Hier begon onze rally-avontuur 2 jaar geleden, en na het verliezen van onze 5de plaats in het criterium in 2012 waren we gebrand op een mooi resultaat. |
Na de snelle opgave in Dinant werd beslist de shakedown te rijden om de wagen ten gronde te kunnen testen. |
Reeds bij de 3de passage begon de versnellingsbak echter kuren te vertonen. |
Om de wagen motorisch verder te testen werd beslist om toch te blijven rijden, zij het dan zonder 2de versnelling. |
Daags nadien werd een reservebak gemonteerd, en stonden we klaar voor de start van de TAC rally. |
Er werd alvast zeer hard gereden op de vernieuwde proeven, dit mede dankzij de droge weersomstandigheden. |
We slaagden er toch in om rond positie 6-8 te vertoeven, desondanks onze kleine sortie op KP3. |
Vanaf KP7 kwam er echter een niet verklaarbaar geluidje vanonder de wagen. |
Op KP9 werd duidelijk dat de eindoverbrenging niet verder wou, met een noodgedwongen opgave tot gevolg. |
We kijken dus met gemengde gevoelens terug op ons TAC-avontuur. |
Enerzijds is het jammer om te moeten opgeven in onze thuisrally, anderzijds hebben we de nieuwe KB motor eindelijk kunnen vergelijken op de chrono en we kunnen niet anders dan tevreden zijn. |
Een volgende deelname is voorzien voor de ORC rally, tenzij we in extremis nog zouden beslissen om de Monteberg te rijden. |
Dank aan de partners, supporters, service-crew en niet te vergeten de TAC organisatie voor wederom een vlekkeloze editie ! |