OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Al na de tweede chronorit van de Rally van Haspengouw wisten Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq dat de openingsmanche van het Jobfixers Belgian Rally Championship niet de hunne zou worden. Een heel klein foutje kostte hen 14 minuten.

“Mijn schuld”, gaf de rijder van Skoda België onmiddellijk toe. “Samen met het hele team hadden we in vergelijking met de concurrentie een riskante bandenkeuze gemaakt. In de eerste proef wist ik de schade nog te beperken, maar de tweede KP lag er veel natter bij dan we hadden verwacht. In een remzone voor een T-links blokkeerde ik de wielen. We kwamen iets te snel in de bocht aan en gleden in de gracht. Er scheelde niets aan de wagen, maar omdat er geen toeschouwers stonden, bleven we geruime tijd vaststeken.”   

Alle hoop op een goed resultaat was verzwonden, dus kon de vraag worden gesteld of het wel nuttig was om verder deel te nemen. “We bleven in de rally om meerdere redenen”, aldus de jongeman uit Donstiennes. “Uit respect voor onze partners en de toeschouwers, maar ook omdat ik het enorme voorrecht heb om een krachtige bolide als onze Skoda Fabia Rally2 Evo van het SXM-team te besturen. Ik beleef altijd heel wat plezier achter het stuur! En bij elke kilometer die ik rijd leer ik weer een beetje meer.”    .....

BMA is op een prima manier begonnen aan het Jobfixers Belgian Rally Championship. Grégoire Munster debuteerde met zijn Hyundai i20 R5 met een vierde plaats. Charles Munster kwam na een felle strijd slechts 0.6 sec tekort voor zijn eerste eindzege bij de Junioren terwijl Henri Schmelcher in een sterk bezette wedstrijd als elfde finishte. In Portugal leek de Rus Nikolay Gryazin op weg naar de zege tot hij in de voorlaatste rit van de baan ging en moest opgeven.
Grégoire Munster begon zijn seizoen eerder voorzichtig met een achtste tijd, wat zich na afloop van de eerste ronde vertaalde in de zesde plaats. Toen op het einde van de tweede ronde een enorm onweer losbarstte schoof hij op naar de vijfde stek. Hoe langer hoe meer voelde het jonge talent zich meer in zijn sas in de Hyundai i20 R5 om in de slotrit zijn debuut met een tweede tijd te bekronen. Grégoire Munster en Louis Louka eindigden uiteindelijk als vierde en kwamen 2.3 sec tekort voor hun eerste podium ooit in het BK. “Het waren deze ochtend best moeilijke omstandigheden, zeker wanneer je met een nieuwe wagen de baan op moet. De afstelling was niet slecht net als onze tijden. Tijdens de tweede lus heb ik gemerkt dat ik niet efficiënt genoeg was en dat ik met de wagen op een andere manier moest beginnen werken. De Hyundai heeft enorm veel power en ik slaagde er niet meteen in om al die energie om te zetten in grip. In de laatste ronde van vier klassementsritten begonnen Verschuren en Dilley achter mij te bikkelen waardoor ook wij het tempo opdreven en in de slotrit, op het moment dat Ghislain de Mevius vol aan het strijden was voor de zege, zelfs een tweede tijd reden. Samen met Louis ben ik zeer tevreden over ons debuut met de Hyundai.” ......

De Rally van Haspengouw, de eerste wedstrijd van het Jobfixers Belgian Rally Championship, eindigde zoals vorig seizoen eindigde. De allerlaatste proef zorgde voor een waanzinnige ommekeer. Door een lekke band verspeelde lokale favoriet Kris Princen de overwinning. Ghislain de Mevius liet de kans niet liggen om zijn eerste overwinning in het Belgisch kampioenschap te boeken. En dat is nog maar het begin... Kris Princen leek op weg naar het absolute zegerecord toen hij aan de 12de en laatste klassementsproef van de Rally van Haspengouw begon met 2"7 voorsprong op zijn dichtste achtervolger. Maar, een lekke band besliste er anders over. Princen verloor 28" en eindigde op de tweede plaats op 25"3.  "Er is maar één plaats die telt en dat is de eerste. Dus, ja, ik ben erg teleurgesteld. Zeker omdat we niets geraakt hebben, maar gewoon op het onverhard lek reden aan hoge snelheid. Ik had Citroën en DG Sport graag de overwinning bezorgd," vertelde Kris Princen.

