Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Voorbeschouwing 10de Short Rally van Kasterlee : Vol huis voor verjaardagseditie Short Rally van Kasterlee.

De Short Rally van Kasterlee mag in het weekend van 30 en 31 augustus reeds 10 kaarsjes op de verjaardagstaart uitblazen. Tien jaar is het inmiddels geleden dat organisatie R.T. Titanic haar gekende Rallysprint omvormde tot een Short Rally bestaande uit twee verschillende klassementsproeven. Ook voor de editie van dit jaar houdt de organisatie vast aan het beproefde concept met twee verschillende proeven. Het parcours wordt echter opnieuw sterk gewijzigd waarbij de deelnemers heel wat meer wedstrijdkilometers te verwerken zullen krijgen. Nu de werken aan de Kempische Noord-Zuidverbinding zijn beëindigd, keren de rallywagens terug naar Goor om daar drie maal de kortste van twee proeven af te werken. KP Goor wordt voor maar liefst 30% op een onverharde ondergrond verreden. Ongetwijfeld zal dit het nodige spektakel opleveren! De langste proef is deze van De Hese. De piloten werken eerst twee lokale rondjes af in het gelijknamige gehucht om dan in lijn richting het Retiesheike te trekken waar de finish gelegen is. Deze 12km lange proef wordt vier keer verreden. Het wedstrijdcentrum met servicepark bevindt zich wederom in Straaleind waarbij de proef van De Hese op wandelafstand is gelegen.

Het is duidelijk dat de deelnemers “trek” hebben in een nieuwe en verlengde wedstrijd want bij het afsluiten van de inschrijvingen, is de deelnemerslijst voor de Short Rally nagenoeg volledig volzet! 88 deelnemers zullen zich op zaterdagmiddag aanmelden aan de inschrijvingstafel. Ook de Regularity van Kasterlee, een regelmatigheidswedstrijd voor historische wagens, die de eigenlijke rally voorafgaat, kent met 24 deelnemers een volle deelnemerslijst.

Als we de deelnemers bekijken, kunnen we uiteraard niet om de Nederlandse Mitsubishi Lancer-armada heen. Veelvoudig winnaar Piet Van Hoof zal naar gewoonte weer een aanval doen op de algemene overwinning. Hij zal wel moeten opletten voor neef Sander en Paradigit-patron Arjen De Koning die de voorgaande jaren bewezen zeer snel te zijn op de Kastelse veldwegen. Nog uit Nederland zullen Hein Jonkers, Ronald Leemans en Martin Van Iersel een podiumpositie trachten te bemachtigen. De strijd voor snelste Belg zal ook dit jaar in het BMW-kamp moeten worden gezocht. Gelenaar Franky Boulat zal dit jaar als veiligheidswagen de wedstrijd openen en zal dus alvast niet met de prijzen kunnen gaan lopen. Dit is misschien wel weggelegd voor de piloten van het M3-onderonsje: Johny Louis, Erik Vleminckx of Wim Lootens. Bij regenweer zullen ze in ieder geval moeten oppassen voor Stefaan Tjoens in zijn vierwielaangedreven Subaru Impreza. Bij de historics is het uitkijken naar een strijd tussen Patrick Mylleville en zijn imposante Escort MKII BDA en Geert Glorieux met de BMW E21. Op zaterdagnamiddag worden de rallybolides technisch gekeurd en mogen de deelnemers de vrije verkenningen afwerken. Op zondagmorgen om 9u02 verlaat de eerste Historic rallywagen het wagenpark op de voet gevolgd door de moderne rallywagens. De deelnemers aan de Regularity van Kasterlee die een vooraf opgelegde gemiddelde snelheid zo nauwkeurig mogelijk dienen te benaderen, gaan de eigenlijke rallywagens vooraf. Rond 16u30 weten we wie de tiende editie van deze Short Rally van Kasterlee op zijn naam schrijft!

De inkom bedraagt nog steeds 10 euro, waarvan ook dit jaar een gedeelte geschonken wordt aan een Kastels goed doel. De organisatie hoopt op droog weer zodat we u allen weer massaal langs het parcours mogen verwelkomen!

Organisatiecomité R.T. Titanic wenst alvast alle medewerkers, deelnemers, buurtbewoners en het gemeentebestuur van Kasterlee te bedanken voor hun medewerking en inzet om er opnieuw een succesvolle editie van te maken.

Meer info: www.titanic.be