Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Short Rally Kasterlee 2017 : Wedstrijdverslag.

Als in Kasterlee de naam Van Hoof op de affiche prijkt dan weten de andere deelnemers dat ze strijden voor de tweede plaats en zo was het in deze editie niet anders. Piet Van Hoof schreef er zijn 13de zege in de Kempen op zijn naam weliswaar met 2 rallysprints. Ook de rest van het Nederlandse legioen was niet te stoppen. Maar werpen we eerst eens een blik op de deelnemerslijst.
Met 86 starters afficheerde die al een drietal weken op voorhand ‘volzet’. Opnieuw een succesverhaal, maar wat moeten we hierachter zoeken? “Het is een algemene tendens”, meent Titanic voorzitter Kristof Verhoeven. “Overal scoort de rally goed. Misschien speelt dit jaar het VAS kampioenschap ook een klein beetje mee. We kregen heel wat telefoons van deelnemers, vooral West-Vlamingen dan, die bevestigden dat ze naar hier kwamen om punten te pakken. Een positieve evolutie want wie zich regionaal kampioen wil noemen moet toch overal kunnen rijden. Deze rally biedt toch een ander gegeven dan de West-Vlaamse waaiers. Hier zijn er veel snelle stukken en is het kiezen van de juiste remzone cruciaal. Ook een kunst op zich natuurlijk.” “Het schrappen van de proef in Goor, met het kleine stukje onverhard, is misschien ook een factor”, vult secretaris Kris Peeters aan. “De kans om daar schade te rijden, schrikte blijkbaar heel wat deelnemers af, die nu onmiddellijk present gaven.” De enige die Van Hoof van de zege kon houden was... een andere Van Hoof. Neefje Sander opende de vijandelijkheden in de eerste proef op De Hese met een besttijd in zijn Evo X. Daarna wisselden Sander en ‘nonkel’ Piet (op de onnavolgbare Lancer Evo IV) de besttijden af. De stand was uiteindelijk 4-4, maar het was Piet Van Hoof die een iets grotere kloof kon slaan. De basis voor de zege werd al gelegd op de tweede proef, in Retiesheike, toen Piet Van Hoof 14 seconden voorsprong nam. Toch nog even vermelden dat Mats Van Den Brand, met de BMW M3 op KP7 (De Hese) een identieke tijd liet noteren als Van Hoof... zonder meer een exploot. Na Piet en Sander Van Hoof en de Evo 6 van Hein Jonkers, was het dan ook Van Den Brand die met een 4de plaats algemeen en veel gespierde passages probleemloos de zege bij de Historics (en bijgevolg ook de Youngtimers) opstreek. Voor de Belgen, en dus voor de VAS rijders, bleven alleen de troostprijzen over. Tom Van Rompuy, 7de algemeen  en de 2de plaats bij de Youngtimers, maar op meer dan 3 miHup, hup, Nederland hup! nuten 20 van de leider en Eddy Vandevelde, met Kristien Simons, die met hun Evo X verdienstelijk 8ste werden. De successen moeten gezocht worden bij de VAS kampioenschapsrijders. Ronny Declerck pakt met de Opel Ascona de winst bij de Oldtimers (Divisie 4) na een zeer sterke wedstrijd, die hem op een 12de plaats algemeen bracht. Daarmee deelt hij een stevige klap uit in de tussenstand van het kampioenschap want Bram Fonteyne eindigt achter hem op de 14de plaats. Bovendien was Lietaer niet aanwezig in Kasterlee en diende Danny Kerckhof de BMW E21 aan de kant te zetten. Een vette puntenoogst dus voor Declerck. Met Van Den Brand en Van Rompuy, zonder enige betekenis in het VAS-kampioenschap, doet Dick Lambrecht op een verre 42ste plaats met de Opel Corsa in Kasterlee de beste zaak in de Divisie 5 (Youngtimer), in afwezigheid van Benouwt en met Sijbers (in problemen met de Fiesta XR2) die achter hem eindigt. Een andere zege was die van Stefaan T’Joens, die daarmee een beetje de kroniek van een aangekondigde titel afwerkte. In Kasterlee stond dan wel Rob Verhees met een BMW 325i aangeduid op een eerste plaats, maar de Nederlanders tellen niet binnen het VAS-kampioenschap en dus scoorde Stefaan T’Joens, deze keer met de Renault Clio, de facto zijn zevende opeenvolgende overwinning (!) in de Divisie 1-2. T’Joens, zoals steeds bijgestaan door Olivier Balcaen, kan nu niet meer worden bijgebeend in het kampioenschap en wordt dus de eerste VAS-kampioen die dit seizoen wordt gekroond. “Met de Mégane of de Subaru hadden we meer kunnen gaan zoeken”, aldus Stefaan T’Joens. “Maar de Subaru staat klaar voor verkoop en de Mégane wordt volgende week gebruikt in de Omloop. Tja, je moet het toch nog maar doen, zeven keer na elkaar winnen. De strijdmakkers van vroeger, zoals een Brecht Hoorne vorig seizoen, hebben gewisseld van klasse. Eigenlijk zijn wij de enige overgebleven oud-strijders. Ik wil nog proberen om VASkampioen en Criterium kampioen te worden in hetzelfde seizoen. Maar daarna? Misschien ga ik een klasse hoger.” Een vol veld, een populaire winnaar, een nieuwe kampioen en veel tevreden gezichten. Gooi daarbij nog het fantastische zomerweertje en deze Short Rally van Kasterlee krijgt zonder meer opnieuw een goed rapport mee naar huis. Op naar de 14de editie!