Bij het G-Rally Team van Ghislain de Mevius en Johan Jalet werd een feestje gebouwd. De rijder uit Waver bahaalde immers zijn eerste overwinning in het Belgisch kampioenschap. "Dit was bijna de perfecte rally voor ons," lachte de zoon van voormalig rallykampioen Grégoire de Mevius. "Ik heb amper getest met onze nieuwe Fabia R5 Evo, maar we reden wel meteen de snelste tijd. De afstellingen waren goed en ik reed zuiver en efficiënt op dit modderige parcours. In de namiddag, toen het fel regende, was ik misschien een fractie te voorzichtig, waardoor Kris de leiding nam. Op de laatste proef wilde ik hem onder druk houden, maar ik had nooit gedacht hier mijn eerste overwinning te boeken. Dit smaakt naar meer!"

Op de laatste proef gebeurde nog heel wat. Guillaume Dilley, op dat moment 7de, gaf op door een afgebroken wiel. William Wagner, de Franse Belg die twee snelste tijden klokte en die op weg leek naar de tweede plaats, reed zijn twee voorbanden lek. Hij tuimelde naar de 6de plaats. ......

Na de adembenemende finale van de editie 2019, is het aftellen naar de lang verwachte start van het JobFIXers Belgian Rally Championship 2020. De Rally van Haspengouw belooft heel boeiend te worden, volgend weekend in Landen en omgeving.

Met 99 inschrijvingen op nationaal niveau en 30 in de 'Gitter Regularity Haspengouw' nevenwedstrijd, presenteert deze 23ste editie van de Brabantse wedstrijd zich als een van de drie sterkst bezette edities sinds zijn opname in het Kampioenschap van België Rally in 2001.   

Alle internationale waarnemers zijn het erover eens: het BRC is een van de meest hoogstaande nationale kampioenschappen in de rallysport. Dat wordt zaterdag nog eens bewezen door de aanwezigheid van maar liefst 18 wagens in de categorie Rally-2 (ex R5) aan de start in Landen. De wagens vertegenwoordigen trouwens het volledige gamma wat er te vinden is, want ze vertegenwoordigen 6 verschillende merken: Citroën, DS, Ford, Hyundai, Skoda en VW.   

Je moet al een helderziende zijn om het podium van volgende week in Landen te voorspellen. De prachtige affiche bevat trouwens ook heel wat nieuwigheden. De belangrijkste komen van het merk dat we tot op heden nog maar weinig aan het werk hebben gezien in ons land: Hyundai. De Belgische invoerder heeft steeds meer interesse in het kampioenschap en dit jaar zal de invoerder twee jongeren steunen die hun talent willen bevestigen. De eerste is Grégoire Munster, tweevoudige Junior-kampioen van België en voormalig smaakmaker in de Duitse Opel Adam Rally Cup. Munster toonde ook al zijn potentieel in R5 met een Skoda Fabia van BMA. ......

Zoals eerder aangekondigd, zal de promotor van het Jobfixers Belgian Rally Championship tijdens elke wedstrijd van het kampioenschap live interviews en reportages uitzenden vanuit het servicepark. Het programma op Facebook Live zal gesteund worden door MR Solar en door Orfys, het bedrijf van de familie Reynvoet. De presentatie zal in de Rally van Haspengouw (en in meerdere wedstrijden van het BRC) verzorgd worden door de wereldberoemde Britse rallyjournalist Colin Clark, ook wel gekend als "the Voice of Rally". 

"We gaan het programma zoveel mogelijk in het Engels uitzenden op Facebook Live, want het Jobfixers BRC heeft niet alleen in België een grote fanbase, maar ook in het buitenland. Met steun van onder andere Orfys, doen we daarvoor in verschillende wedstrijden een beroep op Colin Clark, door elke rallyfan gekend van zijn werk voor Rallyradio in het Wereldkampioenschap Rally. Daarmee halen we een top presentator in huis die bovendien de rallysport als geen ander kent," vertelt Stevy Courteyn, de promotor van het Jobfixers Belgian Rally Championship. 

Kurt Reynvoet, van 1989 tot 2001 zelf actief als rallyrijder en zaakvoerder van Orfys, staat helemaal achter dit nieuwe online programma. "Ik geloof heel sterk in het live programma via Facebook van Chris en Stevy Courteyn. We verbinden graag de naam van Orfys aan dit programma, want ik ben er zeker van dat de return uitstekend zal zijn." .....

