Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Een vijftal kleppers wil de zegereeks van de leider stoppen. Drie weken na de Omloop van Vlaanderen, staat op zaterdag 25 september de vierde manche van het Kroon-Oil Belgian Rally Championship op het programma. De East Belgian Rally, verreden in en rond Sant-Vith in de Oostkantons, biedt een compleet verschillend profiel dan de vorige wedstrijden. Ghislain de Mevius, met twee overwinningen de sterke man van het seizoensbegin, start logischerwijze als favoriet, maar een vijftal kleppers wil zijn zegereeks doorbreken. Spanning verzekerd.

Alle rallyrijders zijn het erover eens: de klassementsproeven van de East Belgian Rally behoren tot de mooiste chronoritten van het land. De natuurlijke bochten, vaak blind, het asfalt met veel grip en de hoge snelheden maken dit parcours tot een uitdaging voor mens en machine. Vandaar dat het jammer is dat slechts 45 teams in het Kroon-Oil BRC aan de start komen, naast 29 teams in het Criterium. ......

Rallylegend komt steeds dichterbij en de lijst met grote namen die prestige zullen toevoegen aan de negentiende editie van het San Marino-evenement blijft groeien. Tweevoudig wereldkampioen rally Miki Biasion zal opnieuw aanwezig zijn op Rallylegend, nu een tweede thuis voor hem, en zal aan het stuur zitten van een World Rally Car, 'nieuw' voor hem. De details van zijn deelname moeten nog worden bepaald.

De Uruguayaanse kampioen Gustavo Trelles, in het verleden meervoudig wereldkampioen rallyproductie, wilde Rallylegend niet missen en zal samen met de trouwe navigator Jorge Del Buono aan boord van een groep A Subaru Legacy klimmen.

Italië zal zeer goed vertegenwoordigd zijn, ook ter ere van het feit dat het land in 2021 opviel op het wereldwijde sporttoneel. Twee grote sterren uit de jaren 80 keren terug naar Rallylegend, namelijk Tonino Tognana, 1982 Italiaans rallykampioen aan boord van zowel de Ferrari 308 GTB als de Lancia 037, die samen met Massimo De Antoni zal aansluiten bij een groep 2 Opel Ascona 1.9 Groep 2, en Federico Ormezzano, die een show zal geven aan boord van de legendarische Talbot Lotus, een auto waarmee hij altijd geweldige dingen kon doen. .....

Met nog minder dan een maand te gaan tot Rallylegend 2021, begint de lijst met grote namen die het evenement zullen bijwonen geleidelijk aan samen te komen. Al bevestigd is Loris Capirossi, die een ongebruikelijke verschijning zal maken als rallyrijder.
De lijst met kampioenen zal in de komende weken worden uitgebreid, met meer sterren en prachtige auto's die samenkomen voor een nieuwe spectaculaire editie van Rallylegend en om belangrijke momenten van belangrijke carrières te onthouden en te vieren.
 
Een andere duidelijke is Francois Delecour, die aan het stuur zal zitten van een Ford Sierra Rs Cosworth 4X4 met Q8-kleuren. Dezelfde 'versleten' door de officiële auto waarmee hij dertig jaar geleden in de rally van Montecarlo in 1991 een van de meest verpletterende nederlagen uit zijn carrière leed. Vooraan en met een voorsprong van meer dan 40 seconden rende de coureur van de weg af tijdens de laatste speciale etappe, een probleem met de ophanging kostte hem uiteindelijk de overwinning. Met hulp van de toeschouwers kon hij desondanks weer op de weg komen en de finish bereiken, zij het op de derde plaats achter Sainz en Biasion. Delecour maakte dit goed tijdens de rally van Montecarlo in 1994, nadat hij het World Rally Championship van vorig jaar op de tweede plaats had afgesloten met de Ford Escort Cosworth. ......

De 61ste ConXioN Omloop van Vlaanderen, de derde manche van het Kroon-Oil Belgian Rally Championship, heeft alle verwachtingen ruimschoots ingelost. Eens te meer was de strijd om de overwinning en de podiumplaatsen spannend tot de laatste meters. Uiteindelijk toonde Ghislain de Mevius zich de sterkste, waarmee hij zijn leidersplaats in het kampioenschap verstevigt. De Skoda-rijder won met 8"8 voorsprong op Vincent Verschueren en 18"8 voorsprong op Adrian Fernémont, de winnaar van de Pirelli Powerstage, goed voor 5 extra punten. 

