Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

FIRC haalt Dakar Bowler naar ORC Canal Rally.

Wie op tijd langs de KP’s staat zal een wel heel originele 000-wagen zien langsrijden, namelijk een fabrieks Bowler die er al twee Dakarrally’s (2013&14) heeft opzitten. Hoewel er uiterlijk weinig verschil lijkt met een klassieke Land Rover is het onderhuids een compleet ander verhaal. Met zijn 1840kg is de wagen niet bepaald een pluimgewicht, maar er is dan ook van alles nodig om een beetje redelijk door de de woestijn te raken: een supersterk stalen spaceframe waarin alle beschikbare ruimte wordt ingenomen door twee reservewielen, een hydraulisch kriksysteem, zandplaten, een klein magazijn reserveonderdelen, een overlevings- en veiligheidspakket en een benzinetank van... 375 liter. De Bowler heeft een sequentiële Quaife zesbak die de paardjes van een 4.0 Jaguar V8 netjes het zand in jaagt. Hoewel de motor ‘slechts’ 275 PK produceert is het koppel enorm, zeker op laag toerental.
Ook over het team, Race2Recovery.com kan wel één en ander gezegd worden, het gaat namelijk om een groep voornamelijk ex-militairen die tijdens het oorlogsgeweld één of meerdere ledematen verloren en dus op prothesen aangewezen zijn. Dit geldt voor alle teamleden, dus ook voor de technische ploeg, die op deze manier willen bewijzen dat het leven verder gaat ondanks alle lichamelijk leed. Er zit ook een Belgisch tintje aan dit team, aangezien Stephanie Boddez uit Kortemark de nota’s zal gaan lezen. Ervaring is geen probleem, Stephanie is een vast teamlid en eindigde vorig kaar 2e in de Defender Challenge UK. Recent kwam ze nog uitgebreid in de media met haar prestaties. Dit project werd trouwens mede mogelijk gemaakt dankzij de steun van Salens Motors, Jaguar-Land Rover dealers in Hooglede-Gits en Brugge. We verwachten de Bowler rond de middag in het servicepark in Oostrozebeke, kom gerust een kijkje nemen. Op zondag rijdt de wagen dan als 000.