Na de bekendmaking van vorige week dat niemand minder dan Craig Breen het Europees kampioenschap zal rijden in samenwerking met MRF Tyres, kunnen we nu ook melden dat Benoit Verlinde, naast zijn programma in Frankrijk, enkele BRC-wedstrijden zal afwerken aan het stuur van een Ford Fiesta R2T met MRF Tyres.

Hij krijgt daarbij de steun van Banden Claerhout, die verdeler is voor de Benelux van MRF Motorsport Tyres. MRF is een Indisch merk dat al enkele jaren actief is in de autosport. Op circuit voorzien ze de banden in verschillende kampioenschappen voor formulewagens, terwijl ze in de rallysport al 9 Asia Pacific Rally Championship titels behaald hebben!

Banden Claerhout is sinds vorig jaar hoofdverdeler voor MRF Motorsport Tyres voor de Benelux. Zaakvoerder Jochen: “Met dit project wil ik zowel MRF promoten in België als tegelijk een jong talent steunen. Door zijn ervaring in Frankrijk en het feit dat hij als enige Vlaming werd geselecteerd voor de RACB-finale, kwam ik bij Benoit terecht. Na een gesprek ben ik ervan overtuigd dat Benoit goede feedback zal geven over onze banden. Die zal cruciaal zijn om in de toekomst onze klanten beter te kunnen helpen in hun bandenkeuze. Het hoofdbureau in Indië en de Britse motorsport afdeling zijn vastbesloten om mee te draaien aan de top van de rallysport!” Benoit Verlinde rijdt al enkele jaren het Frans junior kampioenschap. Dit jaar wordt naast een nieuw seizoen in Frankrijk, dus ook een beperkt programma in België afgewerkt.

Benoit: “Na de RACB-finale werden we gecontacteerd door Jochen. Hij zocht een jonge, gemotiveerde piloot die de MRF-banden voor hem kan testen en de nodige feedback kan geven naar de fabrikant. Wij zijn Jochen zeer dankbaar voor deze mooie kans om deel uit te maken van dit project. We zijn dan ook super gemotiveerd om deze taak zo goed mogelijk uit te voeren. Met deze feedback kunnen we MRF helpen in de verdere ontwikkeling van hun banden en klanten helpen met het kiezen van de juiste banden. In samenwerking met Q-Grafix hebben we een mooie livery voorzien voor de Fiesta R2T, op deze manier kunnen we MRF Tyres en Banden Claerhout goed in de kijker rijden. De uitgebreide feedback voor de constructeur, samen met het evolueren van de banden zijn de essentie van dit project. Ondertussen is het voor ons ook interessant om deze kennis van de wedstrijden op te doen in functie van 2021, maar wie weet kunnen we hier en daar enkele mooie tijden realiseren.” Het programma zal beginnen met de TAC Rally in april. De Sezoensrally en de Aarova shortrally van Oudenaarde staan normaal ook op het programma.

Daarbovenop voorzien we nog enkele testdagen in functie van de ontwikkeling van de banden. Dit kan eventueel nog worden aangevuld, afhankelijk van het beschikbare budget. Wie meer info wil over de MRF-banden of banden wil bestellen, kan terecht op http://www.banden-claerhout.be.

De vooruitzichten voor het Jobfixers Belgian Rally Championship zijn beter dan ooit tevoren. Op sportief vlak oogt het startveld van de Rally van Haspengouw, de openingswedstrijd die op 29 februari verreden wordt, alvast indrukwekkend. Ook de promotor schakelt een versnelling hoger met Jobfixers BRC Facebook Live presented by MR Solar. 

Naast de klassieke TV-producties, de talkshow Jobfixers BRC Talk en korte clips op sociale media tijdens de wedstrijden, zullen voortaan ook live interviews en reportages vanuit het servicepark worden uitgezonden via Facebook Live. Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door MR Solar. 

Zaakvoerder van MR Solar is Robin Maes, die na een jaar afwezigheid zijn comeback maakt in het Jobfixers BRC.

