Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC Historic : deur open voor de Ford Sierra Cosworth, Subaru Legacy, BMW M3, Lancia Delta, ...

In het Belgian Historic Rally Championship mogen we enkele nieuwe modellen aan de start verwachten. RACB Sport volgt immers de uitbreiding van Groep H die eerder werd doorgevoerd door de FIA. Voortaan worden ook wagens van periode J2 (1/1/1986 tot 31/12/1990) toegelaten in Historic. Een wijziging die de deur opent voor enkele legendarische modellen, zoals de Ford Sierra Cosworth, Subaru Legacy, BMW M3, Lancia Delta, Mitsubishi Starion,..., al blijven de verbannen Groep B's zoals de Ford RS200, Peugeot 205 T16 en Lancia Delta S4 natuurlijk verboden.

Deze wagens van periode J2 worden ingedeeld in "Categorie 4 - YoungTimers", naast de wagens van periode J1 (1/1/1982 tot en met 31/12/1985). Voor beide categorieën geldt dat ze conform moeten zijn aan hun FIA homologatiefiche en de bijbehorende extensies tot de einddatum van de periode, respectievelijk 31/12/1985 voor J1 en 31/12/1990 voor J2. De recentste "Historics" worden dus niet toegelaten in PTN en zullen FIA-conform moeten zijn. Wagens van J2 zullen rijden met een restrictor van 36 mm (Groep N) of 38 mm (Groep A).

Voor de indeling in de klasse binnen "Categorie 4 - YoungTimers", geldt een coëfficiënt van 1,4 voor turbomotoren in J1 en 1,7 voor turboversies in J2.