Ook Alain Vermeulen had, net zoals Vanneste, Casier en Verschueren bij de moderne, Wervik voorzien als een grote test voor Ieper. Maar van in de eerste kilometers nam hij de leiding in de Geko Rally van Wervik en niemand kon hem deze nog afpakken. “Eerlijkheidshalve had ik misschien wel wat meer tegenstand verwacht. Maar het feit is dat de BMW optimaal draaide en we dus vol vertrouwen naar de Ypres Historic Rally kunnen trekken” reageerde de Poperingse garagist na afloop. Patrick Mylleville bleef lange tijd in het kielzog van Vermeulen, maar in de laatste ronde verloor hij anderhalve minuut door een lekke band op Kruiseke. Wat zorgde voor een terugval naar de vierde plaats. Voor de Zonnebeeknaar was het mentaal ook moeilijk, gezien zoon Sander, als co van Rik Vannieuwenhuyse (Ford Escort), zwaar crashte en naar het ziekenhuis werd overgebracht. Gelukkig zonder veel erg.
De strijd om de tweede plaats bleef tot de laatste meters heel spannend. Uiteindelijk haalde Bram Fonteyne het met de Volvo 242 in een pure secondenslag van Geert Glorieux (BMW). Patrick Lievens sloot met de Porsche de top-vijf af.