"Vorig jaar heb ik een sabbatjaar genomen om me toe te leggen op de uitbouw van ons bedrijf," vertelt Robin Maes. "We hebben in Kortrijk een nieuwe hoofdzetel gebouwd en we openden ook een vestiging in het Nederlandse bedrijf. Ondertussen zijn we in vijf landen actief: Spanje, Frankrijk, Nederland, Luxemburg en natuurlijk België, waar we vestigingen hebben in Kortrijk, Gent, Antwerpen en Genk. In totaal hebben we 140 medewerkers in dienst en in België plaatsen we veel zonnepanelen bij particulieren. Voor de naambekendheid van MR Solar worden we partner van Jobfixers BRC Live. Als bedrijf zijn we ook bijzonder actief op de sociale media en ik geloof in dit nieuwe product van de promotor van het Jobfixers BRC, Chris en Stevy Courteyn." .....

De FIA heeft het licht op groen gezet voor de verschillende FIA European Rally Trophy's. Zo werd ook de kalender van de FIA European Rally Trophy Benelux bevestigd. Die kalender telt drie wedstrijden, waaronder de Renties Ypres Rally. Een tweede wedstrijd van Club Superstage, de Aarova Rally Oudenaarde-Kruisem, promoveert naar het RACB Rally Criterium en zal tevens kandidaat zijn voor de FIA European Rally Trophy Benelux.

De FIA European Rally Trophy Benelux opent dit seizoen met de Renties Ypres Rally. Het wordt meteen een tweevoudige ERT-manche, want Ieper telt ook mee voor de Celtic Rally Trophy (IRL en UK), waardoor niet alleen deelnemers aan het British Rally Championship, maar wellicht ook enkele Ierse teams de oversteek zullen maken naar de Ieperse klassieker.

De tweede manche op de kalender is de Rallye Lëtzebuerg (10-11/7) in Luxemburg en de Trophy wordt afgesloten met de Condroz Rally, de klassieke afsluiter van het Belgisch kampioenschap.

De verrassing op de kalender is de Aarova Rally Oudenaarde-Kruisem, die dit jaar op 11 oktober als kandidaat evenement voor de FIA European Rally Trophy Benelux wordt verreden. .....

De openingswedstrijd van het JobFIXers Belgian Rally Championship, de Rally van Haspengouw in Landen tijdens het laatste weekend van februari, nadert met rasse schreden. De inschrijvingen voor de eerste van negen manches op de nationale kalender komen dagelijks binnen. En in grotere aantallen dan voorgaande jaren… Een week voor de afsluiting van de inschrijvingen, is de kaap van honderd deelnemers al ruim overschreden.

Terwijl we nog wachten op de bevestiging van de deelname van enkele tenoren, kunnen we nu al bevestigen dat de 23ste editie van de Rally van Haspengouw een topeditie belooft te worden. Vorig jaar was het spektakel grandioos met "slechts" 10 wagens in de categorie R5 aan de start. Op dit moment tellen we al 13 deelnemers in de topklasse, van 5 verschillende merken: Citroën, DS, Ford, Hyundai en Skoda. En het is nog niet gedaan…   

De eerste bevestiging die we ontvingen sinds de vorige round-up over de inschrijvingen, was die van de voormalige leden van het RACB National Team, Guillaume de Mevius en Martijn Wydaeghe, die dit seizoen een gooi doen naar de Belgische titel met een Citroën C3 R5 ingezet door DG Sport Compétition.   Om binnen dezelfde familie te blijven, vermelden we ook de inschrijving van lokale rijder Jean-Luc Berleur met een DS3 R5.   ......

Bij DG Sport, organisator van de Spa Rally, had het al eerder laten weten: teams die zich voor 7 februari inschreven konden van een niet te verwaarlozen financieel voordeel genieten. Resultaat: op een maand voor de start zijn al meer dan 140 wagens ingeschreven! En het minste wat kan worden gezegd is dat zowel de kwantiteit als kwaliteit aanwezig zijn…

