Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Legend Boucles de Spa 2013 : Een open strijd en mooie wagens bij de Classics!

Minder strenge regels inzake de technische aanpak, een kleiner budget en een andere filosofie met een
snelheid van 50 km/u die overal dient aangehouden te worden: de categorie Classic is dé categorie voor de echte liefhebbers. Hier zien we goed 150
deelnemers, ongeveer hetzelfde aantal van het voorbije jaar.

Naast de gepassioneerde puristen zien we ook debutanten, verzamelaars en echte amateurs die de handschoen opnemen tegen de ervaren teams van de regularity. Het spreekt dan ook voor zich dat ook de klasse van 50 km/u in de Boucles de Spa geen toeristische
rally is. Met 15 RT’s, 140 kilometer tegen de chrono en een rit die begint om half negen ‘s morgens en loopt tot middernacht, zijn alle ingrediënten verzamelt
om er een stevige strijd van te maken. De Classic rijdt overigens dezelfde RT’s als de Legend, maar niet altijd in hetzelfde aantal.

“De start wordt om de dertig seconden gegeven en er zijn 58 controles op de gemiddelde snelheid onderweg”, legt Jean Caro uit. “Ik denk dat er na Bilstain al een zekere rangorde zal zijn, want zelfs met 45 of 47 km/u gemiddeld op die proef zal je vooraan staan.”

Bij de favorieten vinden de winnaar van 2011, Dirk Van Rompuy, die zijn Ascona weer de sporen zal geven, na
zijn debuut in de Monte-Carlo Historic. Zijn zoon Tom is ook van de partij met een Fiat 124 Spider. Rekening houden doen we best ook met de andere sterkhouders
van de voorbije jaren: Dominique Holvoet (Toyota Celica, 2de in 2012), Claude Verhelle (Ford Cortina Lotus, 3de in 2012 en 2de in 2009), Jean-Paul Bertrand
(Escort, 3de in 2011) en Delincé (Escort, 2de in 2011).

Andere kanshebbers op een top 10 zijn: Bernard Breuer (Alfa Romeo Guilia GT), Vincent Baltus (Peugeot 305), Jean Dujardin (Escort), Glaude (Volvo 122), Jean-Yves Beaujean (Alfa Romeo GTV6), De Biolley (911), Eric Gengou (Volvo 122), Guy Moerenhout (Fiat 131 Abarth), de Fransman Eric Douart (Opel Kadett) en Benjamin Mirou (Datsun Fairlady).

De categorie Classic is ook de categorie waar we Wim Soenens (Ford Escort), Laurent Molle (Daf 66), Alain
Degives en ex-winnaar Christian Delferrier in Daf 66 uit 1973 zien strijden. In de categorie van de journalisten uit Stoumont gaan Joost Custers (MGB – Turbo) en Olivier Gaspard (Peugeot 104 ZS – RTBF) waarschijnlijk een strijd op leven en dood uitvechten.

In de Classic vinden we ook tot de verbeelding sprekende wagens zoals de Jaguar XK150 van Patrick Baudier,
de Porsche 911 SCRS van Filip Dierckx, de Alpine A110 van Thom Louka, de Triumph TR7 V8 van Donald Verhaeghe en de Ferrari 308 GTB Gr.4 van Frank Jennen die het opneemt tegen 2PK’s, Daf 66 en ander Kevers. Dat is nu eenmaal de spirit van de Classic…