De Condroz Rally 2014 werd verreden in uitzonderlijk mooie weersomstandigheden. De fans waren massaal op post en genoten onder een aangenaam zonnetje van het spektakel. Helaas kende het Marc VDS Racing Team geen geluk. De beide Citroëns moesten opgeven. Na Petter Solberg zaterdag wegens een mechanisch probleem, moest Yves Matton zondagochtend de handdoek in de ring werpen na een sortie.
Petter Solberg, die vanaf de start de wedstrijd resoluut in handen nam met zijn C4 WRC, moest opgeven door een hydraulische panne op zijn C4 WRC. Zondag was hij terug van de partij in Hoei om te genieten van de ambiance in het servicepark, waarbij hij altijd beschikbaar was voor de ontelbare fans: « Ik vind het echt spijtig dat ik de finish van deze moeilijke wedstrijd niet heb gehaald. De publieke belangstelling en de sfeer is ongelofelijk. Ik had echt niet gedacht zoveel toeschouwers te zien langs de proeven en in het servicepark! Nog eens bedankt aan Marc Van der Straten voor het mogelijk maken van dit project. »
Na problemen met de transmissie zaterdag, bewees Yves Matton zijn motivatie door zondagochtend meteen de snelste tijd te rijden op de proef van Engis, waarbij hij slechts een tiende verspeelde op de DS3 R5 van Kris Meeke, op dat moment in gevecht voor de zege. Op de volgende proef liet de streekpiloot zich echter verrassen: « We waren de dag voordien op dezelfde plaats gepasseerd. Het was een valstrik die ik perfect kende, maar de weg was nog gladder dan zaterdag. Toen ik het rempedaal aan raakte, besefte ik dat we een probleem hadden. We knalden frontaal op een betonnen paal. Afgezien van een pijnlijke rug gedurende enkele dagen, zijn Daniel en ik er ongeschonden uit gekomen. Het bewijs dat een Citroën stevig is (lacht). »
Kris Meeke, smaakmaker van de wedstrijd tot de laatste proef, behaalde een schitterende tweede plaats achter een veel krachtigere WRC. Meeke overklaste de categorie RC2 met zijn DS3 R5, een wagen die eens te meer zijn competitiviteit bewees op de verraderlijke proeven van de Condroz Rally.