De Omloop van Vlaanderen telde dit jaar 19 klassementsproeven, waarvan 7 proeven, goed voor 63 km, op vrijdag werden afgewerkt. Bij de tenoren bleven de verschillen klein, terwijl de snelheid toch bijzonder hoog lag. "Ik vind zelfs dat er harder gereden wordt dan in Ieper. Mijn VW voelt beter aan, ik ben beter in vorm, maar toch kan ik het verschil niet maken," verklaarde Vincent Verschueren, derde na de openingsavond op 5"1 van leider de Mevius. Die was vrijdagavond van bij de start in topvorm: "We hebben ons goed voorbereid, al heb ik op dit gladde parcours weinig ervaring. Ik heb enkel in 2019 hier gereden met de Skoda Fabia R5. Maar, het ritme dat we in Ieper hebben opgedaan en de afstellingen die we voor Ieper vonden, helpen ons hier ook. Alleen gaat het verdomd hard vooraan," lachte de zoon van Grégoire de Mevius, winnaar van de Omloop van Vlaanderen in 1996. .....

Na de WK-afspraak in Ieper, is het Kroon-Oil Belgian Rally Championship vrijdag toe aan zijn derde wedstrijd, de 61ste editie van de ConXioN Omloop van Vlaanderen. Na de overwinning van Pieter-Jan Michiel Cracco in Ieper, is het voor alle volgers duidelijk dat de titelstrijd bijzonder boeiend wordt. Alle kanshebbers komen in Roeselare aan de start.

De ConXioN Omloop van Vlaanderen gaat vrijdag 3 september al om 16h van start. Met 7 klassementsproeven op de openingsavond, waaronder een doortocht op de bekende Zoning, telt de openingsavond al 63 km tegen de klok. Zaterdag gaat de wedstrijd vanaf 08h25 verder met drie lussen van 4 proeven, waaronder opnieuw de gekende rondkoers op de Zoning, maar ook de showproef in Beveren. Die laatste spektakelproef zal trouwens de Pirelli Powerstage vormen, waar nog eens 5 bijkomende bonuspunten en premies te verdienen zijn. 

Nadat hij forfait gaf in Ieper, is titelverdediger Adrian Fernémont weer van de partij met zijn Skoda Fabia. De honger om te schitteren zal ongetwijfeld erg groot zijn. Ook Niels Reynvoet moest forfait geven voor Ieper. De jonge Skoda-rijder is klaar om zijn seizoen in het Kroon-Oil BRC met een topprestatie te openen in Roeselare. .....

Op 3 en 4 september staat de 3de wedstrijd van het Historic Belgian Rally Championship op het programma. In de 61ste ConXioN Omloop van Vlaanderen staan 19 klassementsproeven op het menu, goed voor 213 km tegen de chrono, gespreid over vrijdag 3 en zaterdag 4 september. Stefaan Stouf start als leider in het kampioenschap, maar met Paul Lietaer, Bjorn Syx en Dirk Deveux zijn er voldoende kanshebbers om een spannend wedstrijdverloop te garanderen.

Na het openingsweekend van het Historic Belgian Rally Championship eind juni, met de dubbele confrontatie in de South Belgian Rally en de Ypres Historic Rally, genoten de Historic-deelnemers van twee maanden vakantie, al hebben de meeste teams het ritme wel onderhouden. 

Stefaan Stouf, winnaar van de Monteberg Rally, start als leider in de tussenstand, al zit Paul Lietaer, die recent zijn 500ste wedstrijd reed en die tweede werd in Poperinge, hem op de hielen. Allebei moeten ze echter uitkijken voor Bjorn Syx, die in de Renties Ypres Rally een topprestatie leverde, tot de motor hem zaterdagavond in de steek liet. ......

Ook voor de jongeren van het Junior Belgian Rally Championship is de vakantie voorbij. Vrijdag staan ze aan de start van de derde manche van het Kroon-Oil Belgian Rally Championship, de ConXioN Omloop van Vlaanderen in Roeselare. Na zijn overwinning in de Renties Ypres Rally Belgium kan Jonas Dewilde met vertrouwen uitkijken naar zijn thuiswedstrijd, maar de topfavoriet is Charles Munster, tevens de leider in het kampioenschap.

