Newest pictures

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Short Rally van Kasterlee : Verslag van de wedstrijd.

De Short Rally van Kasterlee, hoewel een regionaal evenement, krijgt altijd wel een internationaal tintje. Vele Nederlanders maken van de gelegenheid gebruik om even de grens over te steken. Het deelnemersveld kent dan ook altijd een groot contingent aan Noorderburen. Dat was deze editie niet anders want liefst 25% van de deelnemers waren Nederlanders. Het werd opnieuw de grote “Piet Van Hoof” show.
De snelle Nederlander, bijgestaan door Rob Basten, bracht de Lancer Evo IV aan de start en liet de concurrenten van bij aanvang geen schijn van kans. Piet Van Hoof opende de score met een voorsprong van 7 seconden op KP1, De Hese. De andere proef van deze Short Rally, de KP van De Goor, lag blijkbaar beter voor de Ford Fiesta R5 van Swaanen en Toine van de Van. Ze konden er geregeld wat tijd terugpakken maar de opmars van Piet Van Hoof was onstuitbaar: van 7 seconden voorsprong na KP1, tot 15 seconden na KP3, naar 27 seconden na KP6. De eindbalans werd een stevige 32 seconden voorsprong voor het duo Van Hoof-Basten en de Evo IV, Swaanen-van de Van en de Fiesta R5 eindigden op de tweede plaats en neefje Sander Van Hoof bezette uiteindelijk de derde plaats, op 34 seconden. Daarmee was het Nederlands feestje nog niet ten einde want er volgde nog Arjen De Koning (met de ex-Makinen Mitsubishi Lancer Evo 6.5) en Martin Van Iersel (Evo X) terwijl Mats Van Den Brand, bijgestaan door onze landgenoot Eddy Smeets, op spectaculaire wijze de Youngtimer categorie won op een bloedsnelle BMW M3 (7de plaats algemeen). De belangrijkste pechvogel in de kopgroep was Guino Kenis, die met de Mini Cooper WRC aanvankelijk goed mee was in de top 3. Een tegensputterende motor deed hem echter terugvallen en hij verdween nog uit de klassering, al gebruikte hij deze “short” als een levensechte testsessie.
Wie haalde er nog voordeel uit deze rally, gezien de overheersing van de Nederlanders en de diverse gelegenheidrijders? Wel, Steve Bécaert met zijn pas aangekochte Evo X R4, deed een goede zaak in het VAS-kampioenschap. Hij moest het uiteindelijk in een onderling duel voor de 5de plaats afleggen met een kleine 4 seconden tegen Van Iersel. Als “beste Belg” waren de punten van de 6de eindplaats zijn deel. Hij deed in afwezigheid van Lefevere, Coene, Tailleu, Brown en meerdere andere West-Vlaamse specialisten, uiteindelijk een goede zaak. Net zoals Kris
Gellinck en Mike Vanhoecke in de BMW E36 (17de plaats in de Divisie 3), want zij tikken aan als 2de aan in de klasse 3H!
Stefaan T’Joens had de Subaru Impreza na Staden opnieuw op orde en hij reed naar een onbedreigde overwinning in de Divisie 1-2 nadat uitdager Brecht Hoorne in de ochtendlus te maken kreeg met een gebroken gaskabel op de BMW325. Thorben Vandeputte (Citroen Saxo) had zijn zaken opnieuw goed voor elkaar. Hij reed met Elien Verhaeghe naar de 4de plaats in Divisie 1-2 met winst in de klasse 2C en vergaarde dus broodnodige punten in de tussenstand. In de Divisie 5 gingen de ereplaatsen naar de gelegenheidsrijders maar Koen Beyne met de Peugeot 205, klopte wel zijn belangrijkste tegenstander Dick Lambrecht in de Opel Corsa. Bij de Historics eenzelfde scenario want als het materiaal het houdt dan staat er geen maat op de stuurmanskunsten van Gunther Monnens. Een logische zege dus van de Transeurope rijder. Ronny Declerck en Steven Ramboer, op de herkenbare gele Opel Ascona, waren opnieuw op weg naar een stunt en bezetten lange tijd de tweede plaats. In de allerlaatste proef moesten ze echter de wagen parkeren met een gebroken brug. Weg mooi resultaat. Zo kwam een verrassende Glenn Rogiers, door Colin Degroote bijgestaan op de Opel Kadett, op de 2de plaats, Jim Lampole, met ex-VAS-kampioen Claude Debue, op de Opel Ascona.
“Ik ben altijd blij als we op dit punt van de dag zijn aangekomen”, zei Titanic voorzitter Kristof Verhoeven. “Het is rally, dus er is altijd wel wat blikschade maar rond deze tijd kunnen we terugkijken op een probleemloze rally. Dat is goed want ook in Kasterlee wordt alles goed opgevolgd door de officiële instanties.” Eind goed, al goed dus in Kasterlee. Steve Bécaert, Kris Gellinck, Ronny Declerck, Koen Beyne, Dick Lambrecht, Stefaan T’Joens, Brecht Hoorne en Thorben Vandeputte hebben met de verplaatsing naar Kasterlee hun ambities in het VAS regionale kampioenschap duidelijk gemaakt. Zij worden wellicht de hoofdrolspelers in de titelstrijd in de diverse divisies. De volgende rallysprint, Oudenaarde, ligt dan weer korter wij de West-Vlaamse thuisbasis en daar krijgen we zonder twijfel een heel andere verhaal.