Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally van Wervik 2023: Verslag van de wedstrijd ; beheerste zege voor Niels Reynvoet in de tabakstad.

Ondanks de concurrentie van een proef in het BK Rally in Bertrix, waren er nog heel wat Vlaamse toppers afgezakt naar de Rally van Wervik. Een mooie reclame voor de regionale autosport en met Niels Reynvoet een winnaar die helemaal in dit kader paste.
Het had Freddy Loix kunnen zijn, of Vincent Verschueren, Bernd Casier of topfavoriet Davy Vanneste, of een krachtige Porsche zoals die van Monnens...maar het werden dus gewoon Niels en Willem op de Citroën C3 R2 die de Rally van Wervik wonnen. Niemand kan zeggen dat ze de overwinning hebben gestolen. Akkoord, enkele achtervolgers gingen eens rond, maar zo ook Reynvoet, en ja, er waren lekke banden voor Verschueren en voor Dolfen en Vanneste werd na de middag met de VW Polo R2 gehinderd door de nulwagen op Geluwe. Maar zij waren toen allang op achtervolgen aangewezen.
Reynvoet pakte de leiding van de wedstrijd in regel op de eerste klassementsproef en diepte zijn voorsprong verder uit in de eerste lus. ........
Bij aanvang van de tweede lus leek Freddy Loix, op de Skoda Fabia R5 weer bijgestaan door Pieter Tsjoen, in de aanval te gaan maar tegen de tijd dat er een tweede keer werd gepasseerd op KP Kruiseke, scoorde Reynvoet weeral de scratchtijd. We schrijven dan KP6 en dat betekende half wedstrijd en op dat moment leidde Reynvoet al met 18 seconden voorsprong op Loix en liefst driekwart minuut op Verschueren. De Oost-Vlaming ging nog zijn deel van de pech tegemoet want een lekke band en een wielwissel op de proef sloeg hem uiteindelijk terug naar een tiende positie. Reynvoet ging door met een reeks van vier opeenvolgende snelste tijden en hij liet het nog aan grootmeester Loix om de wedstrijd af te sluiten met de beste tijd in de slotproef. Een overtuigende en zeer beheerste zege dus voor Niels Reynvoet en Willem Verbeke op de Citroën C3 Rally2, met een mooie voorsprong op niemand minder dan Freddy Loix en Pieter Tsjoen (Skoda Fabia R5) en lokale held Davy Vanneste, met Kris D’Alleine op de VW Polo Rally2.
Bij de Historics was er weinig in te brengen tegen Paul Lietaer. Cedriek Merlevede, bijgestaan door Thijs O’Zeel op de BMW M3, mocht dan wel de openingsproef in Geluwe op zijn naam schrijven, maar daarna hielp er geen lievemoederen meer aan. Paul Lietaer en Wouter Knockaert pakten met de Opel Ascona 400 de daaropvolgende elf proeven allemaal (!) voor hun rekening... Achter hem werd het een slachting onder de BMW M3’s met opgaves voor PJ Maeyaert, Cedriek Merlevede en Didier Vanwijnsberghe waardoor Lietaer de achtervolgers telkens uit zijn achteruitkijkspiegel zag verdwijnen. Hij won uiteindelijk de Historics, en de klasse Oldtimer, met een zeer ruime voorsprong op Damon Noyelle (Subaru 555), die winnaar werd bij de Youngtimer. Verhaeghe en Ghesquiere (Ford Escort Mk1) vervolledigden het podium.
Stefaan T’Joens, bijgestaan door Greet Passchyn op de Evo X, won de Divisie 1-2 en lijkt wel onverslaanbaar. Maar hij had het deze keer niet onder de markt met de Evo X van Jeroen Vanhoutte, die aan co-piloot Elien Verhaeghe een beker had beloofd voor haar thuiswedstrijd. Vanhoutte zette de druk erop en had op de voorlaatste proef nog uitzicht
op de zege en de grootste beker, helaas reed hij lek in de afsluitende proef en moest de winst laten gaan naar Stefaan T’Joens.
Niels Reynvoet, winnaar van de Rally van Wervik
Ik heb mezelf wat verrast vandaag. We konden van bij het begin een kloof slaan. Ik maakte daarna een kleine fout maar dat hebben we kunnen rechtzetten en we hebben
het dan perfect kunnen afwerken. Dit is weer een mooie stap vooruit richting Ieper. We hebben vandaag veel getest, er zat een andere vering op de wagen en ik zie dat we gestaag vooruitgang boeken. We beginnen de Citroën goed onder de knie te hebben en deze wedstrijd was daarom ook zeer belangrijk.
Freddy Loix, tweede in de Rally van Wervik
Het is voor ons een super voorbereiding geweest op Ieper. De wagen staat perfect, het parcours was zeer mooi en dat is de ideale manier om mij weer voor te bereiden op een wedstrijd, want na een tijd op non-actief zijn die eerste proeven toch altijd wel even wennen.
Jeroen Vanhoutte, tweede in de Divisie 1-2
Geluwe was mijn proef niet, dat wist ik. Stefaan pakte er tijd terug zodat hij weer aan de leiding kwam. Wervik daarentegen lag mij wel perfect en dus moesten we daar in de aanval. Zo konden we weer naar de leiding maar op de laatste proef liepen we tegen een lekke band! We moesten wel stoppen om het wiel te vervangen want we zaten al op de velg. Verder rijden was levensgevaarlijk. We wisselden op de proef en tja...daardoor wint Stefaan natuurlijk. De strijd met Stefaan is zeker nog niet beslist. In Staden zijn we er weer bij en we zullen ons zeker niet gewonnen geven.
Cedriek Merlevede, pechvogel, opgave bij de Historics
Voor ons was deze Wervik er eentje om snel te vergeten! Nochtans was alles aanwezig om er een leuke dag van te maken en een goed resultaat naar te zetten. Er was
veel volk, prachtig weer en een goeie voorbereiding. We startten in een strak tempo, met de scratch bij de historics en een 9de tijd algemeen. Maar halverwege de tweede
proef moesten we al opgeven. Een defecte sensor liet de motor afslaan. We hebben de sensor vervangen en een herstart aangevraagd om toch nog wat kilometers te kunnen maken in functie van Ypres Rally. Maar op de vierde proef werd al snel een trilling in de wagen voelbaar, en dat voorspelde niet veel goeds. De wagen werd uit voorzorg aan de kant gezet. Maar ik bedank in alle geval toch iedereen die mij steunt om dit alles mogelijk te maken!