Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de Walllonie 2015 : Freddy loix reed een van de beste wedstrijden uit zijn carriere.

Het Kampioenschap van België Rally 2015 was afgelopen weekend al toe aan zijn vierde wedstrijd in de buurt van Namen. Het minste dat we kunnen zeggen is dat de Rally van Wallonië veel stof deed opwaaien, zeker in de slotfase. We zullen niet meer uitwijden over de omstandigheden die Freddy Loix, Johan Gitsels en de ŠKODA Fabia S2000 van team BMA van een derde zege hielden, want het team van Bernard Munster wil vooral het positieve onthouden en de uitzonderlijke prestatie van 'Fast Freddy' tijdens het knotsgekke weekend benadrukken...
« Nadat hij eerst een tiental seconden verloor door een lekke band en wat later van de baan ging, wat veel zwaardere gevolgen had kunnen hebben, kwam Freddy terug aansluiten bij de kopgroep om uiteindelijk de leiding over te nemen. Freddy heeft gewoon een van de beste wedstrijden uit zijn carrière gereden, vertelt Bernard Munster enthousiast. Natuurlijk hadden we een beetje meeval met het weer, maar die regen was nog vroeger aangekondigd op zondag. De ŠKODA Fabia R5 is aangekondigd voor heel binnenkort, maar dit weekend kregen we nog maar eens het bewijs dat de Super 2000, wanneer hij goed bestuurd wordt, zeker nog kan winnen. Wat er gebeurde tussen de finish van de laatste proef en de ultieme tijdscontrole heeft helaas het feest verknald, maar dat doet niets af aan de prestatie van Loix. »
De 20 seconden straftijd werden herleid naar 10 seconden, waardoor Freddy en zijn copiloot Johan Gitsels uiteindelijk als 2de werden geklasseerd, waardoor ze weer een prachtige zaak deden in het kampioenschap. « Nadat Freddy Loix en Cédric Cherain werden gehoord door de Wedstrijdleiding, werd een beslissing genomen waar we ons niet in konden vinden, vertelt Bernard Munster. Er werd immers geen rekening gehouden met het feit dat Freddy en Johan op hun route naar die bewuste TK op een obstakel waren gestuit. Dat is de reden waarom we die 20 seconden hebben aangevochten bij de Sportcommissie van de RACB. De aanwezigheid van het obstakel werd uiteindelijk toegegeven en de leden van de Sportcommissie hebben erkend dat we tijd verloren hadden door dat obstakel. Ze kwamen tot de conclusie dat we dit als een fout van de organisatie konden interpreteren. Maar, de Sportcommissie vond ook dat Freddy en Johan sneller hadden moeten reageren. Dat geven we ook toe. We zijn natuurlijk ontgoocheld dat een dergelijke geweldige sportieve strijd een dergelijke ontknoping kent, maar we vonden het wel belangrijk dat bepaalde elementen werden geanalyseerd en werden erkend door de Sportcommissie van de RACB."
BMA greep dit weekend nipt naast de gouden medaille in Jambes. Freddy Loix en Johan Gitsels sloten de wedstrijd na de laatste proef af op de eerste plaats, terwijl Jean-Pierre Van de Wauwer en Eric Marnette de categorie R-GT wonnen met de Porsche 997 GT3 uit de ateliers van het team uit Petit-Rechain... « Ik wil ook de prestatie van 'Vande' benadrukken, vervolgt Bernard Munster. Hij had niet meer met onze Porsche gereden sinds de Condroz. Dat vertaalde zich in een gebrek aan ritme, want hij had ook geen meter met de wagen gereden voor de start. Maar, Jean-Pierre liet zich niet vangen. Uiteindelijk bleef hij, zoals meestal, foutloos om dan toch zijn categorie schitterend te winnen. Net zoals de ŠKODA van Loix, kende de Porsche van Van de Wauwer drie dagen lang niet het minste probleem. Het feest had totaal kunnen zijn... »
Team BMA zal van de kleine pauze genieten, alvorens ze aan twee belangrijke wedstrijden binnen enkele uren beginnen. Twee compleet verschillende wedstrijden... « Onze volgende wedstrijd wordt de Sezoensrally in Bocholt, natuurlijk met Freddy en Johan Gitsels, maar meteen na de vijfde manche van het BRC staat de Historic Rally van Marokko op het programma, vertelt de verantwoordelijke van BMA-Autosport. In die wedstrijd komen we met zes Porsches 911 aan de start, waarbij we voor vijf daarvan de service zullen verzorgen. De piloten zijn Alain Deveza, Patrick Borne, Gérard Brianti, Philippe Vandromme en ikzelf. En, mijn copiloot wordt... Johan Gitsels, die meteen na de finish van de Sezoens het vliegtuig naar Marokko zal nemen! Wanneer hij arriveert, zal hij meteen zijn racepak aan moeten trekken om in de Porsche te stappen! Echte topsport... »