Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Didier Vanwijnsberghe & Paul Snoeck winnen Ypres Historic Rally FIA.

Het wedstrijdscenario van de Ypres Historic Rally FIA ontpopte zich tot een ware thriller. Met Didier Vanwijnsberghe, die zich uiteindelijk de beste toonde, in één van de hoofdrollen !
Ondanks het feit dat Paul Lietaer en Didier Vanwijnsberghe met hun BDA-Ford Escort vooraf getipt werden als de grote favorieten, plaatste de Fransman Frederic Chambon (Porsche) de eerste scratch op zijn rekening. Maar vanaf de volgende proef namen Didier en Paul het commando in handen.
“Op de laatste proef in het vrijdaggedeelte, die van Dikkebus, ging ik enkele tellen vroeger over de finish dan Paul. Misschien wel een leep trucje van de Zwevegemnaar, om mij zo de leiding op te dringen om als eerste van start te moeten gaan op zaterdag. Maar het leek hoe dan ook een boeiende strijd te gaan worden in het lange en zware zaterdaggedeelte.
En zo geschiedde. Op de eerste proeven kon ik een kloof slaan, zodat ik een verschil maakte van een zeventien seconden. Niet om al victorie te kraaien, maar altijd beter voor dan achter. Tot we net voor de start van de langste klassementsproef, die van Hollebeke (28 km), met een Ford Escort zaten die weigerde te starten. Later bleek het om de benzinetoevoer te gaan. We klokten een tweetal minuten te laat in, wat omgerekend 20 strafseconden betekende. En meteen stonden we op achtervolgen aangewezen. En zeker niet gemakkelijk om dergelijke lange proef te rijden als je net voor de start uit je concentratie gehaald wordt. Toch beperkten we het verschil tot 0.6 seconde!
Ik dacht om, na de assistentie in Boezinge, alle registers open te trekken in Reninge, maar daar gaf Paul me weer een draai om de oren van een tweetal seconden. Zodat we, met nog drie proeven te rijden, 4.8 seconde achterstand telden. De volgende KP was die van Vleteren-Krombeke, een proef die me nog nooit echt goed heeft gelegen. Maar toch vocht ik met het mes tussen de tanden en kon mijn achterstand terug brengen tot 2.1 seconde. Dergelijk duel is zeker niet goed voor hartlijders !
Toen we vertrokken in Watou, zag ik plots halverwege de wagen van Polle aan de kant staan. Later bleek het om een defecte benzinepomp te gaan. Op dat moment gaat er alles door je heen. Je moet ten eerste zelf volop geconcentreerd blijven, want een fout is vlug gemaakt. Maar toch weet je dat een nieuwe zege heel dichtbij komt. Al had ik natuurlijk graag gestreden tot in de laatste meters met Lietaer. We hebben er een leuke en boeiende strijd van gemaakt. Dan geklopt worden op je waarde is zeker geen schande. Maar we klaarden de klus en ik was echt dolblij toen we over de finish in Westouter kwamen. Met een mooi bilan van 9 scratchtijden op 15 klassementsproeven ! Na 1999, 2000 en 2009 meteen een vierde deugddoende overwinning in de Ypres Historic Rally. Vooral door het feit dat we de laatste jaren te veel pech kenden in Boezinge. Dit laat alvast het beste vermoeden voor het najaar” besluit een gelukkige winnaar.