Newest pictures

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Volledig verslag 1ste TBR Rallysprint in Oekene.

Met een goedgevulde deelnemerslijst, een nieuwe locatie en een prachtig zomers weer had de TBR- rallysprint alles om een mooie doorstart te kunnen maken. Bovendien won Andy Lefevere de wedstrijd, een graag geziene gast in de contreien van de Man-delstreek. Maar dat alles kwam met een ernstige organisatorische kanttekening, die de gesprekken dan ook beheerste.
Om 8u10 had de eerste wagen, de Opel Corsa van Pieter D’Hoore met nummer 97, de start moeten nemen van deze 1ste TBR-rallysprint. Af te werken was een nieuw parcours van 14 kilometer rondom de dorpskern van Oekene, op wegen die de lokale bewoners maar al te goed kenden. Maar er kwam een onverwachte vertraging van meer dan een uur...
De baanposten hadden niet de verplichte brandblussers van 6 kg (wel blussers van 2 kg). En de vertragingen zouden zich doorheen de voormiddag steeds verder opstapelen. De combinatie van het snelle en uitdagende parcours met de vele nieuwe inschrijvingen, eiste zijn tol. Bij de derde wagen die de baan koos was het al prijs, toen het Doorniks damesteam van Elodie Cnockaert, Peugeot 106 met nummer 95, van de baan ging. Even later schatte ook Steve Brown (Mitsubishi Lancer Evo 9) een situatie verkeerd in en rolde de wagen. Een elektriciteitspaal viel gelukkig in het veld en niet over de baan. Het betekende allemaal wel dat op het middaguur de organisatie aankeek tegen een onoverbrugbare achterstand op het schema, een lange rij wagens aan de tijdscontrole voor KP2 en een hele schare morrende rijders die puffend en zwetend in de blakende zon al enige tijd stonden aanschuiven. “De rally van Wachtebeke” klonk het bij sommigen.
Uiteindelijk werd beslist de 3de doortocht te schrappen en onmiddellijk door te steken naar de laatste ronde met aansluitend podium. Sportief gezien werd het een makkelijke overwinning voor Andy Lefevere, die de topsnelheid van zijn Lancer Evo X volledig kon benutten op de lange, angstwekkend snelle rechte stukken langs de St-Eloois-Winkelse straat en de Toverressestraat. Zijn samenvatting van de wedstrijd was kort en bondig. “
Met drie besttijden op drie, de zege en dan nog eindigen zonder schade, kan je alleen maar tevreden zijn ”, aldus winnaar Lefevere. Steve Bécaert zat voor de tweede maal in de Citroen DS3 R5 en moest genoegen nemen met de 2de plaats. “
Aan de top van Andy Lefevere kunnen wij niet aan, en het asfalt is hier net te glad om die achterstand te kunnen ophalen in de technische gedeeltes”, vertelde de VAS-kampioen van verleden jaar. Dat het een “zeer mooi en aardig moeilijk parcours” was, kon Nederlander Piet Van Hoof, derde in de mooie Lancer Evo 4, wel smaken. Bij de Historics was Paul Lietaer ongenaakbaar. Hij was driemaal zijn Escort merkgenoot PJ Mayaert te snel af. Mayaert, zelf van Oekene, moest vaststellen dat er “niets
te beginnen (was) tegen de Polle”. Kurt Olivier plaatste zijn Escort mooi derde. De wederoptredende Dimitri Bouckaert, bijgestaan door Veerle Vervisch, haalde op zijn BMW 325 E30 de zege binnen in de Youngtimer Divisie 5. Stefaan T’Joens (Subaru Impreza) hield ondanks de lange wachttijden en een iets te zware wagen, de immer spectaculaire Brecht Hoorne (BMW 325) af voor de winst in de Divisie 1-2. Het laatste woord laten we aan TBR-voorzitter Hans Degryse, die de hand in eigen boezem steekt: “
Organisatorisch was dit een drama. En er is geen verklaring voor want dit is niet de eerste keer dat we iets organiseren. Waarom maakten we dan zoals beginnelingen fout na fout? We zijn vooral zeer blij dat alles goed is afgelopen en dat iedereen heeft kunnen rijden. We laten nu eerst even alles bezinken en dan zullen we intern evalueren. ” De compacte rallysprint van Oekene heeft wel een aantal troeven: een uitdagend parcours, een gezellige setting, veel parkeerplaats en de proef, start en finish zijn te voet (!) makkelijk bereikbaar vanuit de dorpskern. Afwachten of de organisatie die troeven volgend seizoen beter weet uit te spelen.