk erg uit naar de verplaatsing naar Ieper volgend jaar. Het is een legendarische wedstrijd waar onze deelnemers zeker naar zullen uitkijken, maar het bewijst ook dat het BRC een internationale uitstraling heeft. We willen het beste en hoogst aangeschreven kampioenschap worden ter wereld voor piloten die willen doorbreken op het internationale niveau."
Voor Jan Huyghe, Marketing & Sales Director van de Kenotek Ypres Rally, is de komst van het Brits kampioenschap natuurlijk een enorme aanwinst. Het palmares van het Brits kampioenschap spreekt voor zich: Ari Vatanen, Stig Blomqvist, Hannu Mikkola, Colin McRae, Richard Burns...
"De wedstrijden van het Brits kampioenschap hebben een prachtig startveld en ook de nationale klassen zullen in Ieper aan de start kunnen komen. De combinatie van het Belgian en het British Rally Championship garandeert een prachtige affiche. Een veertigtal top R5's lijkt zeker haalbaar," aldus Jan Huyghe. "We zullen het parcours volgend jaar trouwens voor meer dan 50% wijzigen, zodat iedereen met gelijke kansen aan de start komt."
Heeft deze beslissing invloed op de positie van de Kenotek Ypres Rally in het FIA European Rally Championship?
"De komst van het Brits kampioenschap naar Ieper staat volledig los van het ERC," verduidelijkt Alain Penasse, Rally Director van organisator Superstage. "Het is wel duidelijk dat we als organisatie onze positie danig verstevigen door het BRC in het kwadraat te presenteren, maar na zoveel jaren hopen we onze positie in het ERC natuurlijk wel te behouden."
Met de combinatie van het Brits en het Belgisch kampioenschap, heeft de Kenotek Ypres Rally in elk geval een internationale topaffiche die past in het Europees kampioenschap.
De kalender van het British Rally Championship 2017
4-5 maart Mid-Wales Stages, Newtown
29-30 april Pirelli Carlisle Rally, Carlisle
20 mei RSAC Scottish Rally, Dumfries
23-24 juni Ypres Rally, Ypres, Belgium
15-16 juli Nicky Grist Stages, Builth Wells
18-19 augustus Ulster Rally, Derry/Londonderry
14-16 september Rally Isle of Man, Douglas
Sinds 2006 was het rallycentrum van de GTC Rally gevestigd in Etten-Leur, maar daar komt dit jaar verandering in. Op 7 en 8 oktober slaat de GTC Rally zijn tenten op in Roosendaal, meer bepaald bij Paarden Sport Center Den Goubergh.
In de eerste plaats wil de organisatie, Stichting Autosport Zuid-West Brabant, de stad Etten-Leur bedanken voor zijn jarenlange gastvrijheid en medewerking aan de GTC Rally. De beslissing om te verhuizen werd genomen om terug te keren naar een compacter rallycentrum, want vorig jaar zat de organisatie verspreid op zes verschillende locaties. Dit jaar zal de volledige organisatie gecentraliseerd zitten op het terrein van PSC Den Goubergh. Gezelligheid en spektakel zijn gegarandeerd, terwijl het ook de betrokkenheid van de medewerkers, ruim 1.000 vrijwilligers tijdens het rallyweekend, stimuleert.
"De GTC Rally was altijd welkom in Etten-Leur, waar we een fraai serviceterrein ter beschikking hadden en waar we een unieke showproef konden organiseren in het centrum van de stad," vertelt John Elst, voorzitter van de organisatie. "Die gekende showproef blijven we trouwens rijden op zaterdag. Maar, iedereen zat een beetje verspreid op verschillende locaties. Het hoofdkwartier van de wedstrijd, met de wedstrijdleiding en de perszaal, was gevestigd in het Raadshuis, maar daar hadden we geen rechtstreeks contact met de deelnemers. Het publiek en de VIP's langs de showproef moesten een heel eind stappen naar het serviceterrein, enz. Den Goubergh biedt een locatie waar we alles en iedereen kunnen centraliseren op één plaats. Dat is veel gezelliger en het vergroot de betrokkenheid van al onze medewerkers en helpers, want je mag niet vergeten dat er tijdens het rallyweekend meer dan 1.000 vrijwilligers aan de slag zijn. Ook hen kunnen we op gepaste wijze ontvangen in de gebouwen van Den Goubergh, net zoals de VIP's en andere genodigden."
Leon Van der Pluym, eigenaar van PSC Den Goubergh, ontvangt de GTC Rally alvast met open armen. "Alles draait om paardenkracht bij Den Goubergh," lacht Leon Van der Pluym. "Nee, serieus, ons terrein en de infrastructuur leent zich uitstekend om een internationaal topevenement te organiseren. We hebben de ruimte om zowel het serviceterrein, de hergroepering, het gesloten wagenpark plaats te bieden, terwijl onze infrastructuur ook geschikt is voor het hoofdkwartier van de rally en de ontvangst van medewerkers en gasten. We zijn blij dat we met de GTC Rally een nationaal topevenement mogen verwelkomen op Den Goubergh, waar we het voorbije jaar enorm hebben geïnvesteerd in de infrastructuur."
Sportief zal alles gecentraliseerd worden in en rond de gebouwen van PSC Den Goubergh, een locatie die voor het publiek bovendien heel vlot bereikbaar is. John Elst en zijn team brengen zelfs de actie naar Den Goubergh, want op de terreinen van het Paarden Sport Center zal zelfs een klassementsproef georganiseerd worden.
"Die proef is de kers op de taart, want we brengen de actie naar de genodigden en medewerkers. De mecaniciens in het servicepark kunnen 'hun' auto aan het werk zien op wandelafstand van het servicepark. Deze showproef wordt natuurlijk de sfeermaker bij uitstek van de GTC Rally bij Den Goubergh!" besluit John Elst.
Op 15 augustus wordt in Staden en omgeving traditiegetrouw de rally van Staden gereden. Een naam die niet mag ontbreken is uiteraard Paul Lietaer. Enig verschil: de oud-winnaar (2002 en 2008) heeft een debuterende co- pilote naast zich: Julie Van Laeken, een 22-jarige studente TEW uit Hooglede, maakt haar debuut als co-piloot.
“Paul is al jaren een vriend des huizes en toen de kans zich voordeed om mee te rijden heb ik geen seconde getwijfeld” . Een debuut dat kan tellen! Bijzonder is bovendien ook dat haar vader,Peter Van Laeken, eveneens deelneemt aan de rally, dit als co-piloot van Alain Vermeulen ( BMW M3). Dit wordt ongetwijfeld een wedstrijd in de wedstrijd!
Op vrijdag 12 augustus is er een voorstelling gepland voor pers en publiek. Dit gaat door op de Markt van Hooglede in café De Dubbele Arend. Vanaf 19u00 is iedereen van harte welkom!