Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC : Chris Van Woensel met Mitsubishi Lancer WRC 05.

Omdat er concrete interesse was voor de ex-Kankkunen Subaru Impreza WRC S5 waarmee Chris Van Woensel vorig jaar reed, werd Subaru afgelopen winter verkocht aan een Britse verzamelaar. Binnen enkele weken gaan Chris Van Woensel en Rik Snaet van start in de Rally van Haspengouw met een Mitsubishi Lancer WRC05. Meer bepaald chassis #8 waarmee Gilles Panizzi in 2004 debuteerde in de WK Rally van Cyprus en die later bestuurd werd door Gigi Galli. Vorig jaar werd de Mitsubishi in ons land bestuurd door Bob de Jong.

“Nu iedereen de mond vol heeft over R5’s, is het misschien een verrassende keuze,” vertelt Chris. “Maar, met ons budget is een R5 niet betaalbaar. Zelfs een top Super 2000 was niet haalbaar, terwijl je dan ook met een wagen zit die niet kan rivaliseren met de moderne R5’s. Een GT was voor mij en Rik geen optie meer, dus kom je uit bij een competitieve WRC. De Subaru was ongelofelijk om mee te rijden en de Mitsubishi zal nog beter zijn. Uiteindelijk rijden we puur als privé-team en betalen we zelf de rekening. Dan is het logisch dat je kiest voor de wagen waar je graag mee wil rijden.”

Vorig jaar namen Chris en Rik het nog op tegen de Mitsubishi Lancer WRC die ze dit jaar zelf zullen besturen. Chris kan het potentieel van de wagen dus goed inschatten.

“Ik moet toegeven dat ik al jaren een voorliefde heb voor de Mitsubishi Lancer WRC, een heel markante en agressief ogende rallywagen met een apart geluid. En, Bob heeft vorig jaar duidelijk bewezen dat de Mitsubishi nog sneller is dan de Subaru. In de Rally van Wallonië kon ik hem enkel in de eerste ronde volgen, omdat Bob toen niet zoveel parcourskennis had, en in de Omloop van Vlaanderen was hij duidelijk sneller.”

Potentieel is de Mitsubishi een winnaar in het BRC…

“Daar ga ik me nog niet over uitspreken. Dat zal immers afhangen van de evolutie van de R5’s. We zullen normaal ook later moeten starten, achter de R5’s en GT’s, wat altijd een nadeel is, want de proeven liggen er wat vuiler bij en we zullen meer kilometers in het donker rijden.”

De Yokohama Mitsubishi Lancer WRC komt aan de start van de Rally van Haspengouw, de Spa Rally, de East Belgian Rally en de Condroz Rally.