Na zijn dominante overwinning in de South Belgian Rally, bleef Charles Munster in Ieper aan de kant, maar de Opel-rijder is in Roeselare opnieuw van de partij. De leider in het kampioenschap start logischerwijze als favoriet in Roeselare, maar in deze tweedaagse wedstrijd, met 213 km tegen de chrono, zijn verrassingen niet uitgesloten. .....

Na de Ypres Rally trekt het Kroon-Oil Belgian Rally Championship volgend weekend al richting Roeselare voor de Omloop Van Vlaanderen. De Omloop telt ook mee als 2e wedstrijd van de M Cup en is traditioneel een drukbezette manche.

Dat is dit jaar niet anders, want maar liefst 18 teams starten onder de M Cup vlag, goed voor 20% van het totale deelnemersveld.

Onder deze deelnemers lijken vooral de namen van Bjorn Syx en Franky Boulat naar voren geschoven te worden als topfavoriet. Beide heren bewezen reeds hun snelheid in Roeselare en zullen vanaf de eerste meters de aanval inzetten. Een resem snelle piloten zal hen echter niet zomaar laten doen!.....

Na de zomervakantie gaat het organisatieteam achter Rallylegend, dat op 7-10 oktober plaatsvindt in de Republiek San Marino, weer aan het werk en doet dat in stijl en kondigt de eerste van vele grote namen aan die deze negentiende editie zullen maken zo memorabel.
 
Loris Capirossi, een van de meest geliefde rijders aller tijden, zal in de rij staan ​​voor het San Marino-evenement, in een R5-auto van de laatste generatie van het Michelin-merk en in Sparco-racekleding.
 
"Ik ben erg blij om deel te nemen aan Rallylegend - commentaar "Capirex" - een evenement dat elk jaar de geschiedenis van deze sport viert, met alle sterren die geschiedenis hebben geschreven. Een van de gasten zijn is een echte eer. Ik ben een rallyliefhebber en om alle historische voertuigen en geweldige coureurs te zien die ermee hebben gereden, zal echt opwindend zijn. Ik dank Michelin, operations manager en Sparco voor de raceuitrusting: het is een geweldige kans en ik denk dat we veel plezier gaan beleven". ......

De afspraak met de Rally del Vermentino en de Rally del Vermentino Historic-editie 2021 nadert. Twee tests van het Italiaanse kampioenschap dat ons territorium en zijn eigenaardigheden wachten. 

Technische en verraderlijke onverharde wegen, sprookjesachtige omgevingen en een ideaal klimaat om de winnende drietand van sport, natuur en toerisme te combineren. Sardinië biedt opnieuw zijn prachtige landerijen en opent zich voor de wereld van motoren. Onze races zullen zich ontwikkelen van de zee van Porto San Paolo tot de binnenste gebieden met Calangianus, Oschiri, Monti, Telti en het zenuwcentrum van Berchidda, dat altijd de thuisbasis is geweest van "Vermentino". De gebieden van Monte Acuto en Gallura, die altijd zeer begeerd zijn geweest in de wereld van het toerisme, zullen ook weer een broeinest zijn van sport- en auto-evenementen. ......

De Short Rally van Kasterlee, goed voor 70 km tegen het uurwerk, wordt dit jaar een ode aan Kris Peeters. Als boegbeeld van RT Titanic verloor hij vorig jaar de helse strijd tegen een slepende ziekte. De wedstrijd wordt nu aangekondigd als de enige rallywedstrijd in de provincie Antwerpen.
Maar deze Short Rally is meer. Het is traditioneel een match België-Holland en het is dikwijls ook een “echte” regionale wedstrijd. We kijken even wat de editie 2021 ons zal brengen.
De locatie in het noorden van het land en het feit dat het specifieke landschap niet als “trainings-grond” kan worden gebruikt voor een of andere manche van het BK Rally zorgt er wellicht voor dat de wedstrijd nooit overspoeld wordt door bezoekende BK-toppers. De strijd wordt dus meestal wel op regionaal niveau gevoerd. Tenzij uiteraard de
Nederlanders met hun zwaar materiaal de grens oversteken, maar dat lijkt dit seizoen minder het geval te zijn door de Vechtdalrally bij onze noorderburen die meetelt voor het Nederlands kampioenschap. .....

Kostprijs:

Kostprijs Algemene toegang (Alle KP's): 30 Euro in voorverkoop - 35 Euro vanaf 2 september.

