Na hun prachtige tweede plaats in de Rally van Haspengouw, de openingswedstrijd van het Belgian Rally Championship, komen Vincent Verschueren, Gert Broeckaert en het voltallige GoDrive team dit weekend vol vertrouwen aan de start van de Spa Rally. De DS 3 R5 nr. 4 zal als tweede van start gaan, net achter kampioenschapsleider Kris Princen. De jacht is geopend.
"Omdat het een nieuwe wedstrijd is, zal het parcours voor bijna iedereen nieuw zijn, al zullen piloten die er voor 2004 al bij waren misschien een klein voordeel hebben. Zelf verwacht ik een heel moeilijke wedstrijd. Ik heb twee keer de Legends gereden in Spa, maar telkens vielen we vroegtijdig uit. Ik herinner me niets meer van de proeven van toen, dus ik zal dit weekend heel goede nota's nodig hebben om vooraan mee te draaien. Zeker omdat het niveau dit jaar erg hoog ligt," vertelt Vincent.
Vrees voor lekke banden
In Haspengouw reed Vincent twee keer lek op de eerste drie proeven. Ook in Spa verwacht de GoDrive-piloot een aantal lekke banden. "Het onverhard ligt er redelijk zwaar bij en er zitten ook wel een aantal slechte stukken asfalt in. Het zal uitkijken worden om niet lek te rijden."
Er was heel wat te doen in Haspengouw over de verhoudingen van de versnellingsbak. De DS 3 R5 van het team van Gaby Goudezeune was voorzien van een transmissie met lange verhoudingen, terwijl Cédric Cherain opteerde voor een bak met kortere verhoudingen. Met welke verhoudingen Vincent vrijdagavond van start gaat in Spa is nog niet beslist...
Kort of lang
"Ik weet het nog niet. Je dacht toch niet dat ik in mijn kaarten laat kijken," lacht Vincent geamuseerd. "Ik vind het wel jammer dat we donderdag de shakedown niet kunnen rijden, maar voor het overige kijk ik uit naar een spannend gevecht met de andere R5's. Cédric Cherain heeft deze keer het thuisvoordeel en hij heeft aangekondigd dat hij Freddy Loix wil verslaan in Spa. Ik ga er alles aan doen om zo hoog mogelijk te finishen. De proeven zijn alvast schitterend. Ze bevatten alles: snelle stroken, technisch werk, onverhard, blinde bochten, hoogteverschillen,... Het zal droog blijven. Dat maakt het iets minder verraderlijk, maar het zal des te harder gaan!"