Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TBR Short Rally 2023: Paul Lietaer wint secondenspel na 2 rallys op 2 dagen tijd.

Zonder BK toppers of internationale vedetten aan de start, kon men in de TBR Short Rally zich nog eens verwachten aan een echte regionale wedstrijd. Niemand echter had kunnen vermoeden dat in een zelden geziene strijd tussen de Historic toppers en het moderne materiaal, het uiteindelijk de levende legende Paul Lietaer zou zijn die van deze wedstrijd een unicum maakte.
Als in een kleinere lokale wedstrijd er modern topmateriaal aan de start staat, zoals R5 rallywagens, dan horen die sowieso tot de favorieten. Maar al voor de aanvang van de rally werd er gewaarschuwd om de pk-rijke wagens uit diverse klassen, of GT’s of...de top historic wagens niet uit te sluiten. Het specifieke parcours in en om Oekene, nabij Roeselare, is traditioneel heel snel en heel verraderlijk, met een zeer eigen asfaltbedekking op de kleine wegen. De efficiëntie van de moderne R5 wagens speelde zich in die omstandigheden duidelijk uit.
Steve Bécaert, op de Ford Fiesta R5, nam zoals verwacht de kop en werd gevolgd door de Skoda Fabia R5 van Jelle Segers. Spektakelman Brecht Hoorne (BMW) en legende Patrick Snijers (Fiesta R2) gingen beiden van de baan. Brecht werd voor onderzoek afgevoerd maar bleek het goed te stellen. Vanaf de middag trok de hemel dreigend dicht... maar de rally ontsnapte aan regen en onweer en behoudens enkele verwaaide druppels bleef het weer uitstekend, en warm. .......
De rally kantelde al vroeg toen Bécaert, met op dat moment 9 seconden voorsprong op Segers, zich niet aandiende op de derde proef. Zijn R5 kreeg onderweg een gebroken aandrijfas en zo erfde Segers de leiding. Maar de achtervolgende Paul Lietaer, leider bij de Historics, had de inhaaljacht al ingezet. Op KP3 en KP4 haalde hij de snelste tijd en schaafde de voorsprong van Segers bij tot slechts 2 seconden. Segers kon nog repliceren op de vijfde proef maar voor aanvang van de laatste ronde liet Lietaer nog nieuwe banden monteren. De besttijden op KP6 en KP7 brachten hem naar de leiding met...0,6 seconden voorsprong.
Het was dus afwachten hoe de laatste proef verliep. Prinzie mocht met de Alpine GT de laatste KP winnen, Segers volgde op 0,9 seconden maar Lietaer werd derde op 1 seconde en dat betekende...dat Paul Lietaer de TBR Short Rally won met een halve seconde voorsprong.
Het was de 13de zege van Lietaer in de TBR, maar het feit dat “de Polle” met een Historic wagen won van een moderne wagen, is toch een unicum. Sterker nog, op zaterdag had Lietaer nog de GTC gereden in Nederland, waar hij 2de werd. Een klein foutje, waarbij hij een ton raakte, zorgde nog voor enige schade aan de wagen, maar die werd gerepareerd en bleek op zondag geen effect te hebben op zijn snelheid.
Paul Lietaer, winnaar TBR rally en winnaar Oldtimers.
“Het waren dit weekend twee prachtige dagen, en het is heel plezant om hier eens te kunnen winnen met een Historic wagen. Twee rally ́s in 2 dagen, een gek idee maar niet onmogelijk. In de GTC, waar we tweede eindigden, liep de Ascona wat schade op. Tom Tytgat, van TT Autosport, werkte de nacht door en dankzij zijn inzet konden we toch starten in de TBR. Hij gaf ons een top wagen. We konden winnen met slechts een halve seconde voorsprong. Een mooie bekroning van dit goed gevulde weekend. Een grote dank aan al onze sponsors, het volledige team en alle supporters en medewerkers.”
Jelle Seghers, tweede in de TBR, winnaar van Divisie 3. 
“We hebben gestreden voor wat we waard waren. Naarmate de wedstrijd vorderde ging het steeds beter, maar tegen iemand als Lietaer kan je niets laten liggen! Toen ik hoorde dat we maar zes tienden achter lagen hebben we geprobeerd alles te geven...maar wel zonder overdreven risico’s te nemen, want dat doe ik nooit.”
Pieter-Jan Maeyaert, derde in de TBR en winnaar Youngtimers.
“Ik ben zeker tevreden met dit podium. De tweede plaats bij de Historics, dat lijkt me voor vandaag een correcte uitslag. Het tempo lag goed, vanmorgen hebben we geprobeerd het nog iets op te drijven, maar op Oekene 2, met de lange rechte stukken, spreekt het pk-voordeel van Paul en vooral...hij haalt een veel hogere top dan onze BMW.
Het is voor ons nu even rusten tot de Omloop van Vlaanderen. Mijn vrouw maakte haar debuut als co-piloot en ze deed het voortreffelijk.
Het is zeker voor herhaling vatbaar.” Jocelyne Deprez, co-pilote en vrouw van PJ “Eens meegaan met mijn man in zijn M3 stond al een tijdje op mijn bucketlist en door de afwezigheid van zijn vaste co, kreeg ik nu de kans. Ik moet zeggen dat smaakt toch naar meer want de belevenis was top. De sfeer, de vele toeschouwers en dan nog eens eindigen op een 2de plaats, het kon bijna niet beter. We maakten geen fouten, iets waar ik natuurlijk zeer tevreden over ben. Het is immers voor een eerste keer niet simpel om alles vlot te lezen aan hoge snelheid.”