Toegang Lust Arena: 10 Euro (Inbegrepen in algemene toegang)

Shakedown: 10 Euro (Inbegrepen in algemene toegang)

Programmaboekje: 5 Euro

Voorverkoopplaatsen:
Total Vanderstichele (Meiboomlaan 1, 8800 Roeselare) - Beschikbaar vanaf woensdag 25/08
Cafe Sint Jozef, Slypskappele - Beschikbaar op woensdag 01/09/2021 vanaf 11u30 tot 22u. Tijdens Free Practice en Shakedown Chalet in rallycentrum (rond punt Zwaaikomstraat) - - Vrijdag 3 september vanaf 13u en zaterdag 4 september vanaf 07u
Covid Safe maatregelen:
Maximum 8 tickets per verkoop (bubbel van 8)
Tickets kunnen enkel aangekocht worden via volledig ingevuld document met contactgegevens moet afgeprint meegebracht worden in ruil voor toegangsticket.
1.5m meterafstand
Mondmaskerplicht bij verplaatsingen op klassementsproeven en servicepark
Service zone bereikbaar voor publiek.
Klassementsproeven vrij toegankelijk (Er zijn geen publiekszones).

Pieter-Jan Michiel Cracco (Skoda Fabia Evo), Belgische revelatie van de rally en Grégoire Munster (Hyundai i20 R5), beste presteerder in WRC3.

BMA trad aan met 5 wagens in de recente Renties Ypres Rally Belgium. De vijf auto's, die deel uitmaken van de Rally2-categorie, zijn allemaal over de finish gekomen van de Belgische ronde van het wereldkampioenschap. 8e in het algemeen klassement, 1e Belgische privé rijder, Pieter-Jan Michiel Cracco maakte indruk op de waarnemers terwijl hij een uitstekende prestatie neerzette in het nationaal kampioenschap. Grégoire Munster, in een i20 ondersteund door Hyundai Belux, klokte zeven keer de snelste tijd in WRC3 en waarvan ook de snelste tijd in de Pirelli Powerstage.


De rally van Ieper wordt al decennia lang beschouwd als een van de moeilijkste rally’s in België, zo niet Europa, vanwege de selectiviteit van het parcours. Smalle en hobbelige wegen, vaak begrensd door diepe grachten, vormen het grootste deel van de route. De snelheden zijn vaak adembenemend en de ruimte voor fouten is praktisch nihil. Eén afwijking en het is zo goed als verzekerd de je van de baan tuimelt. Dit jaar werd de rally lastiger dan ooit door de opname van de Renties Ypres Rally Belgium op de WRC-kalender. In deze bijzonder moeilijke context haalden alle BMA auto’s de eindstreep probleemloos. .....

Wegens de drukke evenementenkalender in Oudenaarde en Kruisem, de beschikbaarheid van de medewerkers en de beschikbaarheid van de infrastructuur die gehuurd wordt, werd in overleg met de besturen en sponsors beslist m de Aarova Rally 2021 te verplaatsen naar 30 en 31 oktober. 
 
Omdat overal in het land evenementen wegens de gezondheidscrisis naar het najaar werden verschoven, is de evenementenkalender druk bezet. Ook in Oudenaarde en Kruisem. Om de kalender in september wat te ontlasten, werd in samenspraak met alle partijen beslist om de Aarova Rally te verschuiven naar 30-31 oktober. .....

De Royal Motor Club van Huy doet er alles aan om de 47e editie van de Rally van de Condroz-Huy in goede banen te leiden. Ondanks de gezondheidscrisis, ondanks het overhoop gooien van de kalender en ondanks het gebrek aan perspectieven door de beperkingen die aan deze crisis gelinkt zijn, heeft de RCMH een parcours bevestigd dat zowel publiek als deelnemers zal weten te bekoren. 

De Rally van de Condroz-Huy die voorzien is op de gebruikelijke datum, begin november (5-7), zal deze keer niet de laatste manche zijn van het Belgian Rally Championship (BRC). Maar dat neemt niet weg dat de belangrijkste spelers van het kampioenschap en uiteraard tal van Belgische teams deze manche niet willen missen. De wedstrijd is gespreid over twee dagen, met niet minder dan 9 gechronometreerde etappes die twee keer moeten afgelegd worden, dus 18 klassementsproeven met een totaal van ongeveer 200 km. De Rally van de Condroz maakt ook deel uit van de FIA European Rally Trophy (ERT), een heuse erkenning van de waarde van deze rally op internationaal vlak. .....