Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Kapotte turbo forceert einde Tank S Rally FABORY Rallyteam .

Het mocht niet zo zijn voor het FABORY Rallyteam tijdens de Tank S Rally afgelopen weekend. Na een mooie start moesten Johan Faes en Christiaan van der Rijsen na de tiende klassementsproef hun Mitsubishi Lancer Evo 9 aan de kant parkeren met een defecte turbo. Toch blikt het team tevreden terug op een mooie strijd in de standaardklasse, groep N.

Afgelopen zaterdag, 15 maart, stond het FABORY Rallyteam aan de start van de eerste echte rally van het seizoen: de Tank S Rally. Een wedstrijd die met name bekend staat om de technische proeven over de dijken, het verraderlijke weer en de afsluitende proeven in het donker. Op het programma stonden 17 klassementsproeven rondom Kampen en Emmeloord.

Met startnummer 11 op de deuren reden Faes en Van der Rijsen zaterdagochtend rond tien over negen over het podium in het centrum van Emmeloord. De eerste boucle bestond uit drie klassementsproeven rond Kuinre en Blokzijl. Helaas moest de organisatie de eerste proef, Vollenhove, neutraliseren in verband met verbindings- en communicatieproblemen, maar op de technische dijkproeven Blankenham en Lindedijk kon de equipe meteen vol aan de bak. “We hadden alleen nog maar de Short Rally op Zandvoort samen gereden, dus dit was een goede vuurdoop voor de samenwerking tussen Christiaan en mij. Deze twee proeven behoren toch wel tot de meest technische van Nederland. Het ging echter perfect,” blikt Faes terug. Dat was te zien aan de tijden. Op beide proeven noteerde de equipe een vijfde tijd algemeen. In de standaardklasse lag het team na drie proeven derde, 0.1 seconde voor Antoine van Ballegooijen met zijn Evo X.

Na de eerste service in Emmeloord volgden nog eens dezelfde drie proeven. Christiaan: “We waren meteen aan het stuivertje wisselen met Van Ballegooijen. Na zes proeven was het voordeel voor Antoine, hij lag 1.3 seconden voor ons. Leuk om zo tegen elkaar te strijden.” Het gevecht ging verder en na negen klassementsproeven lag Van Ballegooijen slechts 0.6 seconden voor. Vol goede moed toog de equipe naar de proeven rondom Kampen, te beginnen met proef tien, Kampereiland Oost. Helaas.. “Gaandeweg op de proef kregen we problemen met de turbo. Na de proef heb ik de auto aan de kant geparkeerd. Enorm jammer, want we reden nog niet op het limiet en ik was graag de strijd met Antoine in het donker aangegaan. Zonde, maar het is een mechanische sport. Het kan zijn dat dit probleem ontstaan is doordat we van E85 naar normale brandstof zijn overgeschakeld, dat gaan we de komende tijd uitzoeken,” analyseert Faes.

De volgende wedstrijd voor Faes en Van der Rijsen is in België: op zaterdag 11 april staat het FABORY Rallyteam aan de start van de TAC Rally rondom Tielt. Ook daar bent u van harte welkom!