Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

ORC Rally Oostrozebeke 2025: Verslag van de wedstrijd.

Het verhaal van de ORC Canal Rally, gehouden op zondag 25 mei, leek wel heel erg op dat van verleden jaar. Om een tipje van de sluier op te lichten hebben we enkele woorden voor u: Melissa, Debackere, Skoda Fabia R5... Hier volgt het volledige relaas.
Een aantal dingen leken na de eerste klassementsproef logisch te zijn. Melissa Debackere, voor het eerst sinds lang in de zeer herkenbare kleuren van Stock-Depot op haar Skoda Fabia R5, en opnieuw vergezeld van Cindy Cokelaere, toonde zich de snelste. En Steve Bécaert toonde met een tweede plaats aan dat er met de EvoX nog steeds rekening dient te worden gehouden in de regionale rally’s. En hadden we vooraf ook niet ingeschat dat misschien wel het Britse Quigley duo op de Ford Fiesta Rally2 de buitenbeentjes konden worden van deze wedstrijd? Bij de krachtige BMW’s nam Braeckevelt zijn favorieten rol op en zette de E36 alvast op een vierde plaats. Maar algauw dienden de problemen zich aan. Lander Depotter verloor de turbodruk op zijn Opel Corsa Rally4, Erik Degeling kreeg motorproblemen op zijn Evo8, Xavier Beel ging vroeg van de baan met de EvoX....
Melissa Debackere echter leek immuun voor alle soorten akkefietjes en zij reeg de besttijden aan elkaar. Het zou tot de negende proef duren voordat iemand zich eens sneller toonde dan Debackere. Tegen die tijd echter hadden Debackere en Cokelaere allang het gat geslagen. Achter haar werd het vooral een strijd tussen de Evo X van Steve Bécaert en de Porsche’s. We bedoelen dan de 991 R-GT van Meulders, de 991 GT3 van Cracco en de 992 van Janssens die buiten klassement moest rijden. Maar Bécaert reed een uitstekende wedstrijd, beheerde zijn zaken goed en liet maar liefst vijf keer de tweede tijd optekenen. Hij haalde uiteindelijk de tweede plaats binnen. Op het podium kwam nog een Porsche, die van Pieter-Jan Michiel Cracco. Die had wat tijd nodig om op stoom te komen maar toonde zich in de namiddag geregeld binnen de top-5 en kwam nooit echt in de problemen. Nadat Braeckevelt uit de wedstrijd verdween werd het Thierry Cokelaere die als beste BMW rijder naar voren stapte.
Met de 1M haalde de lokale held een mooie vierde plaats en vermelden we ook nog dat Lander Depotter na zijn aanvankelijke problemen, nog een zesde plaats uit de brand kon slepen.
Bij de Historics kreeg men nog een onverwachte gast. Na zijn pech in de Sezoensrally kon Patrick Snijers niet aantreden met de beschadigde Porsche, maar ‘De Lange’ gaf wel present op een Ford Escort. Paul Lietaer ging uiteraard van start als de absolute favoriet, zeker nog na het forfait van Didier Vanwijnsberghe, maar de Polle kreeg al snel af te rekenen met een taaie Guy Anderson op een Mitsubishi Galant VR2, genavigeerd door Juha Bos. Anderson harkte al snel een voorsprong van meer dan een halve minuut bij elkaar en leek de wedstrijd in zijn zak te hebben. Het natte parcours speelde Lietaer parten. Maar Anderson ging alsnog van de baan, in de gracht, en vanaf dan was hij op achtervolgen aangewezen. Hij zou in de achtste proef uiteindelijk de handdoek in de ring gooien. Ook Nick Toorré, die zich met de Ford Sierra Cosworth in de namiddag steeds nadrukkelijker in de top-3 toonde, kwam met de schrik vrij toen hij een verlichtingspaal raakte en diende op te geven. Lietaer, die op een opdrogende baan steeds sneller ging, reed ondertussen naar een comfortabele zege bij de Historics, en naar de winst bij de Oldtimers (Divisie 4). Snijers erfde dan de tweede plaats, maar met meer dan anderhalve minuut achterstand kon ook hij niet veel meer verhopen. Hij moest zich immers nog verdedigen tegen een opzittende Bjorn Huyghelier en Mario De Pestel op de Mitsubishi WRX STi. Die wisselden een aantal proeven stuivertje met Snijers maar uiteindelijk pakte Patrick de tweede plaats bij de Historics en bezorgde de nieuwgebouwde Escort bij zijn vuurdoop ook de tweede plaats bij de Oldtimers. Huyghelier en De Pestel werden derde en de winnaars in de Divisie 5, Youngtimers. Een mooie wedstrijd ook in Divisie 1-2 voor Catelin en Vandenbussche, die na aanvankelijke duels met Feys en Verlinde uiteindelijk het gat
konden slaan en de winst konden opstrijken. Met Feys-Verlinde op de tweede plaats en Derez-Vromman op de derde plaats kregen we hier een volledig podium aan Renault Clio Rally 5 wagens!