Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de Wallonie : vernieuwde show KP Citadelle en aanpassingen in de kp’s van Wartet, Malonne en Arbre.

De 31ste editie van de Rallye De Wallonie vindt dit jaar plaats tijdens het weekend van 25, 26 en 27 april. De derde manche van het Belgisch kampioenschap viert één week na Pasen zijn 30ste verjaardag met een aantal ingrijpende wijzigingen, zelfs voor een aantal specifieke karakteristieken van deze rally, waardoor hij zowel in de wereld van de autosport, maar ook daarbuiten de status van “niet te missen” zal krijgen.

Voor het eerst sinds vele jaren, zal de Rallye De Wallonie immers bestaan uit drie etappes! Op die manier wordt één van de symbolen van deze wedstrijd, de showproef op de Citadel, extra in de verf gezet: “Of men het wil of niet, maar deze showproef is de ideale manier om de autosport te promoten bij het grote publiek,” vertelt Etienne Lerson, de voorzitter van de Automobielclub van Namen. “Vlakbij het centrum van Namen – met onze dank aan de lokale autoriteiten- trekt deze proef immers elke jaar enorm veel buitenstaanders die er met het ganse gezin komen genieten van het spektakel. Dat populaire succes bezorgt ons een enorme voldoening. Die enorme interesse willen we graag behouden, zowel bij het gespecialiseerd publiek, als bij alle anderen, maar uiteraard ook bij de piloten en daarom hebben we het parkoers op de Esplanade volledig vernieuwd. Zo is de start er nu vlak voor de tribunes en bovendien kan ik u verzekeren dat iedereen aan bod zal komen, want als kers op de taart is het voor de teams tijdens deze enige proef van deze eerste etappe dus mogelijk om hun startpositie voor daags nadien te verbeteren. Voor de krachtigste wagens, zeg maar de top-15 (mogelijk zelfs de top-20) geldt dat evenwel niet, zij starten ook tijdens de tweede dag in dezelfde positie. “En dat voor evidente veiligheidsredenen” verduidelijkt de organisator. Want…de tweede etappe start met de heropgeviste showproef van Mohiville, die de ultra snelle kp van Gesves vervangt.

Naast deze twee essentiële nieuwigheden zijn er ook aanpassingen in de kp’s van Wartet, Malonne en Arbre, al blijft het schema voor zowel zaterdag als zondag nagenoeg identiek aan dat van vorig jaar.

Nog steeds gehuisvest in het centrum van Jambes, ondergaat ook het vertrouwde zenuwcentrum van de rally enkele aanpassingen. “Niet zozeer qua inhoud maar wel op gebied van vorm. Na enkele excessen tijdens de vorige edities, hebben we immers de installatie-procedure in het servicepark in de straten van Jambes herzien. Ik bedank hier trouwens nogmaals de deelnemers van vorig jaar voor het goede verloop via de Decathlon-controlepost en het respecteren van de aangeduide plaatsen. Maar uit respect voor de bewoners enerzijds en de kleinere teams anderzijds (die vaak verpletterd worden door de vaak enorme infrastructuren van de officiële of grote teams) moesten we toch bijsturen. Daarom hebben we – met formulieren die men kan downloaden van onze website- een procedure uitgewerkt waardoor men nauwkeuriger de gereserveerde service-oppervlaktes kan bepalen, maar die ons tegelijk ook toelaat om die plaatsen tijdens de installatie van de teams op een eenvoudige manier precies kunnen te controleren. Toch blijft ons inziens ook een vriendelijke omgang tussen de teams, essentieel in een sport als de onze.”