Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Geen verloren dag voor Sébastien Bedoret in Haspengouw.

Al na de tweede chronorit van de Rally van Haspengouw wisten Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq dat de openingsmanche van het Jobfixers Belgian Rally Championship niet de hunne zou worden. Een heel klein foutje kostte hen 14 minuten.

“Mijn schuld”, gaf de rijder van Skoda België onmiddellijk toe. “Samen met het hele team hadden we in vergelijking met de concurrentie een riskante bandenkeuze gemaakt. In de eerste proef wist ik de schade nog te beperken, maar de tweede KP lag er veel natter bij dan we hadden verwacht. In een remzone voor een T-links blokkeerde ik de wielen. We kwamen iets te snel in de bocht aan en gleden in de gracht. Er scheelde niets aan de wagen, maar omdat er geen toeschouwers stonden, bleven we geruime tijd vaststeken.”   

Alle hoop op een goed resultaat was verzwonden, dus kon de vraag worden gesteld of het wel nuttig was om verder deel te nemen. “We bleven in de rally om meerdere redenen”, aldus de jongeman uit Donstiennes. “Uit respect voor onze partners en de toeschouwers, maar ook omdat ik het enorme voorrecht heb om een krachtige bolide als onze Skoda Fabia Rally2 Evo van het SXM-team te besturen. Ik beleef altijd heel wat plezier achter het stuur! En bij elke kilometer die ik rijd leer ik weer een beetje meer.”    .....

Het duo sneed dan ook zonder aarzelen die tien volgende klassementsproeven aan. “Het was heel belangrijk dat Seb onmiddellijk het vertrouwen terugkreeg”, stelt corijder Thomas. “Vanaf dat moment hebben we het vervolg van de Haspengouw als een testsessie op ware grootte beschouwd. Ik kan je wel vertellen dat dit geen verloren dag was! We hebben wat verschillende afstellingen getest en bij sommige lastige plaatsen heeft Sébastien zijn rijstijl wat aangepast. Door aan het eind van de wedstrijd enkele heel goede tijden neer te zetten – waarbij ook een scratch – hebben we bewezen dat we ook op deze atypische wegen goed uit de voeten kunnen.”   

Aan het eind van de wedstrijd reed de Skoda Fabia Rally2 Evo echter niet het gesloten wagenpark in. “We wisten dat we bij het uit de gracht geraken externe hulp hadden gekregen”, stelt Sébastien. “En hoewel we heel blij waren dat we aan het eind van de rally waren geraakt, vonden we het onrechtvaardig om punten te scoren voor het kampioenschap. Felicitaties aan Ghislain de Mévius en Johan Jalet voor hun eerste nationale overwinning, en ik ben blij dat er een Skoda heeft gewonnen. Ik hoop dat dat dit seizoen nog regelmatig het geval zal zijn.”   

Ze hadden al eerder besloten om de Spa Rally niet in hun programma op te nemen, en dus vervoegen Sébastien, Thomas en het hele SXM-team hun tegenstanders van het Jobfixers Belgian Rally Championship pas tijdens de Tieltse TAC Rally, op zaterdag 11 april. Maar dat wil niet zeggen dat de 24-jarige rijder een rustige periode tegemoet gaat. “Ik neem deel aan de eerste wedstrijd van de IAME Series Benelux, het hoogstaande Belgische kartingkampioenschap”, glimlacht hij. “Die wordt afgewerkt op de piste van de Karting des Fagnes in Mariembourg, en dat is één van mijn nieuwe partners. Nadien trek ik naar Griekenland om er een rally van het nationale kampioenschap af te werken. Het wordt mijn eerste wedstrijd op onverhard met een vierwielaangedreven machine en het is het begin van de voorbereiding op de Rally van Sardinië, mijn onverharddebuut in het wereldkampioenschap. Nadien is het dan tijd om de TAC Rally voor te bereiden. Ik kijk er al naar uit!”