Didier Vanwijnsberghe leek op weg om in de 6 uren van Kortrijk nog eens een orgelpunt te plaatsen op het seizoen 2014. Tot aan de voorlaatste proef lag hij riant aan de leiding, maar toen zorgde een kapotte motor er voor dat het laatste optreden met de Ford Escort een negatief kantje kreeg.
“De Ford Escort staat inderdaad te koop, en een extra verkoopargument zal toch zijn dat de wagen nog voorzien wordt van een nieuwe krachtbron” reageert Didier.
“Ondanks het feit dat we naast de overwinning grepen in Kortrijk, mogen we best tevreden zijn over het seizoen. In de mooiste en populairste Belgische rally’s, zijnde de Ypres Historic Rally en de Condroz rally, wisten we wel onze naam op het palmares te plaatsen. En in de meeste rally’s hebben we toch een schitterende strijd kunnen uitvechten met collega-vriend Paul Lietaer, nog altijd “the best in the west”. Minpuntje was dan weer dat we in enkele rally’s door technische problemen aan de kant moesten. Denken we daarbij maar aan de TAC-rally in Tielt en de East Belgian Rally.
Maar over het algemeen is 2014 toch een schitterende campagne. En we zitten nu al reikhalzend uit te kijken naar volgend jaar, waar we weer met de BMW M3 zullen starten. Mogelijks in het volledige historic-kampioenschap, als de reglementeringen officieel worden. En misschien zit er weer een strijd aan te komen met Polle, die dezelfde campagne zou rijden met een Subaru Legacy. En bovendien, als de Escort niet verkocht geraakt, kunnen we nog altijd terugvallen op deze wagen, die ons de laatste seizoenen toch heel wat schitterende momenten heeft gebracht” besluit de man uit Sint-Eloois-Vijve.