Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Kenotek Ypres Rally 2016 : Polle Geusens heeft het maximum eruit gehaald.

Polle Geusens had zijn ambitie voor de start van de 52ste Kenotek Ypres Rally duidelijk uitgesproken. De Limburger wilde zich meten met de Europese top, de tenoren van het ERC Junior kampioenschap. Een heel ambitieuze uitspraak van de piloot uit Lommel die met zijn driecilinder 1.0 turbo Ford Fiesta R2 EcoBoost aan de start kwam. Maar, Polle en Justine hielden woord. Ze gingen de ganse wedstrijd de strijd aan met de toppers van het ERC en behaalden een knappe podiumplaats, ver voor de overige Belgen in de klasse.
Voor Polle en zijn broers gebeurde de voorbereiding vooral in de werkplaats thuis.
"Zoals voor elke rally, hebben we de Fiesta heel grondig gecontroleerd. Alles werd gedemonteerd, nagekeken en eventueel preventief vervangen. We hebben niets aan het toeval overgelaten. Al mijn tijd ging naar de voorbereiding van de auto, zodat ik geen tijd had om vooraf te komen verkennen. We kenden het parcours zeker niet beter dan de rest."

Polle zat van bij de start mee vooraan. Vrijdagavond sloot hij de eerste etappe af op de 3de plaats, 41" achter Marijan Griebel met zijn fabrieks Opel Adam R2, die zelf 7" voorsprong had op Chris Ingram, zijn teamgenoot en de leider in het ERC.

"Het ging verschrikkelijk hard van bij de start. Ik zit echt op de limiet van de wagen. Meer kon ik niet uit onze Fiesta halen. De twee fabrieks Opels waren nog net een fractie sneller. Het was onmogelijk om die bij te houden. Ik had mijn handen meer dan vol om Julius Tannert, de piloot van Opel Duitsland, achter me te houden."

Zaterdag kregen we hetzelfde beeld. Polle ging tot het uiterste en klokte geweldige tijden, maar de fabrieks Opels waren een fractie sneller. Na meer dan 200 km tegen de chrono, moest Polle maar 30" prijs geven op Chris Ingram, de leider in het ERC. Adrian Fernémont, absoluut een referentie in België, werd door Polle op bijna drie minuten gereden, terwijl Victorien Heuninck op 3'44" van Polle eindigde. Indrukwekkend...

"Onze startpositie als ERC3-deelnemers was een voordeel ten opzichte van de andere Belgische R2-piloten, maar het is duidelijk dat we hier een extra stap hogerop hebben gezet. Ik hoop dat ik dit tempo ook kan aanhouden in de Rally van Duitsland in het Wereldkampioenschap, onze volgende grote afspraak van het seizoen," lachte Polle, die natuurlijk met ruim overwicht deze manche van het Junior Belgian Rally Championship domineerde.

Afspraak binnen enkele weken in Trier voor de Rally van Duitsland!