Deze keer drie promotieformules present. Namelijk de 208 Rally Trophy Belux (reeds aan de derde manche toe) die in Namen echter vergezeld worden door de Ford Fiesta Sport Trophy en de door RACB net geofficialiseerde Renault RSBE Trophy. In de groep van elf Peugeot–deelnemers zijn de referenties zeker David Croes en Cédric De Cecco (vorig jaar de eerste laureaat) zij vergezellen o.a. Dilley, Wright of De Mévius. Verder 3 « R200-versies » (evenwel buiten de Trophy) en 8 Fiesta’s R2 waarmee wellicht Radoux, Fernémont, Demaerschalk en Brown de snelsten zullen zijn. Tot slot ook nog 5 strijdende Twingo’s R1 uit het Renault kamp, die aangevoerd worden door Nigel Casier. Bij de voortrekkers moeten we echter zeker ook een reeks « eenzame » snelle jongens vermelden. Deze groep wordt aangevoerd door Stephan Hermann (Fiat Punto M15, reeds 16de vorig jaar maar verrassend 6de algemeen tijdens de TAC-rally), Frédéric Hébette (Citroën Saxo M14), Jean-Louis Boesmans (Renault Twingo R2), ex ASAF-kampioen Laurent Mottet (Peugeot 306 M15) of Christophe Verstaen (Opel Astra M2000).
Spektakel met de historics !
Maar de liefhebbers van achtertrekkers zullen ook hun gading vinden bij de 12 ingeschreven historics. Daarbij o.a. de Fords Escort RS1800 Gr.4 van Dirk Deveux (winnaar in Haspengouw), Raphaël de Borman en Pascal Regnier, de Porsche’s 911 van Glenn Janssens (nog steeds met Stéphane Prévot als co-piloot), Patrick Mylleville, François Kicq of Roland de Bargigli en de Opels (Kadett of Ascona) van Tobi Vandenberghe, Tom Van Rompuy, Jens Maes en Dirk Dumon, zonder de originele Volvo 242 van Bram Fonteyne te vergeten.
32 Criterium-deelnemers
Op zondag worden de 121 BRC-deelnemers aangevuld met 32 criterium-teams. In die proef zal er door de verschillende BMW M3-eigenaars wellicht hevig gestreden worden om de zege. Want… aangezien de 4x4 wagens door de federatie uitgesloten werden heeft BMW de dominante rol overgenomen van Mitsubishi. In het bijzonder de E36 van Franky Boulat (winnaar van vorig jaar), Kurt Braeckevelt (winnaar van de TAC rally), Philip Lommers (de laureaat in Haspengouw) of Patrick Diels (de snelste in Haspengouw) Maar misschien zorgt de E30 van Many Bouts wel voor de verrassing. Hij won hier in 2008 maar kende nadien weinig geluk. Kortom… er hangt revanche in de lucht.