Zonder rechtstreekse concurrent in de Citroën Trophy, waar Armand Fumal snel wegzakte, zocht Caren Burton dit weekend dan maar de strijd op met de 4x4 Gr.A-wagens van Streel, Venant en Léonard. Wellicht de reden waarom zijn remmen een paar keer oververhit geraakten, al belette hem dat niet om zijn Citroën DS3 toch naar een 13de plaats te sturen.
In de Ford Fiesta Sporting Trophy waar er meer dan 15 deelnemers waren (Hugo Arellano en Bob Kellen reden niet voor de Trophy),was het de Nederlander Van der Marel die domineerde. Zelfs ondanks een zware tijdstraf (overdreven snelheid) heroverde hij de eerste plaats t.o.v. Sougnez en Dedouaire die hem op het podium vergezelden . Radoux (motor) en De Ridder (sortie en nadien een mechanisch probleem) moesten opgeven, terwijl Van Deijne (eveneens omwille van snelheidsovertreding) terugviel in het klassement.
Vier teams kwamen aan de start van de eerste manche van de nieuwe Peugeot 208 Rally Cup. En… die wagens konden zich meteen mengen in de strijd om de klasse 6 (R2B) Eerst Xavier Baugnet (die op het einde van de eerste etappe dan 1'50'' verloor door een lekke band) en later met Cédric De Cecco en Ghislain de Mévius die nek-aan-nek streden om de zege, tot… de Mevius wegviel met een gebroken transmissie.
Maar er kwam ook stevig weerwerk van enkele teams die niet voor een cup reden. In de eerste plaats van Polle Geusens die zijn nieuwe Citroën C2 R2 Max naar de vierde plaats (klasse 6) stuurde, maar ook van Matthias Boon die met De Cecco om de zege streed tot hij een foutje maakte en lek reed. “De Peugeot 208 is beter op gebied van ophanging, terwijl de motoren vergelijkbaar zijn. Ik probeerde maar het mislukte. Toch heb ik er geen spijt van “
Toch ook opmerken dat al deze wagens voorafgegaan werden door de Duitstalige Stéphane Hermann (16de ) die weer een indrukwekkende prestatie afleverde met zijn Fiat Punto HGT. Daarmee won hij trouwens ook in Gr.M (nadat Chris Van Woensel moest opgeven door een probleem met de achterbrug van zijn BMW 130i) en ging hij ook ruim de officiële VW Polo GTI van Guillaume Dilley en de Citroën Saxo van streekpiloot Frédéric Hébette (die hier voor de twintigste keer deelnam) vooraf.
De meeste cup-piloten streden ook voor het juniorkampioenschap, waar er maar liefst 21 teams aan de start kwamen. Door diverse tegenslagen van de Mévius en Van der Marel, was het opnieuw Polle Geusens die won. Hij ging finaal o.a. Michaël Bourgeois en Ludovic Sougnez vooraf.