2012 was voor Wim Lootens en Bert Minne een jaar van leren en de BMW M3 E36 op punt zetten. Naar het einde van het seizoen bleek dat de wagen betrouwbaar was en deftige tijden kon draaien. De aanpassing van het L&M Racing Team aan de wagen en besturing ervan bleek wat moeilijker dan zelf verwacht, daar toch een
andere rijstijl nodig is. Piloot Wim Lootens hoopt alvast op nog wat progressie mits de extra kilometers in 2013.
“De enige investering die we deze winter gedaan hebben is dan ook gedaan op de plaats waar we extra betrouwbaarheid wilden. En zo toch een kleine
tijdswinst mee kunnen boeken zonder grote kosten. Dankzij Kurt Braeckevelt, die zelf investeerde in een sequentiële versnellingsbak, konden we een klauw geschakelde vijfbak aanschaffen in 2de hands. Deze werd reeds gemonteerd en getest en blijkt een grote verbetering. Verder beperken de aanpassingen zich tot
een luchthapper om de binnentemperatuur binnen de perken te houden. Verder werd er een grondige onderhoudsbeurt gehouden van de uiterst betrouwbare motor en differentieel,” aldus Wim Lootens die komend seizoen vooral op het RACB Criterium mikt.
“Dit jaar wilden we zeker onze thuiswedstrijd, de TAC Rally, rijden. Door de wijzigingen van de vergunningen hebben we besloten een nationale
vergunning te nemen en het criterium te rijden. Dit word aangevuld met enkele ASAF proeven en misschien de GTC Rally (voormalige Exotic green) in Nederland.
Omdat je met een nationale vergunning niet meer welkom bent in de VAS wedstrijden zonder bij te betalen laten we deze dit jaar links
liggen.”