In het BRC, waar de deelnemers de tweede manche van het Belgian Rally Championship zullen afwerken, moest er niet te lang worden gewacht voor de lijst van favorieten en grote outsiders gestaag te zien groeien! Kris Princen (Citroën C3 R5), Adrian Fernémont (Skoda Fabia R5), Grégoire Munster (Hyundai i20 R5), Guillaume de Mévius (Citroën C3 R5), Ghislain de Mévius (Skoda Fabia R5), Cédric De Cecco (Skoda Fabia R5), Pieter-Jan Michiel Cracco (Skoda Fabia R5), Henri Schmelcher (Volkswagen Polo GTI R5), Vincent Prégardien (Skoda Fabia R5) en Alain Litt (Skoda Fabia R5) hebben zich reeds ingeschreven en het is al duidelijk dat de Spa Rally ook op het programma van andere rijders uit de RC2-klasse prijkt. Dat is onder andere het geval voor Guillaume Dilley (Skoda Fabia R5), en hij is niet de enige. Voorlopig zijn er al twee Porsches 997 GT3 van de partij, met Romain Delhez en Francis Lejeune aan het stuur. Verder ook de Mitsubishi’s Lancer Evo van Gilles Lemaire (IX) en Pierre Hubin (X), de Subaru Impreza GT van Joseph Lejeune, de Opel Adam R2 van Charles Munster, de Ford Fiesta R2 van Loïc Dumont, enz. Voormalig Belgisch kampioen Hubert Deferm is ook van de partij, met zijn welbekende Ford Escort MK2 ‘Millington’. ......

Met de Legend Boucles de Bastogne werd het Belgische autosportseizoen dit weekend afgetrapt. De immens populaire rally voorbehouden voor historische wagens zorgde voor een zeer sterk deelnemersveld. Uiteraard mocht BMA niet op het appel ontbreken. Met zeven wagens aan de start en evenveel aan de finish werd het een geslaagd weekend.

Het was vrijdagavond over de koppen lopen in het centrum van Bastogne waar de deelnemers aan de Legend Boucles de Bastogne waren samengekomen voor een signeersessie en hun bloedmooie wagens het verkeersvrije stadscentrum innamen. De prachtige bolides en hun bemanningen beleefden een zwaar weekend. Constante regen zorgde voor heel wat schuivers en sorties met heel wat opgaves tot gevolg. Niets van dat alles voor de BMA-rijders. De zeven wagens die zaterdagochtend van start gingen haalden allen de finish.

In de ‘Legend’ categorie eindigden vader en zoon Bernard Munster en Charles Munster (Porsche Carrera RS) 7e algemeen. Gérard Marcy en Louis Louka (Porsche 911) reden als 8e over de finish. Andre Lausberg en Jonathan Lemaire (Porsche 911) eindigden als 14e, Philippe Moortgat en André Leyh (Porsche 911 S) als 28e.

De steeds maar toenemende activiteiten van BMA zorgden ervoor dat Bernard Munster niet optimaal voorbereid aan de start kwam.  “Het gevolg daarvan is dat het even duurde vooraleer ik in het ritme kwam. Op de koop toe lieten zaterdag de remmen het in twee ritten afweten. Zondag ging het een pak beter met constant tijden in de top 4 en twee keer een 2e tijd na de ongenaakbare Kris Meeke.” ......

Het rood-zwart-witte logo van Crack Racing, de bekende kleuren van de West-Vlaamse meubelfabrikant gesticht door André Ollevier, zal dit seizoen weer prominent aanwezig zijn in de Belgische rallysport. Nadat Jimmy Ollevier in de jaren '90 enkele jaren actief was als rallypiloot, vooral in Gr.N, stapt zijn zoon Aäron dit seizoen in zijn voetsporen aan het stuur van een Peugeot 208 R2 geprepareerd door Pevatec. De jonge "Crack" zal het Pirelli Junior BRC rijden. 

"Na een eerste leerjaar, willen we de mythische kleuren van Crack Racing weer op de kaart zetten. We gaan het volledige Junior BRC rijden, aangevuld met enkele regionale wedstrijden en de ADAC Rally van Duitsland," vertelt Aäron. 

Crack werd natuurlijk bekend dankzij Paul Lietaer, die ook dit jaar de kleuren van het team zal verdedigen. De spektakelman uit Heestert werkt een aantal wedstrijden af met een nieuwe Subaru Legacy RS (onder andere de ConXion Omloop van Vlaanderen), terwijl hij drie keer (TAC Rally, Wervik en Ieper) in actie zal komen met de Citroën C3 R5 van Pevatec. 

Zes wedstrijden met de Skoda Fabia R5 van J-Motorsport . “Ik miste de rallysport te veel!”

Na twee jaar afwezigheid op het hoogste niveau van de Belgische rallysport, is de 29-jarige Brabander terug met een Fabia R5. Naast hem zien we afwisselend Véronique Hostens en Lara Vanneste.
Het is zonder meer schitterend nieuws en een grote verrassing voor het Jobfixers Belgian Rally Championship 2020: Guillaume Dilley staat aan de start van de Haspengouw Rally met een programma van minimum zes manches in het nationaal kampioenschap en mogelijk meer in functie van de resultaten. 

