Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

FABORY Rallyteam derde groep N in Achtmaal.

Afgelopen weekend stond voor menig rallyfan geheel in het teken van de GTC Rally. De rally, verreden rondom Etten-Leur, is volgens velen een van de mooiste wedstrijden van het jaar. Het FABORY Rallyteam, met rijder Johan Faes en navigator Christiaan van der Rijsen, stond met de Mitsubishi Lancer Evo IX aan de start om te strijden voor de podiumposities in de standaardklasse, groep N. Na zestien proeven reed het team als zesde algemeen en derde groep N over het finishpodium.

Op vrijdag 4 en zaterdag 5 juli stonden Johan Faes en Christiaan van der Rijsen aan de start van de GTC Rally, een van de favoriete wedstrijden van de equipe. Dit jaar was er weer een echte “Nacht van Achtmaal”, waarin de eerste deelnemer pas rond 03.00 uur op zaterdagochtend finishte. Dit concept is uniek voor Nederland en geeft de wedstrijd voor de deelnemers een extra dimensie. Faes blikt terug: “De organisatie had weer een prachtig evenement neergezet, met aansprekende proeven en een mooi tijdschema. Vroeger was er ook een Nacht van Achtmaal en voor mij is dit toch wel rally zoals het bedoeld is.”

Vrijdagavond tegen 19.00 uur ging de equipe van start voor de acht proeven die voor de avond en nacht op het programma stonden. “Het ging wel redelijk. We reden de hele avond en nacht tijden in de top tien en eindigden de eerste etappe met een zevende plaats algemeen en derde plaats in de groep N, achter Piet van Hoof en Antoine van Ballegooien met hun snellere Lancers Evo X. Helaas was ik de hele week al niet topfit, waardoor ik niet helemaal op de limiet kon rijden. Het is vooral bij een dergelijk evenement erg belangrijk om in een hele goede conditie te verkeren, maar dat mocht helaas niet zo zijn.”

Op zaterdag werden de resterende acht klassementsproeven verreden. “We hadden de hele wedstrijd een goed tempo en op sommige proeven ging het echt hard. Vanwege mijn fysieke gesteldheid was het lastig om de hele dag te blijven pieken maar toch zijn we erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.” Faes en van der Rijsen reden ook op zaterdag steeds tijden in de top tien. Ze noteerden op de twaalfde proef zelfs een vierde tijd algemeen, achter twee WRC’s en een dikke groep A. “Die proef 12 was een proef met heel veel onverhard en daar kun je met een wat oudere Evo IX blijkbaar toch het verschil nog maken.”

Uiteindelijk reed de equipe als zesde algemeen en derde groep N over het finishpodium. “Het was weer een echt avontuur. We hebben heel veel meegemaakt en de condities waren zeer wisselend. Nu weet ik weer waarom het rijden van rally’s zoveel mooier is dan op het circuit racen. Ik wil ook mijn complimenten kwijt aan de organisatie. De proeven waren geweldig en alles was strak georganiseerd. Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij!” zo besluit Faes.

Einduitslag GTC Rally 2014

  1. Bob de Jong/Kees Hagman – Mitsubishi Lancer WRC

  2. Arjen de Koning/Sander van Barschot – Mitsubishi Lancer Evo X R4

  3. Piet van Hoof/Max Jacobs – Mitsubishi Lancer Evo X (1e groep N)

  4. Timothy van Parijs/Kurt Heyndrickx – Porsche 997 GT3

  5. Antoine van Ballegooien/Johan Findhammer – Mitsubishi Lancer Evo X (2de groep N)

  6. Johan Faes/Christiaan van der Rijsen – Mitsubishi Lancer Evo IX (3de groep N)

  7. Edwin Schilt/Lisette Bakker – Subaru Impreza WRC S14

  8. Adwin Hoondert/Ruud Koole – Mitsubishi Lancer Evo X

  9. Wim Muilwijk/Saskia Bleijenberg – BMW

  10. Michiel Becx/Edwin Kuijpers – Citroen DS3 R3