Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ardeca Ypres Rally 2023: Steven Dolfen en Bjorn Syx willen zeker ervaring opdoen en finishen.

Niet alleen voor de internationale toppers, maar ook voor streekrijders is deelnemen aan aan een klassieker als de Ardeca Ypres Rally al een heel avontuur op zich. Wanneer je dat kan doen aan het stuur van een topwagen, geeft dat nog meer voldoening.

Bjorn Syx zal in Ieper zijn eerste meters rijden met een Citroën C3 Rally2. Syx won, voor de meeste toeschouwers toen als nobele onbekende, de Ypres Historic Rally 2019. Intussen is de man uit Poperinge uitgegroeid tot een smaakmaker en absolute referentie met zijn BMW M3.

“Voor mij zal het de eerste keer zijn dat ik een rally rijd in een vierwielaangedreven wagen,” aldus Syx. “Het zal vooral zoeken zijn naar de juiste rempunten. Het zal aftasten worden waar de limiet ligt. Daarvoor zijn de testsessies zeker welkom, want je moet eerst een goed gevoel krijgen in de auto."

Normaal had Bjorn de Rally van Wervik gereden als kennismaking, maar hij had een goede reden om forfait te geven. Bjorn werd de trotse papa van Bastien. .......

“Bij Toyota en Skoda gaven ze niet thuis voor mij als privé-piloot, dus leek de Citroën mij het beste compromis. Aan een resultaat denk ik niet. Ik wil de wagen leren kennen en progressie maken. Vooral finishen is een minimale doelstelling. We hebben de laatste tijd al genoeg ellende gekend met de M3..."

Wie Wervik wel als test kon afwerken was Steven Dolfen. “De eerste kennismaking met de Ford Fiesta Rally2 verliep veel vlotter dan verwacht. Ik kwam met een klein hartje aan de start in Wervik. In de voorbije jaren reed ik steeds met een voorwielaangedreven wagen, en nu moet je er vooral in de korte situaties rekening mee houden dat er een deel van de overbrenging ook achter je rug doorgaat. Meer punch, veel tractie, maar vooral de remmen zijn fenomenaal in zo'n Rally2. Wanneer je denkt dat je te laat in de remmen gaat, heb je toch nog altijd wat overschot.

Ik hoop in Ieper constant mijn tijden te kunnen verbeteren. Naarmate de dag vorderde zag ik in Wervik dat ik toch al dicht in de buurt kwam van Bernd Casier, op stap met een gelijkaardige wagen. Een echt referentiepunt zal Bernd wel niet zijn in de Ardeca Ypres Rally, gezien zijn pakken ervaring met de auto en zijn parcourskennis. Maar het zou me zeker plezieren moest ik in de buurt kunnen blijven van hem, en van andere West-Vlamingen zoals Steve Bécaert en Bert Coene. Hoe dan ook willen we zeker finishen, want het resultaat zal wel bepalend zijn voor de toekomst. Als onze sponsors zien dat we hun vertrouwen niet hebben beschaamd, dan kan er mogelijk nog een verlengstuk worden gebreid aan de uitstappen met deze Fiesta," aldus een erg gemotiveerde Steven Dolfen.