“Ik ben erg gelukkig om te kunnen bevestigen dat ik aan minstens zes manches van het Belgian Rally Championship deelneem, met een Skoda Fabia R5 van J-Motorsport, het team van Jourdan Serderidis”, vertelt Guillaume die we niet meer aan de start van een seizoen zagen sinds 2015, het jaar na zijn Junior-titel met Peugeot. Hij werd toen vice-kampioen van België achter Freddy Loix met een Citroën DS3-R3. “Het was mijn laatste echt goede seizoen. Daarna volgde de miserie met het Junior Team Citroën en de DS3 die heel de tijd stuk ging of de Hyundai R5 waarmee ik drie wedstrijden reed met evenveel maal technische problemen. Ik was het allemaal wat beu, moet ik zeggen. .......

Binnen vier weken gaat het Jobfixers Belgian Rally Championship 2020 van start met de Rally van Haspengouw, de eerste van negen wedstrijden op de kalender. Ook dit seizoen belooft het een razend spannend kampioenschap te worden. Vandaar dat we graag, in grote lijnen, een woordje uitleg geven over de puntentelling, die licht gewijzigd is. 

Het systeem van de puntentelling is immers niet gewijzigd. Er staan 9 wedstrijden op de kalender en in 8 manches kunnen de deelnemers punten scoren. Om een wedstrijd niet te laten meetellen, dient de deelnemer voor de start van die wedstrijd op het inschrijvingsformulier aan te geven dat hij die wedstrijd niet in aanmerking neemt om punten te scoren. In die betreffende wedstrijd zal hij dan ook transparant zijn voor de overige deelnemers (de deelnemer neemt geen punten af van anderen).

9 wedstrijden, 8 te selecteren en de 6 beste scores tellen

De 6 beste resultaten, behaald in de 8 meetellende wedstrijden zullen meegerekend worden in de eindstand. Net als in het verleden, zijn buitenlandse deelnemers transparant en nemen ze geen punten af van de BRC-deelnemers, tenzij een buitenlandse deelnemer zich voor de start van die wedstrijd heeft ingeschreven en het inschrijvingsgeld voor het Jobfixers BRC heeft voldaan. 

Het grote verschil zit in het puntenbarema. Vroeger kregen enkel de eerste 8 wagens in de uitslag punten, zowel in het algemeen klassement als in de klasse. Voortaan krijgen de eerste 15 wagens punten, volgens volgend barema: 30-24-21-19-17-15-13-11-9-7-5-4-3-2-1. Per wedstrijd zijn er dan ook maximaal 60 punten te verdienen (30+30). Wagens van klasse RC1 scoren, net als vorig jaar, geen punten in het algemeen kampioenschap. .....

Thierry Neuville, Bryan Bouffier, Mikko Hirvonen… en nu dus Kris Meeke! Het moge duidelijk zijn, het palmares van de Legend Boucles @ Bastogne staat er. De tweede dag begon jammer genoeg met een incident waarbij de beide Ford Escort MK2 van Fred Caprasse en Adrian Fernémont betrokken waren. Ondertussen was Kris Meeke (Ford Escort MK2) vertrokken voor een show zonder concurrentie in de wouden van de provincie Luxemburg en hij won de wedstrijd dan ook. “Ik heb een rallyconcept ontdekt dat ik niet kende”, aldus de Noord-Ier.
 
“Dergelijke proeven met oudere wagens, op seriebanden, zonder verkenningen, het is een hele opgave! Makkelijk is het zeker niet, in tegendeel! We hebben ons echter geamuseerd en we zijn erg blij als eerste te finishen, zeker voor zo’n massa volk! Rally is en blijft populair in België!”   
De opgaves van Caprasse en Fernémont maakten dat Cédric Cherain (Ford Escort MK2) naar de tweede plek opschoof, zonder dat hij de leider kon bedreigen… “Ik begreep al heel snel dat elke poging er één te veel zou zijn”, aldus de Luikenaar. “Meeke was vandaag onaantastbaar en net achter hem eindigen, is een zeer mooi resultaat. Mijn felicitaties voor de winnaar en ik ben blij op het podium naast hem te staan.”......